Web Analytics Made Easy - Statcounter

قطر با بیان اینکه موضعش درباره بحران این کشور از ابتدا ثابت است، بار دیگر برای حل بحران خود از طریق مذاکره اعلام آمادگی کرد، مذاکره‌ای که به تمامیت ارضی این کشور خدشه‌ای وارد نکند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی، عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی، نخست وزیر و وزیر کشور قطر در سخنرانی خود به مناسبت نزدیک شدن روز ملی این کشور در ۱۸ دسامبر اعلام کرد، با هرگونه تلاش‌ برای تحت قیمومیت درآوردن دوحه یا مداخله در امور آن مخالف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آل ثانی گفت، جشن امسال در سایه محاصره ظالمانه قطر برگزار می‌شود، محاصره‌ای که از همه ارزش‌ها و عرف‌های تعامل میان کشورها عبور کرده و هدف از آن تحت فشار گذاشتن دوحه جهت عقب نشینی از اصول و تمامیت ارضی خود و به قیمومیت درآوردن آن است تا تابع و پیرو باشد.

وی با بیان اینکه این مساله از سوی رهبری و ملت قطر و حتی از سوی جامعه بین‌الملل مردود است، تاکید کرد، ادعاهای کشورهای محاصره‌کننده اتهام و مشتی دروغ است.

نخست وزیر قطر افزود، بحران محاصره، نیت‌های پلید و خط مشی دور از تمدن آنها در برابر دوحه را آشکار کرد.

وی ادامه داد، اما حیله آنها به خودشان و سود آن به قطر بازگشت چرا که توانست از این مرحله با موفقیت عبور کند.

عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی تاکید کرد، از زمان آغاز بحران موضع قطر در این باره ثابت و شفاف بود و مذاکره تنها راه حل بحران است

وی تاکید کرد، قطر توانست براساس طرح‌های برنامه‌ریزی شده بحران را اداره، بر پیامده‌های آن غلبه، با چالش‌های محاصره مقابله کرده و آن را به شکست بکشاند.

وزیر کشور قطر گفت، این امر با اتحاد ملت، سرمایه‌گذاری روی نیروهای داخلی، ادامه اجرای طرح‌های توسعه‌ای، زیرساخت‌ها، بهداشت و آموزش، بالا بردن سطح اقتصادی، حمایت از تولیدات ملی و افزایش تولید محقق شد.

پنجم ژوئن کشورهای عربستان، امارات، بحرین و مصر با اتهام قطر به حمایت از تروریسم روابط خود را با این کشور قطع و اقدامات تنبیهانه علیه دوحه اتخاذ کردند.

دوحه این اقدامات آنها را محاصره‌ای خواند که مغایر قوانین بین‌المللی است. این در حالی است که چهار کشور مذکور اقدام خودشان را تحریم خواندند.

دوحه نیز اتهامات آنها را درباره مبارزه با تروریسم رد و کشورهای محاصره کننده را به تلاش برای اعمال نظر بر تصمیمات ملی و عقب‌نشینی از تمامیت ارضی خود متهم کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۳۸۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد وحیدی درباره­ ­برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در تهران برای دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، از­ آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی در وزارت کشور خبر داد.

وزیر کشور با بیان اینکه­ در ۸ حوزه انتخابیه که دو نماینده یا بیشتر باید انتخاب شوند، انتخابات را تمام الکترونیکی برگزار می‌کنیم، افزود:­­بزرگ‌ترین حوزه در تهران است که باید ۱۶ نماینده انتخاب شوند.

وی افزود: شعب اخذ رای و سامانه‌های اخذ رأی مشخص شده است.

آقای وحیدی­ ­درباره کوتاه شدن زمان شمارش آراء­ در انتخابات تمام الکترونیکی، گفت: در اخذ رأی الکترونیکی آمار در همان جا داده می‌شود. در دور اول که در ۴ حوزه انتخابات به صورت تمام الکترونیکی برگزار شد، ساعت یک یا دو نیمه­ شب آرای آن حوزه‌ها جمع بندی و مشخص شد.

وزیر کشور­­خاطرنشان کرد: آموزش رای دادن الکترونیکی قرار است به مردم­ از طریق صدا و سیما و به صورت حضوری در مراکز جمعیت به مردم­ داده شود که در روز‌های آینده شدت بیشتری می‌گیرد.

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد/ دیدار گسترده وزیر خارجه با مقامات ارشد کشورهای اسلامی
  • امیرعبداللهیان: باید رژیم اشغالگر آپارتاید اسرائیل را متوقف کنیم/ نحوه برخورد دولت‌های مسلمان با بحران غزه در تاریخ ثبت و ضبط خواهد شد
  • سازوکار‌ها و آمادگی‌ها برای اجرای دور دوم انتخابات مجلس
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده | تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • آخرین وضعیت مناطق سیل زده/ تشکیل ستادهای آمادگی بحران در استان‌ها
  • در جنگ اقتصادی و فرهنگی باید به آمادگی کامل برسیم
  • آمادگی وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی
  • آمادگی کامل وزارت کشور برای برگزاری انتخابات تمام الکترونیک