Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@08:29:34 GMT

کریسمس در پاریس/عکس

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۵۹۵۱

کریسمس در پاریس/عکس

چرخ‌و‌فلک کریسمس

این چرخ‌و‌فلک‌های فصلی در روزهای جشن کریسمس در مناطق مختلف پاریس نصب می‌شوند. بزرگ‌ترین آنها در هتل دو وی (Hotel de Ville) و در کنار برج ایفل برپا می‌شود.

فروشگاه‌هایی چون گالری لافایت، بون مارشه و فروشگاه پرنتان، برنامه‌ها و دکوراسیون ویژه‌ای برای کریسمس دارند.

در این روزها، فروشگاه‌ها بزرگ پاریس، برای داشتن بهترین و زیباترین تزیینات ویترین با هم رقابت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده‌ها از سراسر فرانسه برای گشت‌و‌گذار در این فروشگاه‌ها و احیانا خرید وسایل مورد نیاز در پاریس جمع می‌شوند.

شور و هیجان خاصی در فروشگاه‌های بزرگ پاریس حکم‌فرما است. فروشگاه‌هایی چون گالری لافایت، بون مارشه و فروشگاه پرنتان، برنامه‌ها و دکوراسیون ویژه‌ای برای کریسمس دارند.

خرید شکلات

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که می‌توان در این شب‌ها در پاریس انجام داد، سر زدن به خانه‌ شکلات (La Maison du Chocolat) و خریدن شکلات‌های زیبا به عنوان هدیه‌ کریسمس است. شکلات‌هایی با طعم‌های مختلف نعنایی، لیمویی و زنجبیلی در شکل‌ها و طرح‌های متنوع و بسته‌بندی‌های جذاب. خانه‌ شکلات، هفت فروشگاه در پاریس دارد.

خانه‌ شکلات، یک شکلات‌سازی معروف در فرانسه است که Robert Linxe آن را تاسیس کرده است.

شانزلیزه و برج ایفل

دو جاذبه‌ گردشگری دیدنی و جذاب پاریس یعنی خیابان مشهور شانزلیزه و برج ایفل در شب‌های کریسمس زیباتر از همیشه هستند. درختان کریسمس چشمک‌زن در گوشه و کنار خیابان دیده می‌شوند و نورپردازی‌های جذاب برج ایفل، زیباتر از همیشه، چشم هر بیننده را خیره می‌کند.

شیرینی‌های لذیذ فرانسوی

بوش دو نوئل یک نوع دسر سنتی است که ظاهری شبیه به یک کنده‌ی درخت دارد و در ایام کریسمس در کشور فرانسه تهیه می‌شود.

اسکیت روی یخ

اسکیت روی یخ در کنار برج ایفل یکی از لذت‌بخش‌ترین تفریحات در شب‌ها و روزهای کریسمس است. در کنار بازارهای کریسمس هم معمولا پیست مخصوص برای اسکیت وجود دارد.

بازارهای کریسمس

بازارهای کریسمس بخشی جدا نشدنی از مراسم جشن کریسمس در شهرهای سراسر دنیا به ویژه اروپا هستند.

بازار Saint Ouen در این روزها حال و هوای دیگری دارد. هر تفریح و فعالیت جذابی که فکر کنید برای همه‌ی اعضای خانواده در این بازار وجود دارد. اسکیت روی یخ زیر بارش برف، درخت کریسمس قصه‌گو، نوشیدن شکلات داغ زیر نورهای رنگی درختان کریسمس و هزاران لحظه‌ی شاد و پرهیجان در این بازار منتظر حضور اهالی شهر و گردشگران است.

بازار کریسمس در کلیسای نوتردام (Notre Dame)

این بازار بیش از ۵۰ غرفه‌ فروش لباس، صنایع دستی و هدایا و تزیینات کریسمس دارد. تفریحات و سرگرمی‌های رایگان برای بچه‌ها و بزرگ‌ترها در این بازار برپا می‌شود. این بازار یک مهمان ویژه هم دارد: بابانوئل.

ساعت کار این بازار دیدنی از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب است. روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه، بازار تا ۹ شب فعالیت می‌کند. این بازار در René Viviani قرار دارد؛ پارکی که با رود سن احاطه شده و منظره‌ی زیبایی از کلیسای نوتردام دارد. این پارک به دلیل میزبانی پیرترین درخت پاریس، مشهور است؛ یک اقاقیا که در سال ۱۶۰۱ کاشته شده است.

