Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-29@00:28:53 GMT

فدراسیونی که به دوپینگی‌ها میدان می‌دهد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۸۱۵۶

به گزارش وانانیوز، 

خسرو قمری در مدت ریاست خود در فدراسیون دوچرخه سواری بارها در صحبت‌های خود اعلام کرده که مبارزه جدی با دوپینگ دارد و در دوره دوم ریاست خود نیز طبق قانونی که اتخاذ کرده است، وثیقه دریافتی از کسانی که دوینگ‌شان مثبت شود را به اجرا می‌گذارد، اما انتخاب حسین عسگری، فردی که دوپینگش مثبت شده بود به عنوان سرمربی تیم ملی این موارد را کاملا رد می‌کند و این نکته را می‌‌رساند که فدراسیون و شخص قمری از دوپینگ و دوپینگی‌ها حمایت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بدتر از این تخلف آشکار، دروغگویی فدراسیون است که بعد از این تخلف، برای قطع همکاری با مربی محروم، بهانه عدم توافق مالی را می آورد تا اینگونه اشتباه خود رفع و رجوع کرده باشد.

غلامرضا نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، در مورد اعلام محرومیت حسین عسگری ملی پوش سابق دوچرخه سواری بعد از گذشت حدود 2 سال اظهار داشت: آن زمان که دوپینگ این دوچرخه سوار مثبت اعلام شد، او نامه‌ای مبنی بر خداحافظی اش به ما داد و ما هم طبق بندی که وجود دارد، دوپینگ کسی که خداحافظی می‌کند را می توانیم اعلام نکنیم، اما همان زمان در نامه‌ای به فدراسیون و شخص خود ورزشکار این موضوع را اطلاع و میزان محرومیت 4 سال را اعلام کردیم.

وی در مورد اینکه چرا حال بعد از گذشت دو سال رسانه‌ای کرده‌اید، عنوان کرد: کسی که به خاطر دوپینگ محروم می‌شود، از کلیه فعالیت‌های ورزشی محروم است و عسگری هم 4 سال نمی‌توانست در میادین تحت هر عنوانی حاضر شود و وقتی متوجه شدیم این ورزشکار به میادین بازگشته و مدتی هم سرمربی تیم ملی بوده موضوع او را اعلام کردیم.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی در مورد اینکه با این شرایط فدراسیون تخلف کرده است، یا خیر گفت: دیگر این موضوع به ما ارتباطی ندارد و خود فدراسیون می‌داند.

سلگی مدیر تیم‌های ملی دوچرخه سواری هم در گفت‌وگو با فارس می‌گوید: من از موضوع عسگری اطلاعی نداشتم و به قبل از حضور من فدراسیون باز می‌گردد. از زمان حضور من نام تمام کسانی که دوپینگ کرده‌اند، اعلام شده و تمام وثیقه‌های آنها را هم به اجرا گذاشته‌ایم. در مورد عسگری هم چیزی از سوی فدراسیون و آقای قمری به من اعلام نشده بود و هیچ نامه‌ای در مورد وی در اختیار من نیست.

وی در مورد اینکه گفته شده به خاطر حداحافظی عسگری از دوچرخه سواری دوپینگ وی اعلام نشده است؛ گفت: دوپینگ عسگری هم همان زمان باید از سوی کمیته ضددوپینگ اعلام می‌شد. اگر به المپیکی بودن باشد، آرمسترانگ هم چندین مدال جهان و المپیک دارد و نباید اعلام می‌شد.

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون دوومیدانی، بر اساس اعلام فدراسیون دوومیدانی رقابت‌های آزاد دوومیدانی که قرار بود در روزهای ۱۲،۱۳ و ۱۴ اردیبهشت ماه و در دو بخش آقایان و بانوان برگزار شود، با درخواست تعدادی از ورزشکاران مبنی بر تاثیر برگزاری مسابقات در کسب سهمیه المپیک، به تعویق افتاد.

تاریخ برگزاری این رقابتها متعاقبا از سوی فدراسیون دوومیدانی اعلام خواهد شد.

کد خبر 6091081

دیگر خبرها

  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • رقابت‌های آزاد دوومیدانی به تعویق افتاد
  • واکنش رئیس کمیته بین المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش رئیس کمیته بین‌المللی المپیک به دوپینگ ورزشکاران چین
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • رکورددار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • رکوردار بالاترین پرواز با بالگرد در جهان به روایت آسمان غرب
  • راه‌اندازی پایگاه داده ملی مالکیت دوچرخه در بلژیک
  • ضرروت ایجاد برابری بیشتر در توزیع ابزار تولید
  • آتش‌سوزی گسترده انبار کالا در جنوب تهران