Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید روشن روان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در تلاش هستیم که شاخص بهره مندی روستاییان استان از آب سالم در سال آتی به میانگین کشوری که اکنون 77 درصد است برسد.
وی افزود: با بهره برداری از 10 پروژه آبرسانی در سال جاری، شاخص بهره مندی از آب آشامیدنی به 74.19 درصد افزایش یافت و چهار هزار و 460 نفر از روستاییان از آب آشامیدنی سالم بهداشتی برخوردار شدند و یا کمبود آب شرب در روستاهای هدف بهره برداری مرتفع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



* ساکنان 55 روستا با تانکر آبرسانی شدند
روشن روان در بخش دیگر سخنان خود به آبرسانی سیار در روستاهای استان اشاره و اظهار کرد: در هشت ماه امسال ساکنان 55 روستای استان به صورت سیار آبرسانی شدند.
وی افزود: این روستاها توسط هفت هزار و 52 سرویس آبرسانی شده و در این مدت 117 هزار و 871 متر معکب آب میان روستاییان توزیع شده است.
وی گفت: بخشی از آب آشامیدنی مورد نیاز در روستاهای استان از طریق مجتمع های آبرسانی تامین می شود.

*14 مجتمع در دولت تدبیر و امید بهره برداری شد
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی تصریح کرد: در دولت تدبیر امید، اجرای 28 مجتمع با جمعیت 203 هزار نفر آغاز شد و تاکنون 14 مجتمع به بهره برداری رسیده است.
وی گفت: با بهره برداری از این مجتمع های آبرسانی، 26 هزار نفر از ساکنان روستاها از مزایای آن برخوردار شده اند.
وی یکی از مزیت های اجرای پروژه ها به صورت مجتمع آبرسانی را کاهش هزینه های اجرایی و بهره برداری و نگهداری عنوان کرد و گفت: استفاده از منابع آبی پایدار و مطمئن، مدیریت و نظارت بر بهداشتی بودن آب شرب و مدیریت مصرف مشترکان از دیگر مزایای اجرای پروژه ها بصورت مجتمعی است.

* مجتمع شیرین دره 17 درصد پیشرفت دارد
روشن روان درباره پروژه آبرسانی مجتمع شیرین دره گفت: این مجتمع شامل 67 روستا است که 33 روستای آن در شهرستان بجنورد و 34 روستا نیز در شهرستان مانه و سملقان قرار دارد.
وی افزود: در سال جاری 50 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی برای اجرای این پروژه تخصیص داده شده است.
به گفته مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی خراسان شمالی مجتمع شیررین دره اکنون 17 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و از سال 94 تاکنون در مجموع 2 میلیارد و 86 میلیون ریال اعتبار به این پروژه تخصیص داده شده است.
اکنون از یکهزار و 300 آبادی در خراسان شمالی، 841 آبادی دارای سکنه است، 664 روستا با جمعیت 339 هزار و 742 نفر تحت پوشش خدمات این شرکت قرار گرفته اند.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۶۹۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان

رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور روز گذشته در بازدید از روند اجرایی پروژه بزرگراه آستارا – آستارا گفت: این پروژه به طول یک هزار و ۴۰۰ متر در نقطه مرزی بین جمهوری اسلامی ایران و کشور آذربایجان در حال انجام است و نقش بسزایی در حمل و نقل ترانزیتی ایفا می‌کند.

او با بیان اینکه این بزرگراه در کنار پایانه مرزی جدید در کاهش بار ترافیکی کامیون‌ها اثر گذار خواهد بود، افزود: قطعاً همکاری دستگاه‌های همسو به پیشبرد این پروژه کمک خواهد کرد.

به گفته معاون سازمان راهداری، پروژه بزرگراه آستارا - آستارا شامل یک دهنه پل بزرگ به طول ۳۲ متر، دور برگردان غیرهمسطح، ساختمان اداری مرزبانی، آب رو و زیرگذر است.

اکبری با بیان اینکه این پروژه ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، تصریح کرد: امیدواریم پروژه بزرگراه آستارا - آستارا تا پایان شهریور ماه تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

او همچنین گفت: با توجه به تردد میانگین روزانه ۳۰۰ کامیون به خارج از کشور از طریق مرز آستارا، توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بین المللی در این شهرستان ضروری است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بزرگراه آستارا – آستارا تا پایان تابستان
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • انتصاب مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی
  • بهره برداری از طرح آبرسانی روستای گل سفید کیار
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار