Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرویس مد و لباس امتداد نیوز: چهارمین جشن سالانه موسیقی ما در حالی شب گذشته با معرفی برگزیدگان موسیقی ایران در سال 95 برگزار شد که ایده‌ای نو در طراحی صحنه و لباس این برنامه اجرا شد.

این جشن با طراحی صحنه و لباس سیامک احصایی به شاهنامه شاه‌طهماسب مزین شد که گنجینه‌ای‌ بسیار نفیس و گرانبها از هنر نگارگری و خوشنویسی ایران به شمار می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شاهنامه در قرن شانزدهم میلادی به دستور شاه اسماعیل اول خلق شد و نام شاه طهماسب، فرزند شاه اسماعیل را به خود گرفت.

شاهنامه طهماسبی پس از تکمیل، در حدود چهل سال در دربار صفوی باقی ماند و در نهایت به دربار عثمانی اهدا شد. دلیل این کار ترسی بود که حکومت ایران از حاکمان عثمانی داشتند تا مبادا با هدف کشورگشایی به مرزهای ایران حمله کنند.

در نهایت پس از گذر چندین قرن، سرنوشت این دردانه هنر نگارگری چنین رقم خورد که برگ برگ شود و هر برگی به گوشه‌ای از دنیا سفر کند و در موزه‌ها و کلکسیون‌های کشورهای مختلف از آمریکا و انگلیس گرفته تا ایران و قطر پراکنده شود.

شاهنامه طهماسبی گنجینه هنر نگارگری و خوشنویسی ایران عصر صفوی است و احصایی از طراحان لباس و صحنه پیشکسوت کشورمان با حسن سلیقه از این اثر هنری الهام گرفت و چهارمین جشن سالانه “موسیقی ما” را به این شاهکار هنر نگارگری و خوشنویسی آراسته کرد.

در ادامه تصاویری از صحنه و لباس برگزارکنندگان این جشن را ببینید:

 

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،  مرکز اصفهان ؛ علی نادری، سرمربی اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان در جشنواره قهرمان ایران عنوان برترین سرمربی را در سال ۱۴۰۲ کسب کرد.
تیم ملی فوتبال ساحلی هم عنوان برترین تیم ملی را کسب کرد که علاوه بر علی نادری، امیرحسین اکبری و مهدی شیرمحمدی نیز از اصفهان ترکیب تیم ملی حضور داشتند.
تیم هاکی روی یخ بانوان کشورمان نیز که سارینا خسروی و یگانه بهرامی از اصفهان را در ترکیب خود داشت، دیپلم افتخار بهترین تیم ملی سال را کسب کرد؛ ملی پوشان این رشته با حضور روی صحنه پیراهن تیم ملی را برای قدردانی از رییس سازمان صدا و سیما برای پوشش مسابقات آنها در رسانه ملی تقدیم کردند.

دیگر خبرها

  • دوقلوهای آواز ایرانی در شهر اصفهان به روی صحنه می‌روند
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • دانشگاه فردوسی نخ تسبیح فردوسی دوستان و شاهنامه پژوهان
  • (ویدئو) افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • افشاگری عجیب درباره ایرج طهماسب
  • باقر محمدی بلیت فینال آسیا را مهر کرد
  • ایران مقتدرانه قهرمان شد/ درخشش ووشوکاران ایران با کسب ۲۰ مدال رنگارنگ
  • زوج شاهنامه‌خوان بام ایران در شهر‌های ایران خوان خرد می‌گسترانند
  • پیام محمدعلی اسلامی ندوشن به خاتمی چه بود؟ / شاهنامه نمی گذارد ایران در خواب غفلت باقی بماند / ادیبان و فیلسوفان بزرگی که عامل تهاجم فرهنگی اعلام شدند
  • درخشش اصفهانی‌ها در میان برترین‌های ورزش ایران