Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرنا- وزیر نیرو در ارتباط با کاهش اعتبارات طرح های تملک دارایی وزارت نیرو و روند اجرای پروژه های آب و برق، گفت: با جذب منابع غیردولتی به پروژه های آب و برق سرعت می بخشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، 'رضا اردکانیان' امروز (یکشنبه) در جشنواره پژوهش و فناوری وزارت نیرو، در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش ایرنا مبنی بر کاهش اعتبارات عمرانی وزارت نیرو گفت: اتفاق خاصی برای منابع وزارت نیرو در لایحه بودجه نیفتاده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در لایحه بودجه ١٣٩٧کل کشور، بیش از هشت هزار و 200 میلیارد تومان منابع مالی برای وزارت نیرو دیده شده است و علاوه بر آن امکانات متنوعی از جمله مجوز عرضه اوراق مشارکت، استفاده از اوراق خزانه اسلامی و منابع صندوق توسعه ملی مطرح است.
وی افزود: کاهشی که در اعتبارات وزارت نیرو در مقایسه با سال قبل وجود دارد ، کاهش یکسانی برای همه دستگاه ها و کل بودجه به دلیل محدودیت منابع است.
وی ادامه داد: باید سازوکارها را تسهیل کنیم و روش ها را ساده کنیم و اطمینان ها را بیشتر کنیم تا بخش غیردولتی بتواند مشارکت فعالتری داشته باشیم.
اردکانیان در پاسخ به این پرسش که امکان توقف طرح های عمرانی وجود دارد؟ گفت: سعی می کنیم طرح های ضروری مربوط به وزارت نیرو چه در بخش آب و چه در بخش برق با توقف مواجه نشوند.
وزیر نیرو افزود: در این ارتباط به موضوع جذب منابع غیردولتی، مشارکت بخش خصوصی و جلب سرمایه خارجی توجهی ویژه داریم.
اردکانیان در پاسخ به پرسشی دیگر در مورد تقویت پژوهش در صنعت آب و برق، گفت: ما مسئولیت دستگاهی را بر عهده داریم که بدون انجام پژوهش و استفاده از فناوری های نوین و انتقال دانش و تکنولوژی، قادر نخواهیم بود آب و برق را به شکل پایدار در اختیار جامعه قرار دهیم.
ادامه دارد..............
اقتصام**9189*9186* 6075
خبرنگار: اسماعیل داودی** انتشار: زهرا هجینی نژاد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت به همراه جواد خدائی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و جمعی از مسوولان از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید به عمل آورد.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حاشیه این بازدید اظهار کرد: در برنامه امروز استاندار خراسان رضوی، تقاطع به تقاطع و نقاط حساس مسیر قطار «مشهد-گلبهار-چناران» بازدید شد.
 
داعی افزود: با برنامه‌ریزی مدون و تامین اعتبار باید تلاش کنیم مسیر تونل را هم موازی با خط یک به جلو ببریم و مترو را تحویل بهره‌برداران اصلی یعنی مردم بدهیم.

گفتنی است؛ پروژه قطار حومه‌ای «مشهد-گلبهار-چناران» در سال ۸۴ به تصویب شورای هماهنگی ترافیک کشور رسید و در سال ۹۱ عملیات اجرایی آن آغاز شده است. بر این اساس حد فاصل ۴۰ کیلومتری مشهد تا گلبهار از این طریق سهل‌الوصول‌تر شده و در ادامه چناران نیز به این پروژه افزوده شده تا شبکه ریلی مشهد و استان به‌ نحوی به خط‌آهن مشهد - گرگان متصل شود.

دیگر خبرها

  • احداث «مشهد - گلبهار - چناران» سرعت می‌گیرد
  • بازدید استاندار خراسان رضوی از پروژه ملی قطار «مشهد-گلبهار-چناران» / عملیات احداث سرعت می‌گیرد
  • رتبه اول قم از لحاظ سرعت ساخت در نهضت ملی مسکن
  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • خبر خوش وزیر نیرو/ صنعت نیروگاهی ایران خودکفا شد
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه