Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-05-07@06:02:56 GMT

ادامه رسوایی اخلاقی قانونگذاران آمریکا

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۵۷۶۳

به گزارش صدای ایران، به نقل از تارنمای خبری دِهیل، در ادامه رسوایی های اخلاقی اعضای کنگره آمریکا، «روبن کیهوئن» عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد در انتخابات بعدی کنگره شرکت نخواهد کرد.
اقدام کیهوئن پس از آن بود که کمیته اخلاقی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد قصد تحقیق پیرامون اتهام های جنسی علیه این نماینده را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


دو زن که یکی از آنان کارمند دفتر کیهوئن است او را به سوء رفتار جنسی و فرستادن پیام های حاوی پیشنهادهای غیراخلاقی متهم کرده اند.
به گزارش ایرنا، سریال رسوایی های اخلاقی اعضای کنگره آمریکا همچنان ادامه دارد و تا کنون سه تن از اعضای کنگره استعفای خود را اعلام کرده اند.
«ترنت فرنکس» عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا به تازگی و در پی استعفای دو تن دیگر از اعضای کنگره به دلیل افشای سوء رفتار جنسی اعلام استعفا کرد.
«ال فرانکن» سناتور دمکرات نیز پیش از اعلام استعفای فرنکس، تحت فشار افکار عمومی و هم حزبی های خود اعلام کرد که ظرف چند هفته از سنا کناره گیری خواهد کرد.
همچنین، «جان کانیرز» با سابقه ترین عضو مجلس نمایندگان آمریکا پس از روبه رو شدن با اتهام های مشابه استعفای خود را اعلام کرد.
در پی استعفای این سه عضو کنگره آمریکا در پی رسوایی های اخلاقی، «برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت از دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور خواست از مقام خود کناره گیری کند.
سندرز در پیامی توئیتری با اشاره به فایلی صوتی از سخنان ترامپ درباره سوء رفتارش با زنان، نوشت: رئیس جمهوری داریم که در نواری تایید کرد که به زنان تجاوز کرده است. امیدوارم که او به آنچه در حال روی دادن است توجه و به استعفا فکر کند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسکرین دیلی، مجلس ملی فرانسه رای به تشکیل کمیسیونی داد که وظیفه آن بررسی موارد «خشونت جنسی و جنسیتی» در صنعت سینمای این کشور و سایر زمینه‌های فرهنگی است.

درخواست برای راه‌اندازی چنین برنامه‌ای توسط ژودیت گودرش بازیگر، نویسنده و کارگردان مطرح شد که رهبری موج جدیدی «جنبش می تو» در این کشور را برعهده دارد.

این نخستین باری است که مباحث «جنبش می تو» به سطح دولتی فرانسه می‌رسد، اگرچه سازمان فیلم فرانسه (CNC ) در ماه‌های اخیر ابتکاراتی برای جلوگیری از آزار جنسی در صحنه فیلمبرداری انجام داده بود.

فرانچسکا پاسکوینی، نماینده پارلمان که این طرح را به مجلس برد، گفت: وقت آن رسیده که فرش قرمز برای متجاوزان پهن نشود.

هدف این کمیسیون ارزیابی شرایطی است که مدت‌ها اجازه داده تا خردسالان و بزرگسالان شاغل در صنایع فیلم، سمعی و بصری، هنرهای نمایشی، مد و تبلیغات در اکوسیستم تولید فیلم فرانسه مورد سوء‌استفاده و خشونت قرار گیرند.

گودرش در ماه فوریه این درخواست را مطرح کرد و حالا قرار است کمیسیون به صورت رسمی در ۱۳ مه راه‌اندازی شود. جلسات استماع شکایت‌ها از ۲۰ می آغاز می‌شود و نتیجه گیری‌ها ۶ ماه بعد ارایه خواهد شد.

کد خبر 6096965

دیگر خبرها

  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • فرانسه بی‌اخلاقی در صنعت فیلم را جدی گرفت/ تشکیل یک کمیسیون دولتی
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • آنچه در مناظره انتخاباتی کاندیداها در دانشگاه لرستان گذشت
  • مشکل آب مشهد به سرعت قابل حل است
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار تشدید سرکوب معترضان حامی فلسطین شد
  • خط و نشان کشیدن رئیس مجلس نمایندگان آمریکا برای دانشجویان حامی فلسطین
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار لغو روادید دانشجویان معترض شد
  • هشدار دموکرات‌ها به بایدن نسبت به نقض قوانین آمریکا توسط تل‌آویو