Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با تاکید بر تولید دانش بومی در تعریف جدید مددکاری اجتماعی گفت: در آینده خدمات مددکاری اجتماعی باید به شکل ملموس‌تری ارائه شود تا جای خود را در سبد هزینه‌های خانوار باز کند چراکه مددکاری اجتماعی با ساختار دولتی و مرکزمحور امکان‌پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، سیدحسن موسوی‌چلک که در نشست چشم‌انداز مددکاری اجتماعی در ایران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه هدف از این نشست گفت‌وگوی اجتماعی صریح و صمیمی در این مورد است، افزود: معتقدیم که این حوزه نیاز به گفت‌وگویی با پایگاه علمی و واقعبینانه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اهمیت تقویت ارتباط دولت با سیاست‌گذاران با حوزه مددکاری اجتماعی تاکید کرد: آنچه موجب تقویت این حوزه می‌شود بسترسازی برای حضور و مشارکت مردم است. ما باید از همدیگر بیاموزیم و تجارب‌مان را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهیم. آموزش محور توانمندسازی مردم است و باید نسبت به این حوزه توجهی ویژه داشته باشیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با تاکید بر استفاده از خدمات آی‌تی و ظرفیت‌های فضای مجازی در حوزه مددکاری اجتماعی تصریح کرد: عامل بقای مددکاری اجتماعی توسعه کمی و کیفی این حوزه است. اگر بخواهیم درجا بزنیم دیگران جای ما را خواهند گرفت و به دلیل قوی‌تر بودن در مبانی نظری از ما پیشی خواهند گرفت.

موسوی‌چلک با تاکید بر اینکه دسترسی به خدمات موجب استفاده بیشتر مردم خواهد شد، اضافه کرد: در موضوعات مددکاری اجتماعی برخی از موضوعات بین کشورها مشترک هستند و همین مساله بستر استفاده از تجارب یکدیگر را برای کشورها فراهم می‌کند. در 60 سال گذشته کارهای ارزشمندی در حوزه مددکاری اجتماعی ایران انجام شده و برگزاری نشست 60 سال با مددکاری اجتماعی به این بخش کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه انتظار داریم مددکاری اجتماعی جلوتر از بحران‌ها حرکت کند، افزود: این امر مستلزم این است که دانش ما را در این زمینه ارتقاء دهیم.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه مسائل اجتماعی در آینده مددکاری اجتماعی باید چند ویژگی اساسی داشته باشند، تصریح کرد: مددکاری اجتماعی باید «نیازمحور» باشد و نه «مشکل‌محور».

موسوی‌چلک با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی در حوزه مددکاری اجتماعی باید آینده‌نگر باشد، ادامه داد: مددکاری اجتماعی تاثیرگذار باید جلوتر از جامعه و جهان مسائل را رصد کند. به همین دلیل باید در این حوزه نظام رصد وجود داشته باشد. نظام رصدی که می‌تواند مبتنی بر رویکردهای بومی و یا جهانی فعالیت کند.

وی با اشاره به اینکه مددکاری اجتماعی امروز تحت تاثیر سیاست‌ها قرار دارد، اظهار کرد: این در حالی است که مددکاری اجتماعی کارآمد باید بر سیاست‌ها تاثیر بگذارد. ما باید دانش سیاست‌گذاری اجتماعی را ترویج دهیم و به دنبال دانش روز باشیم. نباید اجازه دهیم موضوعات مرتبط با مددکاری اجتماعی بازیچه حوزه‌های مختلف سیاسی قرار گیرد اگرچه که مقاومت در برابر حوزه‌های سیاسی کار دشواری است.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی با اشاره به اینکه ارائه خدمات مددکاری اجتماعی چند ویژگی داشته باشد، توضیح داد: این خدمات باید فراگیر، دارای جامعیت، کفایت و پایداری باشند تا در نهایت اثربخشی لازم را ارائه دهند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیت‌های متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه‌های مختلف اعلام نمود.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و و آرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه‌های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی، تحقیقات دفاعی، آموزشی و تبادل دانشجو تاکید نمود.

کد خبر 6089700 هادی رضایی

دیگر خبرها

  • سازش ۶۷ درصد پرونده‌های ارجاعی به مشاوران کلانتری‎های سیستان و بلوچستان
  • ضرورت انجام کارهای فرهنگی در حوزه دانش آموزی
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • توسعه همکاری های دفاعی و نظامی ایران و هند 
  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • ایران و هند همکاری‌های دفاعی و نظامی را گسترش می‌دهند
  • توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی ایران و هند
  • کنترل و مدیریت آسیب‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار