Web Analytics Made Easy - Statcounter

هرکول وزنه برداری ایران گفت: در مسابقات جهانی آمادگی ام حتی از پارالمپیک ریو بیشتر بود اما از همان ابتدا هم برای کسب مدال طلا به این مسابقات اعزام شده بودم نه رکوردشکنی.

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، رقابت‌های جهانی وزنه‌برداری معلولان هفته گذشته در مکزیک برگزار شد و تیم مردان وزنه‌بردار معلول ایران همچون تیم‌ملی وزنه‌برداری توانست بر روی سکوی قهرمانی بایستد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیامند رحمان قویترین مرد معلول جهان در این مسابقات باز هم توانست خوش بدرخشد و طلای این رقابت‌ها را از آن خود کند.

سیامند رحمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره این مسابقات و کسب مدال خوش رنگ طلا گفت‌و‌گو کرده است که به شرح زیر است؛

*مسابقات مکزیک با قهرمانی تیم ایران همراه شد؛ رقابت‌ها و حریفان چطور بودند؟

-خدا را شکر همه چی خوب بود و مسابقات در سطح بالایی برگزار شد.‌ در فوق سنگین ایران دو نماینده داشت که خوشبختانه توانستیم سکوی اول و دوم را به دست آوریم و سکوی سوم هم به وزنه بردار اردنی رسید. اما در کل سفر سختی داشتیم چرا که مسافت طولانی بود و امکانات هم پایین بود از همین روی باعث شد خیلی اذیت شویم و بدترین سفر عمرم را تجربه کنم. ما از مکزیک به لندن رفتیم اما سفرمان از لندن به تهران لغو شد و مجبور شدیم دو روز در لندن بمانیم و کمی از این بابت اذیت شدیم.

*گویا مسابقات از نظر فنی ایراداتی هم داشت است؟

نه خدا را شکر مشکلی وجود نداشت. مسابقات در سطح بالایی برگزار شد و همه حریفان از بهترین های جهان بودند.

*همه انتظار داشتند هرکول وزنه برداری ایران در این مسابقات به رکورد جهان حمله کند.

من از قبل هم این برنامه را نداشتیم و قبل از مسابقات مکزیک اعلام کرده بودم که تنها برای کسب مدال طلا به این مسابقات اعزام می شوم و همین اتفاق هم افتاد. من طبق برنامه هدفم فقط کسب مدال طلا بود که خوشبختانه آن را به دست آوردم. نمی‌دانم چرا همه این انتظار را داشتند که من به رکورد جهان حمله کنم.

شاید به دلیل اینکه قبل از مسابقات وزنه 311 کیلویی را بالای سر بردید و فیلمش را هم در صفحات مجازی منتشر کردید.

نمی دانم. البته من در این مسابقات هم می‌توانستم به رکورد جهان حمله کنم و اتفاقا قبل از مسابقات جهانی همانطور که گفتید وزنه 311 کیلوگرمی را بالای سر بردم تا به همه نشان بدهم آمادگی خیلی خوبی دارم و حتی می‌توانم بگویم از پارالمپیک ریو هم آماده‌تر بودم اما بنا به تصمیم کارد فنی رکوردهای اصلی‌ام را برای مسابقات جاکارتا و المپیک 2020 توکیو نگه داشتم تا آن زمان بهترین رکورد را ثبت کنم.

*پس در المپیک 2020 توکیو باید منتظر رکوردشکنی باشیم؟

قطعا همینطور است. تصمیم کاردفنی و فدراسیون این بود که رکوردشکنی برای پارالمپیک باشد. قصد دارم در توکیو یک رکورد تاریخی از خودم ثبت کنم. در همین مسابقات همه به من می گفتند چرا رکورد نمی‌زنی، ولی شرایط هر مسابقه متفاوت است. من قرار نیست در هر مسابقه‌ای که شرکت میکنم رکورد بزنم.‌ من در المپیک وزنه 310 کیلوگرمی را بالای سر بردم و یک روز قبل از اعزام به مسابقات جهانی هم وزنه 311 را بالای سر بردم پس از نظر آمادگی هیچ مشکلی نداشتم اما با صلاحدید کادرفنی تصمیم گرفتم تنها به فکر کسب مدال باشم نه رکوردشکنی.

*مهمترین اتفاق این مسابقات کسب دو سکوی قهرمانی در فوق سنگین بود.

دقیقا همین طور است. ما در فوق سنگین دو نماینده داشتیم که خدا را شکر هر دوی ما توانستیم با کسب مدال طلا و نقره بر روی سکو بایستیم. منصور پورمیرزایی امسال با کسب مدال نقره در جایگاه دوم ایستاد و تیم ایران هم در تیمی به مقام قهرمانی رسید.

*همزمان با مسابقات شما در مکزیک،‌در امریکا هم مسابقات وزنه برداری برگزار می‌شد پیگیر آن بودید.

بله من مدام نتایج وزنه‌برداران را در امریکا چک می‌کردم. خدا را شکر در مکزیک و در امریکا قهرمانی به نام ایران ثبت شد و وزنه‌برداری ایران باز هم نشان داد مقتدر است و حریفان جدی و سرسختی برای سایر کشورهاست.

