Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@09:05:34 GMT

آغاز برداشت ذرت دانه ای در خاتم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۶۸۷۵

آغاز برداشت ذرت دانه ای در خاتم

یزد - ایرنا – سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی خاتم از آغاز برداشت ذرت دانه ای در 2هزار هکتار از مزارع این شهرستان به عنوان قطب تولید ذرت در استان یزد خبر داد.

مجتبی آغاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیش از 90 درصد ذرت دانه ای استان در این شهرستان تولید می شود، گفت: متوسط عملکرد برداشت در هر هکتار 6 هزار و 500 کیلوگرم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: ذرت دانه ای برداشت شده از مزارع این شهرستان به مرکز استان یزد و همچنین استانهای همجوار صادر می شود، این محصول زراعی به دلیل شرایط آب و هوایی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و مورد پسند است.
این مسئول همچنین سطح ذرت علوفه ای در شهرستان را در فصل زراعی جاری 400 هکتار بیان و تاکید کرد: فصل برداشت ذرت علوفه ای نیز به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید بسیاری از محصولات است، ذرت دانه ای را یکی از این محصولات نام برد و تاکید کرد: بیشترین ذرت برداشتی از این منطقه از روستاهای چاهک و شهریاری است.
وی با اشاره به اینکه فصل برداشت این محصول تا پایان دیماه ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: ارقام بذر ذرت دانه ای کشت شده در این شهرستان از نوع 678 و 704 است که توسط چندین دستگاه کمباین برداشت می شود.
خاتم در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و تولید 50 هزار تن محصول و اختصاص 21 درصد تولید استان به خود، جایگاه نخست را داراست و در محصول گلخانه ای با 32 هکتار زیرکشت، جایگاه پنجم را در اختیار دارد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: متوسط برداشت سیب زمینی در هر هکتار از زمین‌های کشاورزی ایرانشهر ۴۰ تن است و پیش بینی می‌شود از سطح زیر کشت بیش از ۲ هزار تن محصول برداشت شود.
وی افزود: کاشت سیب زمینی در ایرانشهر در دیماه آغاز و کار برداشت این محصول نیز اردیبهشت انجام می‌شود.
مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر تصریح کرد: سانته و آریندا ارقام سیب زمینی کشت شده در اراضی کشاورزی شهرستان ایرانشهر است.

دیگر خبرها

  • ۲۲ هزار هکتار از اراضی شهرستان بروجرد زیر کشت می‌رود
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • آغاز گل چینی از گلستان های گل محمدی اردستان
  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • نیمی از ۱۴ هکتار باغ گوجه سبز سرخه سامانه آبیاری نوین دارد
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری