Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-04@23:15:35 GMT

بازداشت رئیس هیئت مدیره بانک عرب در عربستان

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۴۱۹۷

بازداشت رئیس هیئت مدیره بانک عرب در عربستان

خبرگزاری شبستان: مقامات عربستان، رئیس هیات مدیره بانک عرب و میلیاردر فلسطینی – اردنی را هنگام سفر کاری به ریاض دستگیر کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز، مقامات عربستانی، «صبیح المصری» رئیس هیئت مدیره بانک عرب را هنگام سفر کاری اش به ریاض برای بازجویی و بازپرسی بازداشت کردند.

رویترز به نقل از خانواده این میلیاردر فلسطینی که تابعیت اردنی و عربستانی دارد، نوشت: المصری هفته گذشته باهدف ریاست نشست در یک شرکت متعلق به وی به ریاض سفر کرد که بازداشت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کردند: این میلیاردر فلسطینی ضیافت شام خود را که قرار بود پس از بازگشت از عربستان این هفته در امان برگزار شود، لغو کرد. در این ضیافت شام تعدادی از دوستان و تجار دعوت شده بودند.

از سوی دیگر، روزنامه القدس العربی نوشت: المصری از در ریاض دو نامه به نزدیکانش فرستاد که در اولین نامه نوشت: درست است که این نخستین سفر من پس از «مبارزه با فساد» و تردید نسبت به بازداشت حریری است، اما عربستان کشور من است و سفرم کوتاه است و هیچ مشکلی برای من وجود ندارد و من کار دارم و هیچ مشکل یا تردید و یا هیچ چیزی که من را مردد کند، احساس نمی کنم.

در دومین نامه خود، این میلیاردر تلاش کرده است که دوستان و همکاران ارشد اداره بانک عرب را مطمئن کند و تاکید کرده است که روز چهارشنبه هنگام ضیافت شام در امان آنها را دیدار خواهد کرد.

این روزنامه نوشت: المصری به توصیه های نزدیکانش توجهی نکرد و به ریاض سفر کرد و گفته است که من یک کارخانه، شرکت و منافع محدود در بخش خصوصی در عربستان دارم و من هیچ ارتباط مالی مستقیم با بخش دولتی ندارم. شرکت های من هرگز مناقصه ها را دریافت نکرده اند.

روشنفکران و نویسندگان و اصحاب رسانه، بازداشت المصری را پیامی ضد اردن و فلسطین از طرف عربستان دانستند.

«ماهر سلامة» نویسنده و هنرمند در فیس بوک خود اعلام کرد: المصری مورد هدف قرار گرفت، زیرا اسرائیل از سالهای پیش ضد بانک العربی و ضد دارایی های ملت فلسطین برنامه ریزی کرده است.

دولت اردن نسبت به بازداشت المصری موضعی اتخاذ نکرده است.

 

 

پایان پیام/44

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۴۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد

 تیم فوتبال النصر ریاض با هت‌تریک رونالدو حریف خانگی‌اش در لیگ حرفه‌ای عربستان را با شکست ۶گله بدرقه

به گزارش تسنیم، در یکی از دیدارهای امشب (جمعه) هفته سی‌اُم لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان تیم النصر از الوحده میزبانی کرد و در پایان با نتیجه 6 بر صفر پیروز شد.

برای تیم شهر ریاض در این بازی کریستیانو رونالدو (5، 12 و 52)، اوتاویو (18)، سادیو مانه (45) و محمد الفتیل (88) گل زدند.

النصر در جدول رده‌بندی 18 تیمی لیگ حرفه‌ای فوتبال عربستان با 74 امتیاز پس از الهلال 83 امتیازی دوم است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هت‌تریک رونالدو النصر را به صدر جدول نزدیک کرد
  • پیروزی ۶ گُله النصر با هت‌تریک رونالدو
  • مدیرعامل آینده استقلال مشخص شد
  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • خبر رسمی برکناری خطیر از مدیرعاملی استقلال
  • تصویری از میز غذای وزیر اقتصادمان در شهر ریاض عربستان
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • گزینه اصلی مدیرعاملی استقلال مشخص شد
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی