Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران گفت: پس از بررسی آسیب دیدگان در زلزله استان کرمانشاه، حتما تمهیداتی اتخاذ می شود که مردم حداقل از نظر توانبخشی وضعیت بهتری داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا محمدعلی محسنی بندپی در سفر به منطقه زلزله زده سرپلذهاب در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، گفت: بعد از زلزله و حوادث و بلایای طبیعی، آسیب هایی که عمدتا به چشم می آید، آسیب های جسمانی است و آسیب های روحی و روانی در مرحله بعدی قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: آسیب های جسمانی اقدامات اولیه می خواهد که توسط گروه امداد هلال احمر و کادر اورژانس پزشکی انجام می شود.

 

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، مهمترین بخش این خدمات را خدمات فیزیوتراپی عنوان کرد و گفت: تقریبا در برخی از بیماران زلزله "خدمات در طول عمر" است.

 

این مسئول ادامه داد: استان کرمانشاه تقریبا ۱۲۰ معلول یا آسیب دیده در زلزله و ۱۸ آسیب نخاعی دارد که بعضی از آنها در سرپل ذهاب و برخی در مناطق و روستاهای اطراف هستند.

 

وی افزود: یکی از مسائل این افراد هم وجود مرکز توانبخشی در خود سرپل ذهاب و هم بحث انتقال بیماران است.

 

محسنی بندپی تصریح کرد: انتقال بیماران باید با یک روش و شیوه خوبی انجام شود. چه بسا خیلی از اینها ممکن است آسیب بیشتری در انتقال نامناسب ببینند.

 

وی گفت: امروز به همراه معاون توانبخشی کشور و جمعی از مسئولین کشوری و استانی بهزیستی به سرپل ذهاب آمدیم تا فکری برای توانبخشی این بیماران کنیم.

 

رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تصریح کرد: بخشی از این بیماران را با تجهیز بیشتر مراکز توانبخشی که اینجا وجود دارد و تحت پوشش بهزیستی و هلال احمر است، یا با گسترش دادن این بخش ها، می توانیم اینجا تحت درمان قرار دهیم. بخشی را هم باید برای آنها فکر جدیدتری کنیم که آیا خدمات را در منزل به آنها ارائه دهیم یا اینها را با وسایل امن تر به مراکز توانبخشی خودمان منتقل کنیم.

 

وی گفت: اینها مباحثی است که بعد از بازدید در مورد آنها تصمیم گیری خواهد شد و بررسی می کنیم که چطور این قضایا را هندل کنیم که رضایتمندی نسبی بعد از این آسیب جدی که مردم منطقه وارد شده است، را فراهم کنیم.

 

محسنی بندپی افزود: رئیس سازمان بهزیستی کشور هم اعلام آمادگی کرده اند و ما را برای تهیه گزارش مبسوطی از این مناطق به اینجا اعزام کرده اند و پس از آن تمام موارد در نشستی به اطلاع ایشان می رسد و حتما تمهیداتی اتخاذ خواهد شد که مردم  حداقل از نظر توانبخشی وضعیت بهتری داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد

جری لالر وضعیت جسمانی خود را عالی توصیف کرد.

کینگ جری لالر به تازگی از آخرین وضعیت سلامتی جسمانی خود صحبت کرد.

طرفداری | جری لالر در فوریه 2023 دچار یک حمله خطرناک قلبی شد. خوشبختانه او در مصاحبه اخیرش از بهبود شرایط جسمانی خود خبر داد و اعلام کرد که اگرچه هنوز بهبودی کامل حاصل نشده اما دیگر مشکل خطرناکی وجود ندارد.

وضعیت سلامتی من عالی است. به تازگی دکتر زانویم اعلام کرد که دوره ریکاوری پس از عمل تعویض مفصل زانو به خوبی پیش رفته است. البته، برخی عوارض خفیف آن سکته هنوز وجود دارند، با این حال آنها نیز به زودی برطرف خواهند شد.

لالر با وجود عمل جراحی زانوی خود، همچنان به سفر کردن و حضور در محافل عمومی ادامه می‌دهد. او در مراسم Hall of Fame پارسال WWE نیز برای قرائت سخنرانی معرفی دوستش، اندی کافمن به تالار مشاهیر حضور یافت. او همچنین در یکی از اپیزودهای ماندی نایت راو پارسال به میزبانی ممفیس، مقابل دوربین WWE حضور پیدا کرد.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • آمادگی برای میزبانی از ۴۰ هزار زائر بازی‌دراز
  • نخستین کاروان‌ راهیان نور وارد سرپل‌ذهاب شد
  • داوطلب شدن ۲۰ هزار خانوار در تیم‌های یاس / فعالیت ۲۰۰ مرکز توانبخشی در هلال‌احمر
  • بهبود لکنت زبان در مبتلایان به اختلال گفتاری با استفاده از ویدئو
  • اعزام سه هزار لرستانی به ارتفاعات بازی دراز کرمانشاه
  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • ۷۰۰ نفر بیمه شده قالی بافی در سرپل ذهاب فعالیت دارد
  • بارش تگرگ در شهرستان‌های پاوه، ثلاث‌باباجانی و سرپل ذهاب
  • همدردی باشگاه هوادار با آسیب دیدگان حریق در امامزاده ابراهیم(ع)
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد