Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:40:14 GMT

آغاز برداشت ذرت دانه ای در خاتم

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۶۹۶۷

آغاز برداشت ذرت دانه ای در خاتم

مجتبی آغاز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه بیش از 90 درصد ذرت دانه ای استان در این شهرستان تولید می شود، گفت: متوسط عملکرد برداشت در هر هکتار 6 هزار و 500 کیلوگرم است.
وی خاطرنشان کرد: ذرت دانه ای برداشت شده از مزارع این شهرستان به مرکز استان یزد و همچنین استانهای همجوار صادر می شود، این محصول زراعی به دلیل شرایط آب و هوایی از کیفیت بسیار مطلوبی برخوردار بوده و مورد پسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این مسئول همچنین سطح ذرت علوفه ای در شهرستان را در فصل زراعی جاری 400 هکتار بیان و تاکید کرد: فصل برداشت ذرت علوفه ای نیز به پایان رسیده است.
وی با اشاره به اینکه این شهرستان قطب تولید بسیاری از محصولات است، ذرت دانه ای را یکی از این محصولات نام برد و تاکید کرد: بیشترین ذرت برداشتی از این منطقه از روستاهای چاهک و شهریاری است.
وی با اشاره به اینکه فصل برداشت این محصول تا پایان دیماه ادامه خواهد یافت، تاکید کرد: ارقام بذر ذرت دانه ای کشت شده در این شهرستان از نوع 678 و 704 است که توسط چندین دستگاه کمباین برداشت می شود.
خاتم در بخش محصول باغبانی با 16 هزار و 700 هکتار سطح زیرکشت و تولید 50 هزار تن محصول و اختصاص 21 درصد تولید استان به خود، جایگاه نخست را داراست و در محصول گلخانه ای با 32 هکتار زیرکشت، جایگاه پنجم را در اختیار دارد.
هرات مرکز شهرستان 40 هزار نفری خاتم در فاصله 240 کیلومتری شهر یزد واقع شده است.
7534/ 6197 خبرنگار: شهلا حیدری**انتشار: محمدحسین فلاح
irnayazdd@

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۶۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان

از هر هکتار مزرعه گل گاوزبان، حدود ۵۰۰ کیلوگرم گل خشک برداشت می‌شود.

گل گاو زبان، گیاهی دارویی و آرام بخش است که با نیاز آبی کم، در زمین‌های شیب دار کشت می‌شود.

سود خالص کشاورزانی که گل گاوزبان بکارند، از هر هکتار ۳۵۰ میلیون تومان است.

هر هکتار مزرعه گل گاوزبان ۷۰ نفر را به مدت ۷۰ روز مشغول به کار می‌کند.

از موانع اصلی توسعه کاشت گل گاوزبان در استان گلستان، بازاریابی است. درخواست کشاورزان این است که مسئولان در این زمینه برنامه ریزی کنند و در فصل فروش در کنار آنها باشند.

مجری طرح توسعه گیاهان دارویی گلستان می‌گوید: قرار است برای رفع این مشکل و تشویق کشاورزان به کاشت این محصول در زمین‌های شیب دار، زنجیره تولید و همچنین بازار‌های عرضه مستقیم گیاهان دارویی راه اندازی کنیم.

به گفته احمد مقصودراد؛ یکی دیگر از اقدامات حمایتی در این زمینه، تبادل تجربیات با گل گاوزبان کاران گیلان به عنوان قطب تولید این محصول در کشور است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعلام قیمت خرید تضمینی کلزا در گلستان
  • آغاز مسابقات کشتی پهلوانی در شهرستان خاتم
  • آغاز برداشت گُل گاوزبان در گلستان
  • تولید ۲۴ هزار تن توت فرنگی در بابلسر
  • آغاز برداشت گل گاو زبان در شهرستان املش
  • پیش بینی تولید بیش از ۲۴ هزار تن باقلا در گلستان
  • توت فرنگی مازندران چشم انتظار صنایع تبدیلی/ کام شیرین واسطه ها
  • برداشت گوجه سبز از باغ های سرخه
  • ثبت رکورد تولید و برداشت دانه روغنی کلزا در ایلام
  • تولید کلزا در ایلام رکورد زد