Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - مدير انتشارات «شمع و مه» از ترجمه رمان دفاع مقدسي «سفر به گراي 270 درجه» به 3 زبان صربي‌، اسپانيايي و لهستاني خبر داد. افشين شحنه‌تبار، مدير انتشارات «شمع و مه»، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگي باشگاه خبرنگاران پويا،‌ از ترجمه رمان دفاتع مقدسي «سفر به گراي 270 درجه» نوشته احمد دهقان به 3 زبان خبر داد و گفت: ترجمه به زبان صربي‌، زبان اسپانيايي و زبان لهستاني در دست انجام قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: سارا پووانويچ ترجمه به زبان صربي و مريک حق روستا ترجمه به زبان اسپانيايي را آغاز کرده اند،‌ اما هنوز مترجم لهستاني انتخاب نشده است.
شحنه‌تبار تصريح کرد:‌ من هر ساله تلاش مي‌کنم در ميان کتاب‌هايي که براي ترجمه انتخاب مي‌کنم،‌ حتما يک کتاب شاخص از حوزه دفاع مقدس باشد‌، چرا که به نظرم اگر محتواي دفاع مقدس را مناسب عرضه کنيم،‌ مخاطب خود را در جهان خواهد داشت.
وي افزود: ترجمه صربي اين رمان تا نمايشگاه کتاب تهران که صربستان مهمان ويژه سي‌و يکمين دوره است،‌ منتشر خواهد شد.
رمان «سفر به گراي 270 درجه» از جمله آثار شاخص احمد دهقان است که پيش از اين توسط پال اسپراکمن به زبان انگليسي و الکساندر اندريوشکين به زبان روسي ترجمه شده و در آمريکا و روسيه منتشر شده‌ است. اين رمان در سال 2015 توانست به عنوان بهترين داستان شرقي، جايزه «سرزمين ناشناخته» را در روسيه از آن خود کند. اين جايزه به آثاري تعلق مي‌گيرد که داراي خلاقيت در سطح بالا، سطح علمي و فرهنگي و پايبندي به اصول انساني باشند.
همچنين فروردين ماه امسال در قراردادي ميان احمد دهقان و انتشارات ميمزيس ايتاليا ترجمه ايتاليايي اين کتاب نيز در دست انجام قرار گرفت که قرار است،‌ سال آينده ميلادي منتشر شود.
سفر به گراي 270 درجه» رماني دفاع مقدسي است که به شرح گوشه‌اي از واقعيت جنگ تحميلي رژيم صدام عليه ايران مي‌پردازد. راوي اين داستان با سفر به جبهه، زندگي ديگري را تجربه مي‌کند و خواننده را با خود به فراسوي آنچه اتفاق افتاده مي‌برد. سفر به گراي 270 درجه در سال 1375 منتشر و در سال 77 به عنوان يکي از آثار برگزيده 20 سال داستان‌نويسي و سپس به عنوان برگزيده 20 سال ادبيات پايداري معرفي شد.
دهقان در مورد اين رمان مي گويد: نوشتن اين رمان حدود يک سال و نيم زمان برد و هنگامي که به پايان رسيد احساس کردم توانستم يک روزنه کوچک از جنگ را به تصوير بکشم. به نظر من هر اثري که در مورد جنگ به چاپ مي رسد، يک روزنه است و اين روزنه‌ها مي‌توانند در نهايت، قسمتي از جنگ را نشان دهند. اصلا جامعه شناسي ادبيات، بعد از سال‌ها روي اين آثار تحقيق مي‌کند تا جامعه آن لحظه ايران و افکار آدم‌هايي که در آن جنگ بودند را پيدا کند.
رمان داستان ناصر رزمنده نوجوان دبيرستاني را روايت مي‌کند که حين امتحانات درس و مشق را رها مي‌کند و به همراه علي دوست صميمي و هم محله‌اي اش راهي منطقه جنگي جنوب مي‌شود. توصيف‌هاي دهقان از وضعيت جبهه و عملياتي که ناصر در آن شرکت دارد خواننده را متقاعد مي‌کند که کتاب سفر به گراي 270 درجه در هشت فصل ماجراي عمليات کربلاي 5 را اواخر دي ماه 1365 بازگو مي‌کند. داستان از زاويه ديد اول شخص روايت مي‌شود و با ورود قهرمان به جبهه شخصيت‌هاي مختلفي که بسياري از آنها از طريق روايت‌هاي مکتوب و تصويري براي خواننده ايراني آشنا هستند، وارد داستان مي‌شوند.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۵۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت

یک عملکرد منفی برای گواردیولا که در عین حال کلاس کاری سرمربی اسپانیایی را اثبات می‌کند. 

طرفداری | منچسترسیتی در سفر به سیتی‌گراند دیدار دشواری را سپری کرد اما در پایان به برتری مهم 2-0 دست یافت. 

طی دوران حضور پپ گواردیولا در دنیای مربیگری، تنها دو تیم توانسته‌اند در دو بازی رفت و برگشت یک فصل، عملکرد بهتری در بحث شوت مقابل تیم سرمربی اسپانیایی به ثبت برسانند. مطابق اعداد و ارقام اوپتا، ناتینگهام فارست یکی از این دو تیم است. فارست با هدایت استیو کوپر و نونو اسپیریتو سانتو با وجود شکست، در هر دو بازی فصل جاری آمار بهتری نسبت به منچسترسیتی ثبت کرد. اولین و آخرین بار رئال مادرید در فصل 10-2009 چنین نمایشی ارائه کرد و البته کهکشانی‌ها نیز هر دو بازی را واگذار کردند و از گلزنی ناکام ماندند. 

منچسترسیتی - ناتینگهام فارست در نیم فصل اول ناتینگهام فارست - منچسترسیتی در نیم فصل دوم 

از دست ندهید ????????????????????????

عبدالکریم حسن هم نامش را تغییر داد اعتراض سرمربی چلسی: VAR به فوتبال ضرر زده است آقای الگری سال بعد هم در تیم ما بمان! درگیری صلاح با کلوپ: ساکت شو!

دیگر خبرها

  • اسیر فلسطینی صهیونیست‌ها برنده بوکر عربی ۲۰۲۴ شد
  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی خراسان جنوبی به ۲ زبان ترجمه شد
  • ۱۱۰ فرصت اقتصادی استان به ۲ زبان زنده دنیا ترجمه شد
  • نه به عربستان: ستاره بارسا تصمیمش را گرفت
  • سرقت ژابی از رئال: کاپیتان در راه لورکوزن
  • «مگره و مردان محترم» در کتابفروشی‌ها دیده شدند
  • آغاز جنگ مدعیان لیگ برتر برای این ستاره (عکس)
  • چراغ سبز پپ به ستاره سیتی: به بارسا برو!
  • افزایش شانس خولین لوپتگی برای هدایت میلان