Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-07@03:29:30 GMT

اطاعت‌پذیری غواصان پیش از «کربلای۴»

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۰۵۶۱

سردارعلی عابدینی فرمانده گردان ۴۱۰ غواص حضرت رسول (ص) از لشکر ثارالله است که در عملیات کربلای ۵ به شهادت رسید. نیروی‌ها تحت امر این فرمانده قبل از عملیات کربلای۴، در رودخانه‌ی «بهمن شیر تمرین» داشتند. بعد از ظهر یکی از روزها پیش از آغاز عملیات کربلای۴ نیروهای از آب خارج شدند. لباس‌های غواصی را از تنشان بیرون آوردند و به طرف ساختمان‌های محل استقرارشان دویدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل سردی هوا نیروها با کلاه و اورکت زیر پتو رفتند تا استراحت کنند.

نیمه شب پیک فرمانده گردان ۴۱۰ رسید و گفت: «برادر عابدینی می‌گوید بچه‌ها را بیدار کنید تا وارد آب شوند. تعجب کردیم. در آن هوای سرد چرا باید وارد آب می‌شدیم!؟» یکی از رزمندگان از اتاق بیرون آمد و در حالی که باد سردی به صورتش می‌وزید به طرف اتاق فرمانده گردان رفت. بعد از سلام و احوال پرسی، رو به علی عابدینی کرد و گفت: «هوا سرد است. من با اورکت خوابیده بودم، دلم نیامد در این هوا بچه‌ها را بیدار کنم.»

عابدینی به این رزمنده تأکید کرد:«دستوری را که پیک گردان آورده، اجرا کنید.» تمام نیروهای گردان تابع سلسله مراتب بودند. بچه‌ها یک به یک را بیدار شدند و کسی اعتراض نکرد. به طرف آب رفتند لباس‌ها را بیرون آوردند. لباس‌های خیس غواصی در آن هوا، حسابی سرد و خنک شده بود. با وجود این، آنها را پوشیدند. قبل از ورود به آب پرسیدند:« چقدر در آب بمانیم؟»

عابدینی گفت: «تا وقتی که خسته بشویم.» عابدینی و رزمندگان وارد آب شدند. اطاعت پذیری بچه‌های گردان ۴۱۰ به قدری بود که در آن نیمه شب سرد حتی یک نفر هم اعتراض نکرد. بچه‌ها تا جایی که توان داشتند، در آب کار کردند و حاج قاسم سلیمانی آمادگی آنها را کنترل کرد.»

از آب که بیرون آمدند، میر قاسم میرحسینی کنار آب ایستاده بود. دستش را به طرف یکی از بچه‌ها دراز کرد و گفت: «دستم را بگیر و فشار بده ببینم اگر شب عملیات با سرباز عراقی رو به رو شدی، توان خفه کردنش را داری؟» رزمنده دستش را به طرفش برد اما انگشتانش از سرما باز و بسته نمی‌شد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۵۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، گردان‌های قسام اعلام کرد نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار داده است.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله تاکنون چهار نظامی صهیونیست زخمی شده اند.

در تحولی دیگر، گردان‌های قسام اعلام کرد در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در محور نتساریم با موشک‌های کوتاه برد ۱۰۷ هدف قرار داده است.

کد خبر 6097329 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • مایکروسافت نسبت به حمله «جریان کثیف» که اپ‌های اندرویدی را تحت تأثیر قرار می‌دهد هشدار داد
  • ارائه دروس مهارتی و اشتغال پذیری به دانشجویان از مهر ۱۴۰۳
  • از سامانه راکتی «رجوم» چه می‌دانیم؟ +عکس
  • قسام مواضع اشغالگران در کرم ابوسالم و نتساریم را هدف قرار داد
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • شهادت ۵ مبارز فلسطینی در طولکرم
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • اولین فرمانده گردان در تیپ ۲۷ محمدرسول الله (ص) که بود؟