بازار کریسمس شانزلیزه

این بازار که در مشهورترین خیابان پاریس برپا می‌شود، سالانه میزبان هزاران گردشگر است. غرفه‌های چوبی و جذاب این بازار به فروش محصولاتی از قبیل غذاهای محلی، اسباب‌بازی و تزیینات کریسمس مشغول هستند. این بازار هر روز از ساعت ۱۰:۳۰ صبح تا نیمه شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها تا ۱ بامداد فعالیت می‌کند.

بازار کریسمس مونپارناس (Montparnasse)

این بازار در کنار برج ۲۱۰ متری مونپارناس (Tour Montparnasse) برپا می‌شود. غرفه‌های چوبی و زیبای این بازار، انواع هدایا و تزیینات کریسمس و غذاهای محلی و سنتی می‌فروشند.

بازار سنتی آلزاس

در محوطه‌ پایانه‌ مشهور Gare de lEst بازاری برپا می‌شود که در آن می‌توانید غذاهای سنتی آلزاس، شیرینی‌های زنجبیلی و بهترین بیسکویت‌های کریسمس را خریداری کنید. انواع تزیینات کریسمس هم در این بازار به فروش می‌رسند.

جشن کریسمس در اماکن مذهبی

در کلیساهای بزرگ و مشهور پاریس هم جشن کریسمس برپا می‌شود. کلیسای نوتردام، کلیسای سکره کور (Sacré-Coeur) و... هر سال بازآفرینی صحنه‌ی ولادت حضرت مسیح (ع) نیز برگزار می‌شود.

شام کریسمس

شام کریسمس بهانه‌‌ای خوشمزه برای جمع کردن اعضای خانواده دور یک میز است. غذاهای فرانسوی که نیاز به تعریف ندارند. پاریسی‌ها برای شام کریسمس برنامه‌های ویژه‌ای دارند. البته بسیاری از جوان‌ترها ترجیح می‌دهند شام کریسمس را بیرون از خانه و با دوستان خود در رستوران صرف کنند. رستوران‌ها هم منوهای ویژه‌ای برای کریسمس دارند.

سالمون دودی، مرغ یا بوقلمون شکم‌پر و انواع غذاهای دریایی در میز شام فرانسوی‌ها دیده می‌شود. یکی دیگر از غذاهای گران فرانسوی، جگر چرب (Foie gras) است.

انواع پنیر هم که جزء جدانشدنی غذاهای فرانسوی هستند. بوش دو نوئل و انواع دسرهای شکلاتی هم به عنوان دسر سرو می‌شود.

 

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۵۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد

تصمیم کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد درخصوص انتخاب ملی‌پوش وزن ۸۶ کیلوگرم برای اعزام به المپیک ۲۰۲۴ پاریس اعلام شد.

به گزارش تابناک ورزشی، سایت فدراسیون کشتی نوشت:

«کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد، تصمیم خود را در مورد انتخاب ملی پوش وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در بازی های المپیک پاریس به شرح زیر اعلام کرد:

نظر به سوابق قهرمانی و افتخارآفرینی آقای حسن یزدانی و با توجه به انجام عمل سنگین کتف، تصمیمات کادر فنی در خصوص منتخب وزن 86 کیلوگرم با توجه موارد فوق و مفاد چرخه انتخابی به شرح ذیل اعلام می‌گردد.

1- با توجه به اینکه رقابت‌های رنکینگ مجارستان آخرین میدان جدی است که 50 روز پیش از المپیک پاریس برگزار می‌شود، آقای حسن یزدانی که 9 ماه به دلیل عمل جراحی سنگین بر روی کتف از میادین دور بوده، به تنهایی به مسابقات اعزام خواهد شد و در صورتی که ایشان از سلامت بدنی و آمادگی جسمانی لازم جهت حضور در مسابقات برخوردار باشد و این موضوع مورد تأیید کادر فنی نیز قرار بگیرد، ایشان ملی پوش ایران در وزن 86 کیلوگرم به جهت حضور در المپیک پاریس خواهد بود.

2- در صورتی که شرایط درج شده در بند یک حاصل نشود، کادر فنی به اقتضای شرایط موجود، تصمیمات جدیدی در مورد انتخاب ملی پوش این وزن اتخاذ می‌نماید.»

دیگر خبرها

  • دلایل «پاریس» برای انتخاب اسلام + فیلم
  • نظافت تهران از پاریس بهتر است
  • المپیک پاریس زیر سایه ناآرامی های امنیتی
  • تجمع ضدصهیونیستی در دانشگاه سوربن فرانسه
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • ذخایر شکلات جهان در خطر است
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم
  • خرید شکلات تلخ بهتر است یا  شکلات شیرین؟
  • فیلم| ورود پلیس ضد شورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس
  • عکس/ جنبش دانشجویی حمایت از فلسطین در پاریس