*نظرت درباره ناداوری که برای بهداد سلیمی باز هم مانند المپیک ریو چه بود؟

وقتی این خبر را شنیدم واقعا ناراحت شدم. وزنه‌برداری رشته سخت و خشنی است و به خوبی می‌توانم درک کنم وقتی بهداد وزنه‌هایش قبول نشد چه حالی داشت. ما در طول روز وزنه‌های زیادی بالای سر می‌بریم و تمرینات سخت و طاقت‌فرسایی داریم و وقتی داوران وزنه‌ها را در مسابقات قبول نمی‌کنند حس بدی به آدم دست می‌دهد اما متاسفانه این مسائل همیشه وجود داشته و در معلولان هم ناداوری زیاد است؛ بارها شده که داوران وزنه های من را قبول نکردند و اخطار گرفتم ولی به هر حال این ذات ورزش است و باید با آن کنار بیایم.

*اما بهداد سلیمی اعلام کرده دیگر انگیزه ندارد و حتی حرف از خداحافظی زده است.

به هر حال هر کسی دیگر جای او بود این تصمیم را می گرفت. تمرینات ما واقعا سخت و نفس گیر است و وقتی نتیجه کار آنطور که انتظار داریم پیش نمیرود هر کسی بی انگیزه می‌شود اما مطمئنم بهداد دوباره انگیزه‌اش برمی‌گردد و من خودم شخصا با او صحبت می‌کنم. او قویترین مرد ایران است و باید در المپیک توکیو به مدال طلا برسد. اگر هم از خداحافظی حرف زده است بیشتر جنبه احساسی داشته و به زودی برای آینده‌اش برنامه‌‌ریزی می کند.

* شما برای آینده چه تصمیمی گرفتید؟

ما امسال مسابقات بازی‌های آسیایی جاکارتا 2018 را پیش رو داریم و از آن طرف هم پارالمپیک توکیو که برای همه ما هدف اصلی است و باید بهترین نتیجه را کسب کنیم. امیدوارم سال 2018 هم در مسابقات آسیایی جاکارتا بهترین عملکرد را داشته باشم اما من همه هدفم پارالمپیک توکیو است و از همین حالا برای آن مسابقات برنامه‌ریزی می‌کنم.

*وزنه‌برداران همیشه از شرایط بد مالی گلایه می‌کنند در معلولان هم این شرایط وجود دارد.

بله خیلی زیاد. شاید بیشتر از بقیه.من برای گرفتن جایزه و پاداش توقعی از فدراسیون ندارم چون اعتقاد دارم آنها به اندازه توانشان به ما رسیدگی می کنند و به هر حال بودجه آنها هم محدود است. بارها شده من مشکلات مالی زیادی داشتم اما به هر سختی بوده گذشته است. برای من لطف مردم میلیاردها ارزش دارد و این که هر جایی من را ببیند به من لطف دارند. امیدوارم دعای آنها پشت سر من و تیم وزنه‌برداری ایران باشد تا در مسابقاتی که پیش رو داریم همیشه بهترین باشیم.

منبع: آنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۸۹۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر،امیرحسین حسنی ظهر سه‌شنبه در نشست خبری مسابقات قهرمانی کشور وزنه‌برداری اظهار کرد: مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی کشور (انتخابی تیم ملی) در دو رده سنی نوجوانان و جوانان و در بخش دختران و پسران از ۱۵ لغایت ۲۵ اردیبهشت به میزبانی همدان برگزار می‌شود.

وی افزود: ۵۵۰ وزنه‌بردار از ۳۱ استان کشور در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان با اشاره به هزینه برگزاری مسابقات گفت: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه برگزاری مسابقات برآورد شده است.

حسنی خاطرنشان کرد: همچنین در این مسابقات ۱۲۰ مدال توزیع و رقابت‌ها به صورت پخش زنده از شبکه ورزش پخش خواهد شد.

وی با اشاره به وضعیت رشته وزنه‌برداری بیان کرد: آبان ۱۴۰۲ هیئت را تحویل گرفتم که تنها ۲۹ ورزشکار سازمان یافته داشت اما امروز ما ۱۴۰ ورزشکار سازمان یافته در رشته وزنه‌برداری و ۱۱۲ ورزشکار در رشته کراس‌فیت داریم.

رئیس هیئت وزنه‌برداری استان همدان عنوان کرد: شهرستان‌های فعال ما همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، کبودرآهنگ و رزن است.

کد خبر 6092842

دیگر خبرها

  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • ثبت رکورد تاریخی ورزشکاران قزوینی در مسابقات المپیک
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • همدان میزبان رقابت‌های انتخابی تیم ملی وزنه‌برداری
  • مبارزه کاراته‌کاران خراسان رضوی در مسابقات آسیای مرکزی
  • همدان، میزبان برگزاری مسابقات قهرمانی وزنه‌برداری کشور
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • هندبال ایران در مسیر توسعه قرار دارد
  • مهرداد با وزنه سنگین آماده بازی با تراکتور (عکس)