Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@07:46:09 GMT

میزان بارندگی در خراسان شمالی ۵۷ درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۳۰۶۶

میزان بارندگی در خراسان شمالی ۵۷ درصد کاهش یافت

بجنورد- رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی از کاهش ۵۷ درصدی میزان بارندگی در استان طی هشت ماه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد.

مهری هاشمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: میانگین میزان بارش باران طی هشت ماه نخست امسال در خراسان شمالی ۶۴.۸ میلی‌متر بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۷ درصد و نسبت به دوره بلندمدت آماری ۵۲ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هاشمی بابیان اینکه بر اساس بررسی‌های انجام‌شده درزمینهٔ مقایسه بارندگی از بازه زمانی اول فروردین تا پایان آبان ماه امسال در استان در مقایسه با سال قبل، نشان‌دهنده کاهش قابل‌ملاحظه بارندگی بوده است، افزود: بیشترین کاهش بارندگی طی این مدت در ایستگاه شیروان با ۷۲ درصد کاهش به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین طی این مدت در ایستگاه آشخانه با ۲۸ درصد، کمترین کاهش بارندگی ثبت‌شده و ایستگاه بجنورد نیز طی این مدت ۶۲ درصد کاهش بارندگی‌ها رو داشته است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان شمالی بابیان این‌که طی این مدت راز با ۱۱۰.۶ میلی‌متر بیشترین و جاجرم با ۲۸.۹ میلی‌متر کمترین بارش‌ها را داشته است، گفت: در مقایسه با دوره آماری تمام ایستگاه‌ها کاهش بارندگی رادارند.

هاشمی بیان کرد: همچنین ازلحاظ دمایی طی این مدت میانگین دمای هوا ۲۰.۱ درجه سانتی‌گراد بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته دمای هوا ۰.۶ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، بارش باران‌های بهاری شب گذشته در بیشتر شهرستان باعث جاری شدن روان‌آب و تشکیل سیلاب شد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به وجود بیش از ۲۳۰۰ سازه آبخیزداری در سطح استان گفت: تا ظهر پنج شنبه حدود ۱۳ میلیون مترمکعب رواناب در این سازه‌ها مدیریت شده اند و با توجه به ادامه بارندگی‌ها این میزان افزایش خواهد داشت.
علیرضا نصرآبادی افزود: وجود این سازه‌ها باعث شد، حجم زیادی از سیلاب مدیریت و میزان خسارت‌های کاهش یابد.
وی با اشاره به پیامد‌های تغییر اقلیم اظهار داشت: تغییر زمان بارندگی‌ها و نیز نوع آن که شکل رگباری به خود گرفته و همچنین خشکسالی‌ها که موجب از بین رفتن پوشش گیاهی و کاهش نفوذ پذیری خاک شده است. سیلابی شدن بارش‌ها را به دنبال دارد.
وی تصریح کرد: طی این بارندگی‌ها دو بندسار که متعلق به این اداره کل نبوده، شکسته است؛ و خساراتی به بار آورده است.
نصرآبادی از شهروندان خواست قبل از ساخت بندسار با مراجعه به ادارات منابع طبیعی از مشاوره فنی رایگان همکاران این اداره کل برخوردار شوند. تا در زمان وقوع سیلاب متحمل خسارت نشوند.
وی گفت: وجود سازه‌های آبخیزداری در کنار طرح‌های نهالکاری می‌تواند شرایط منطقه را برای کاهش پیامد‌های خشکسالی و سیلاب بهینه کند.

دیگر خبرها

  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری در پی بارندگی‌های بهاری
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران کرد؟
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • افزایش تورم خوراکی‌ها در آغاز سال
  • تامین آب پایدار درمناطق بلوچستان جنوبی و مرکزی