Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-09@02:25:39 GMT

بودجه بنیاد سعدی به دلار است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۰۹۸۲۰۸

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نوشت: بودجه «بنیاد سعدی» که وظیفه گسترش زبان فارسی در جهان را دارد به تومان نیست و نوسانات دلار و بازار ارز باعث می‌شود این بنیاد هم شناور در این نوسانات باشد. ناطقان: غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی توضحیاتی پیرامون بودجه پیشنهادی دولت برای «فرهنگستان زبان و ادب فارسی» و همچنین «بنیاد سعدی» داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی نوشته است: «چند نکته پیرامون مؤسساتی که بنده در آنها هستم؛ اما پیش از آن باید بابت نعمت جریان گردش آزاد اطلاعات در کشور شکرگذار بود هرچند هنوز بسیار جای کار دارد. بودجه «بنیاد سعدی» که وظیفه گسترش زبان فارسی در جهان را دارد به تومان نیست و نوسانات دلار و بازار ارز باعث می‌شود این بنیاد هم شناور در این نوسانات باشد.
سازمان برنامه و بودجه سیزده سرفصل کاری فرهنگستان زبان و ادب فارسی را به چهار سرفصل تقلیل داده است و بودجه بخش مهمی از آن را در سرفصل واژه‌گزینی منظور کرده است.
بر اساس برنامه کلان فرهنگستان سالانه 5000 واژه را در 70 گروه داخلی و 30 گروه خارجی معادل‌یابی می‌کنیم اما امروزه بدلیل کم لطفی‌ها فقط 2500 واژه در حدود 30 گروه داخلی معادل‌یابی می‌شود. تعجب می‌کنم این 276 عدد از کجا و به چه منظور در بودجه97 خلق شده است.»
منبع: فارس برچسب ها: حداد عادل ، بنیاد سعدی ، بودجه 97 ، فرهنگستان

منبع: ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۸۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر

باوقار مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: ساختمان فرسوده آموزشگاه سعدی بندر خمیر بعد از امتحانات خرداد ماه تخریب و ساختمان جدید این مجموعه با مشارکت سازمان نوسازی مدارس و اتاق بازرگانی ساخته می‌شود.

وی افزود: این آموزشگاه با ۲۲۰ متر مربع زیربنا و با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان بصورت ۶ کلاسه ساخته می‌شود.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان گفت: با ساخت ساختمان جدید این آموزشگاه بیش از ۲۰۰ دانش آموز از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آیین پاسداشت زبان فارسی و بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی برگزار می‌شود
  • بیش از هزار واژه پرکاربرد زبان بلغاری ریشه و اصالت فارسی دارند
  • نقشه راه هوش مصنوعی و فناوری کوانتومی در حال تدوین است
  • فناوری کوانتومی یک ضرورت برای نیروی دریایی است
  • علم و دین نظام زندگی/ ماموریت بزرگ ناوگروه ۸۶ امیدآفرینی کرد
  • امروز با سعدی: که حال غرقه در دریا نداند خفته بر ساحل
  • «خدای جنگ» حسین دارابی مجوز ساخت گرفت
  • استوری تند و تیز مدیر روابط عمومی سپاهان علیه رسانه فارسی‌زبان خارج از کشور + عکس
  • ساخت آموزشگاه ۶ کلاسه سعدی در بندرخمیر
  • امروز با سعدی: چه جرم رفت که با ما سخن نمی‌گویی