Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@04:13:03 GMT

پاکسازی مرزهای دیالی و صلاح الدین از داعشی‌ها

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۷۸۲۲

پاکسازی مرزهای دیالی و صلاح الدین از داعشی‌ها

فرماندهی عملیات دجله از آغاز عملیات جدید و مشترک نیروهای ارتش، حشد شعبی، نیروهای داوطلب عشایر و نیز پلیس عراق برای پاکسازی منطقه مطیبیجه از داعشی‌ها خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری العربیة، مزهر العزاوی، فرمانده عملیات دجله اظهار داشت: نیروهای امنیتی مشترک عراق در عملیات‌های دجله‌ و سامراء و حشد شعبی و حشد عشایر با پشتیبانی نیروی هوایی ارتش عراق صبح روز شنبه عملیات نظامی بزرگی را در چندین محور برای پاکسازی منطقه مرزی مطیبیجه واقع در حد فاصل دو استان دیالی و صلاح الدین و مناطق اطراف آن در شرق سامراء از لوث وجود داعشی‌های باقی‌مانده آغاز کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

العزاوی گفت: عملیات شامل پاکسازی چندین منطقه در اطراف مطیبیجه از جمله المیته، البوجنعان ، حاوی العظیم و ام تلیل بوده و هدف از آن برقراری امنیت و پاکسازی مرزهای اداری واقع در حد فاصل دو استان از گروه‌های تروریستی و نابودی آنها به شکل کامل است.

کریم الخاقانی، فرمانده تیپ دوی حشد شعبی عراق گفت: عملیات مطیبیجه از سه محور اصلی با مشارکت چهار تیپ از نیروهای حشد شعبی و ارتش آغاز شد.

الخاقانی افزود: این عملیات بسیار بزرگ بوده و هدف از آن پاکسازی این منطقه از گروه‌های تروریستی مخفی و تامین امنیت شهر سامراء است. داعشی‌ها از این منطقه پر پیچ و خم برای اجرای گهگاه عملیات‌های تروریستی علیه مناطق نزدیک به سامراء سوءاستفاده کنند.

صادق حسینی، رئیس کمیته امنیتی شورای دیالی با تاکید بر اینکه المطیبیجه آخرین مناطق داعش در مرزهای دیالی و صلاح الدین است، گفت: این عملیات گامی مهم برای نابودی این مخفی‌گاه که برای چندین ماه منبع تهدیدات امنیتی بود، محسوب می‌شود.

عبد الخالق مدحت، عضو کمیته امنیتی شورای دیالی نیز اظهار داشت: المطیبیجه پس از عملیات الحویجه به پناهگاهی برای داعشی‌های باقی مانده از پنج ولایت این گروه تروریستی یعنی دیالی، کرکوک، صلاح الدین، دجله و الجبل و مستقیما به یکی از بزرگترین منابع تهدیدات امنیتی برای دیالی تبدیل شد. آغاز عملیات پاکسازی المطیبیجه نتایج مثبتی را در ابعاد مختلف خواهد داشت که مهم‌ترین آنها بازگشت هزاران خانواده آواره به روستاهای واقع در حد فاصل دیالی و صلاح الدین است.

جغرافیای بسیار پیچیده و موقعیت استراتژیک منطقه مطیبیجه داعش را بر آن داشت که این منطقه را به مرکز مهمی برای آغاز عملیات مسلحانه به مناطق گسترده‌ای به ویژه در شمال استان دیالی تبدیل کند.

حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیشتر از شکست داعش در عراق و بازپسگیری تمامی شهرهایی که این گروه تروریستی از سال ۲۰۱۴ به کنترل خود درآورده بود، خبر داد.

گروه‌های باقی مانده داعش پس از آنکه از پایگاه‌هایشان در شهرهای عراق بیرون رانده شدند به سمت مناطق بیابانی واقع در مرزها عقب‌نشینی کردند و در آنجا تحت تعقیب قرار گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد

به گزارش خبرآنلاین یاشار گولر، وزیر دفاع ترکیه، از توافق عراق و ترکیه برای تأسیس ستاد عملیات مشترک خبر داد.

به گزارش «آناتولی»، گولر گفت: با همکاری یکدیگر می‌بینیم که چه کارهایی می‌توانیم بکنیم و بعد از آن مسؤولیت‌های این ستاد مشخص خواهد شد.

به نقل از ایسنا این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که روز دوشنبه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، در سفری رسمی به بغداد و اربیل رفت.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با پ.ک.ک. از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

ترکیه سال‌ها است که به بهانه مبارزه با پ.ک.ک. با نقض حاکمیت ارضی عراق مناطق گوناگون این کشور را هدف بمباران قرار می‌دهد و چندین پایگاه نظامی در خاک عراق راه‌اندازی کرده است.

عراق بارها به این اقدامات اعتراض کرده است.

از سوی دیگر ترکیه تاکنون بارها اعلام کرده که در پی ایجاد «منطقه امن» در عمق ۳۰-۴۰ کیلومتری خاک عراق است.

311311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898947

دیگر خبرها

  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • حمله موشکی به میدان گازی سلیمانیه و توقف کار پمپ بنزین‌ها
  • مقام ارشد حماس : انحلال شاخه نظامی به شرط تشکیل کشور مستقل فلسطین / مرزهای 67 را قبول می کنیم
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • تخلیه ماهانه۵۰۰ تن زباله و لجن از کانال‌ های آب تهران | روایت کارگرهایی که در مسیر پاکسازی کانال‌های شهر جان می‌ دهند
  • (تصاویر) چهره واقعی زن داعشی سریال پایتخت | نیلوفر رجایی کیست؟!
  • آمادگی رژیم صهیونیستی برای تخلیه رفح و آغاز عملیات زمینی
  • جزئیات توافق مهم امنیتی ایران و عراق
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد