Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-04-30@15:20:27 GMT

مهم‌ترین چالش مدیریت شهری بحران منابع است

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۰۱۷۱

مهم‌ترین چالش مدیریت شهری بحران منابع است


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران گفت: با بحران منابع در شهر مواجه هستیم و مهم‌ترین چالش، بحران منابع است. 

به گزارش امتداد نیوز، مرتضی الویری در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه این کمیسیون توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: باید بگویم که با بحران منابع در شهر مواجه هستیم و مهم‌ترین چالش بحران منابع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه به دلیل بدهی‌های شهرداری تجهیز منابع روی دست شهرداری مانده است، عنوان کرد: شهرداری یک بدهی ۱۹ هزار میلیارد تومانی به سیستم بانکی و یک بدهی ۷ هزار میلیارد تومانی به پیمانکاران دارد که ما را با بحران کمبود منابع درآمدی در شهر مواجه می کند.  

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران افزود: بررسی درآمد حاصله در هشت ماهه گذشته نشان می‌دهد که تنها ۶۷ درصد درآمد سال جاری تاکنون کسب شده است و در آمد مصوب برای هشت ماه گذشته حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان بوده که تنها هشت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان درآمد کسب کرده است.

به گفته الویری، دو هزار و ۷۵ میلیارد تومان سهم درآمد پایدار در این مدت بوده است که تنها یک چهارم درآمد شهر را پوشش می دهد. بنابراین لازم است تا در حوزه درآمدهای شهرداری و منابع بازنگری صورت گیرد، چراکه مابقی درآمد ناپایدار است.

وی در ادامه افزود: البته در سیاست‌های بودجه ای در نظر داریم که پرداختن به در آمدهای پایدار و تکیه بر آنها عواقب سوء فرهنگی، اجتماعی و سیاسی برای شهر نداشته باشد.  

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه تشکیلات انسانی نیز رنج می برد، تصریح کرد: شهرداری ساختاری تو در تو، ناکارا و بدون بهره وری دارد که بازنگری در تشکیلات شهرداری یک ضرورت است.

الویری ادامه داد: در بحث مشارکت و سرمایه گذاری داخلی و خارجی می‌توان کارها را به بخش خصوصی واگذار کرد.  

وی در رابطه با هزینه ها نیز گفت: در تمام دنیا برای جمع آوری زباله هزینه ای پرداخت نمی‌شود و حتی یک منبع درآمد نیز محسوب می‌شود اما در ایران جمع آوری پسماند بسیار هزینه بر است.

الویری در خصوص عملکرد کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز اظهار داشت: مهم ترین کار تدوین سیاست های بودجه سال ۱۳۹۷ شهرداری تهران بود که این کمیته چارچوب بودجه سال ۹۷ شهرداری را مشخص کرد.

به گفته رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، کمیته برنامه و بودجه در زمینه به روز کردن حسابرسی ها و مشارکت بخش خصوصی در قالب پیش نویس مساله را برای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مشخص کرد.

وی در ادامه اذعان کرد: به دلیل فقدان یک نظام قانونمند در موارد مختلف، تعداد زیادی جذب شهرداری می‌شوند و تعداد زیاد نیروی انسانی مشکل ایجاد کرده است.  

الویری با بیان اینکه در زمان شهردار بودن من تعداد ۲۵ هزار نفر نیرو در شهرداری فعالیت می‌کردند، گفت: اکنون ۶۵ هزار نفر در شهرداری مشغول به کار هستند و نمی‌شود این افراد را اخراج کرد.  

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران تاکید کرد: باید برای این افراد وظایف تعریف شود و کار جدیدی برای آن‌ها صورت گیرد.  

وی در خصوص فعالیت و عملکرد کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران نیز خاطرنشان کرد: بحث پاک حسابی و مبارزه با فساد در این کمیته مورد بررسی قرار می‌گیرد.  

الویری اظهار داشت: تمام فعالیت های شهرداری و شورای شهر تهران باید شیشه ای و شفاف باشد و با تعریف یک سامانه در شهرداری، شهروندان می‌توانند اطلاعات مورد نظر خود را به دست آورند.

true برچسب ها : شهر تهران شورای شهر تهران مرتضی الویری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۰۱۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند

استاندار کرمان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش «شهردار شو» با حضور دهه هشتادی‌ها گفت: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار امروز _یکشنبه، نهم اردیبهشت_ در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان با تحسین اقدام شهرداری و شورای شهر رفسنجان در راه‌اندازی پویش شهردار شو با حضور دهه هشتادی‌ها، اظهار کرد: انقلاب اسلامی از روز اول تکیه اصلی‌اش بر نسل جوان و نوجوان بود و این اقدام کار بسیار بزرگ و منحصربفرد و فراموش شده‌ای بود.

وی با بیان اینکه در جنگ تحمیلی به عنوان اولین بحران کشور بعد از انقلاب که به قول شهید سلیمانی بهترین فرصت‌ها در آن فراهم شد، عمده رزمندگان همین نسل جوان بودند و افزود: مردم توقعات متعدد دارند شاید یک شهردار نتواند پاسخگوی همه انتظارات باشد، اما وقتی جمع زیادی مشارکت می‌کنند پاسخگویی بهتر می‌شود و پیامد تصمیماتشان را هم می‌پذیرند.

استاندار کرمان خطاب به دهه هشتادی‌ها حاضر آن‌ها را مدیران فردای جامعه دانست که شهامت به خرج دادند و مسئولیت شهردار محله را پذیرفتند و گفت: راه‌اندازی این پویش با محوریت مسجد اتفاق خوشایندی بود که موجب تقویت رابطه مسجد با نوجوانان و جوانان شد.

در آئین رونمایی از الگوی حکمرانی مردمی و مدیریت مشارکتی شهرداری رفسنجان که با حضور دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت، استاندار کرمان در تالار خیام دانشگاه حضرت ولیعصر (عج) برگزار شد، گروه سرود پسران سلیمانی به سرپرستی بلال حسنی به اجرای برنامه پرداختند و از رئیس و اعضای شورای شهر رفسنجان نیز به مناسبت روز ملی شوراها تقدیر شد.

مجید کهنوجی شهردار رفسنجان در این مراسم با تشکر از شورای شهر مردمی گفت: اگر شهرداری موفقیتی دارد، به خاطر نیت الهی و حمایت شورا از شهردار و شهرداری است.

کد خبر 748901

دیگر خبرها

  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • عملکرد مدیریت شهری خوی با کلانشهرهای کشور قابل مقایسه است
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • شورا انتظار بعضی تغییرات در شهرداری را داشت/ بدهکاری دلیل بی‌مهری نیست