Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-04@23:40:03 GMT

افزایش 45 درصدی جمع‌آوری زکات در خوشاب

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۲۳۴۰

ابراهیم خطیب، مسئول کمیته امداد شهرستان خوشاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، با بیان اینکه در سال جاری جمع‌آوری زکات در این شهرستان با افزایش 45 درصدی نزدیک به یک میلیارد و سیصد میلیون ریال است، اظهار کرد: در سال گذشته هشتصد و سی میلیون ریال زکات جمع‌آوری شد.
وی با بیان اینکه در کل شهرستان خوشاب شش روحانی مستقر در حال فعالیت هستند، ادامه داد: وقتی روحانیان زیادی برای تبیلغ زکات در خوشاب وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی هیات امنای مساجد برای خودشان تصمیم گیری می‌کنند، با این وجود نباید انتظار زیادی داشته باشیم که زکات زیادی جمع‌آوری شود یا در بعضی از روستاها برخی مردم زکات جمع‌آوری شده را تحویل کمیته امداد بدهند.
وی با گلایه از عدم همکاری برخی هیات امنای مساجد در روستاها و نبود امکانات لازم برای تبلیغ و فرهنگ‌سازی برای پرداخت زکات واجب، افزود: بخشی از زکات جمع‌آوری شده توسط مردم در روستاها به دلیل تحویل ندادن به کمیته امداد درآمارها محاسبه نشده و خود روستاییان با توجه به تصمیم خودشان بدون نظارت هزینه می‌کنند.
دبیر زکات شهرستان خوشاب با تأکید بر اینکه بنا بر قانون باید زکات توسط کمیته امداد جمع‌آوری شود، تصریح کرد: در یکی از روستاها شاهد هستیم هیات امنای یک مسجد مدت پنج سال زکات فطریه جمع‌آوری شده را هزینه نکرده‌اند و برای مقاصد خاصی که در نظر دارند، نگه داشته‌اند در حالی‌که باید تا غروب همان روز زکات فطریه به دست نیازمندان برسد.

وی اضافه کرد: با توجه به درآمد پایین کشاورزان منطقه و واجب نشدن زکات برای برخی از کشاورزان، به دنبال جذب زکات مستحبی از طریق خیران هستیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۲۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، قائم مقام کمیته امداد کل کشور گفت: نگاه مدیریت دبیرخانه مناطق آزاد مردمی و مبتنی بر محرومیت زدایی از مناطق آزاد کشور است.

جعفر صباغیان گفت: با تعامل خوب با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، تفاهم نامه‌ای برای بهره گیری از ظرفیت‌ها برای هم افزایی و کمک به نیازمندان به امضا رسید.

وی افزود: براساس تفاهم انجام شده محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد امام خمینی در فضای نمایشگاهی عرضه خواهد شد و مراکز نیکوکاری نیز با همکاری بخش خصوصی درکیش راه اندازی می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در نشست با قائم مقام کمیته امداد کل کشور با اشاره به میزبانی کیش از ۲ میلیون گردشگر در سال، گفت: حضور گردشگران، ظرفیت مناسب و بازار فروش خوبی برای عرضه محصولات تولیدی مددجویان کمیته امداد فراهم می‌کند.

رحیم سرهنگی، افزود: باید به سمتی حرکت کنیم تا مددجویان توانمند شوند و به خودکفایی برسند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از ایجاد مراکز نیکوکاری با همکاری خیران و سرمایه گذاران در کیش خبر داد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد
  • رتبه اول خراسان رضوی در پرداخت تسهیلات اشتغال در کشور
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • پرداخت بیش از ۱۲ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض به نیازمندان البرزی
  • بهره گیری از ظرفیت‌های منطقه آزاد کیش با هدف خودکفایی مددجویان کمیته امداد
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • معلم بیرجندی با ۱۱ فرزند معنوی
  • حمایت ۶۴۴۰ معلم کرمانی از ایتام کمیته امداد
  • جمع آوری ۵۶۰ میلیارد ریال زکات در خوزستان
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم