Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-05@18:08:57 GMT

فروش بسته‌های قدیمی اینترنت مخابرات ممنوع شد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۰۹۰۰

فروش بسته‌های قدیمی اینترنت مخابرات ممنوع شد

معاون مخابرات ایران درباره تعرفه‌های جدید مخابرات برای اینترنت ثابت گفت: فروش جدید شرکت مخابرات براساس تعرفه‌های جدید بوده و فروش بسته قدیمی ممنوع است. البته هرکس قرارداد قبلی را داشته باشد، تا زمان سررسید قرارداد پابرجاست اما حداکثر قراردادها یک ساله است و اگر زمان قرارداد تمام شود، باید بسته جدید خریداری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، سمیع‌الله صادقی - معاون تجاری شرکت مخابرات ایران - با بیان اینکه تغییر ساختار تعرفه‌ها حرکتی رو به جلو است، اظهار کرد: همه جا تعرفه‌های موبایل حجمی و تعرفه‌های ثابت سرعتی هستند و این موضوعی است که در دنیا تجربه شده است. باید منتظر ماند تا مسائل مربوط به سرعت و کیفیت حل شود. ما هم سعی‌مان این است با سامانه‌های مکانیزمی که ایجاد کردیم به تغییر ساختاری که یک قدم رو به جلو است کمک کنیم.

وی درباره تلاش برای تولید محتوای داخلی نیز اظهار کرد: باید در تولید داخل کاری کنیم که حجم قابل توجهی از محتوای‌مان داخلی باشد و یا سایت‌های خارجی در کشور خودمان میزبانی شوند تا تمامی ترافیک را به خارج کشور نبریم. این قدم خوبی است و امیدواریم در آینده جا بیفتد و تضمین سرعت، کیفیت و تولید ترافیک داخلی هم به آن اضافه شود و به سمت یک استاندارد که سایر کشورها هم دارند جلو برویم.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران درباره بسته‌های ترکیبی مخابرات نیز توضیح داد: بسته‌های ترکیبی بدین نحو است که مردم تعدادی فیلم را یک‌جا خریداری کنند و ترافیکش ارزان یا رایگان باشد. شاید در آینده فیلمی که می‌فروشیم رایگان ارائه شود. در حالی که برای ترافیک خارج FUP (مصرف منصفانه) وجود دارد، می‌توان برای ترافیک داخل مخابرات و ترافیکی که میزبانی‌اش در داخل مخابرات انجام می‌شود، به جای ترافیک پول بسته گرفت.

صادقی با اشاره به برداشته شدن انحصار ارائه خطوط ONU و PCM از شرکت مخابرات اظهار کرد: مخابرات پیش از این هم برای واگذاری فیبر نوری در قسمت‌هایی که اپراتورها نمی‌توانستند اینترنت ارائه دهند اعلام آمادگی کرده، اما هیچ شرکتی کسی پیش‌قدم نشده بود. در حال حاضر قراردادهای عمده‌فروشی بیت استریم در جریان است و سرویس به صورت اشتراکی ارائه می‌شود. اپراتورها نیز می‌توانند با امضای قرارداد در هر منطقه این کار را شروع کنند.

وی با بیان اینکه خود اپراتورها فیبر نوری ندارند و به همین دلیل از امکانات مخابرات استفاده می‌کنند، افزود: پیش از این هم آمادگی مخابرات وجود داشت اما اکنون این فرآیند قانون‌مند شده است و چند شرکت اعلام آمادگی کردند و به زودی این کار انجام می‌شود؛ شرکت‌ها اینترنت را روی فیبر مخابرات ارائه می‌دهند و مخابرات نیز سهمی از این اشتراک برمی‌دارد.

معاون تجاری شرکت مخابرات ایران درباره کاهش و افزایش درآمد این شرکت با واگذاری خطوط PCM و ONU توضیح داد: این موضوع یک کار تعاملی است و چون قرار است در درآمد اشتراک داشته باشیم، باید دید درآمد شرکت‌ها چطور پیش می‌رود. سهم ما با افزایش درآمد آنها بالا می‌رود و با کاهش درآمد آنها کم می‌شود.

صادقی با بیان اینکه اینترنت را می‌توان روی سیم و یا روی فیبر ارائه داد، گفت: انحصار برای ارائه فیبر تا خانه (FTTH) توسط شرکت مخابرات و ایرانیان‌نت همچنان وجود دارد اما شامل حجم عمده‌ای از مشترکان نمی‌شود. اما مخابرات می‌تواند در مناطقی که مشتری دارد فیبر واگذار کند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۰۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، سید حمیدرضا اعرابی، در سفر به منطقه جنوب شرق، ضمن برگزاری نشست صمیمی با کارکنان منطقه، از واحدهای مختلف ارتباطات ثابت و سیار و مانیتورینگ رگولاتوری بازدید کرد و بر لزوم نظارت هوشمند و لحظه‌ای شاخص‌های کیفی شبکه تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، در جلسه‌ای مشترک با حضور مدیرعامل شرکت پیشگامان به عنوان مجری طرح فیبر نوری در استان هرمزگان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات و شرکت ارتباطات زیرساخت این استان، میزان پیشرفت پروژه فیبر نوری در هرمزگان را بررسی و ارزیابی کرد.

اعرابی همچنین در نشستی با حضور معاون عمرانی استانداری هرمزگان، بر اهمیت افزایش همکاری شهرداری‌های استان با شرکت پیشگامان در راستای تسریع اجرای پروژه فیبر نوری تأکید کرد.

معاون نظارت بر امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری، به همراه مدیر عامل، نمایندگان و پیمانکاران شرکت پیشگامان، از تمام مراحل اجرای پروژه فیبر نوری بندرعباس بازدید و مقرر کرد این شرکت سرعت پیشرفت پروژه و سطح اتصال منازل و کسب و کارها به اینترنت فیبر نوری در شهر بندرعباس و کل استان را افزایش دهد.

وی همچنین بر استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود منطقه و بکارگیری بسیج نیروها در راستای نظارت دقیق‌تر و تسریع در فرآیند بازدیدهای میدانی و برگزاری جلسات کنترل پروژه منظم و هفتگی توسط منطقه تاکید کرد.

کد خبر 6097340 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • اجرای پروژۀ فیبر نوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • اجرای پروژه فیبرنوری در هرمزگان تسریع می‌شود
  • دولت تا سال ۱۴۰۸ از حق‌السهم فیبر نوری چشم‌پوشی می‌کند
  • جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج اعلام شد
  • اعلام جزئیات تعرفه مکالمه و اینترنت برای حجاج ایرانی
  • اجرای فیبر نوری در سطح شهرستان زابل
  • تردد از کرج و آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد
  • خدمات اینترنت مخابرات یزد از طریق سامانه جامع غیرحضوری شد
  • نتیجه آزمایش نسل ششم اینترنت در ژاپن: ۵۰۰ برابر سریع‌تر از ۵‌جی
  • تعهد اپراتورها برای پوشش فیبر نوری تا ۱۴۰۴