Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@22:02:14 GMT

نقش لابي خودروسازان در آلودگي هوا!123

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۰۲۷۴

نقش لابي خودروسازان در آلودگي هوا!123

خبرگزاري آريا - رييس هيات مديره انجمن صنفي مراکز اسقاط و بازيافت خودروي فرسوده اظهار کرد: متاسفاته خودروسازان با لابي سنگين خود مانع اجرايي شدن قانون در رابطه با الزام خودروسازان به اسقاط خودروهاي فرسوده شدند بنابراين آنها نيز در آلودگي هواي کلان‌شهرها مقصرند.
مصطفي جودي در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار کرد: سال 1388 مصوبه‌اي به تصويب هيات دولت رسيد که بر مبناي آن خودروسازان موظف شدند معادل 30 درصد توليدات خود، خودروي فرسوده از رده خارج کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه با لابي سنگين خودروسازان حتي يک روز نيز اين مصوبه اجرايي نشد، خاطرنشان کرد: در دولت فعلي نيز چند ماه پيش مصوب شد خودروسازان به ازاي توليد خودروهاي پرمصرف با مصرف سوخت 8 تا 8.5 ليتر و بيشتر، يک خودروي فرسوده را از رده خارج کنند.
رييس هيات مديره انجمن صنفي مراکز اسقاط و بازيافت خودروي فرسوده ادامه داد: متاسفانه اين بار نيز لابي خودروسازان مانع اجرايي شدن اين مصوبه شده و ديديم که با درخواست وزير صنعت، معدن و تجارت، هيات دولت اين مصوبه را لغو کرد.
وي افزود: اين وضعيت در حالي است که در همه جاي جهان اين خودروسازان هستند که موظفند به ازاي توليد و فروش خودروهاي خود، خودروهاي فرسوده را نوسازي و از رده خارج کنند.
جودي با بيان اينکه سال گذشته به ازاي واردات 75 هزار دستگاه خودروي وارداتي 170 هزار دستگاه خودروي فرسوده اسقاط شد، تصريح کرد: با اين حال با وجود توليد يک ميليون و 200 هزار دستگاه خودرو در سال گذشته حتي يک خودروي فرسوده نيز از اين محل نوسازي نشد.
وي اظهار کرد: اين وضعيت در حالي است که با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي 200 مرکز اسقاط خودروهاي فرسوده با ظرفيت سالانه دو ميليون دستگاه در سراسر کشور ايجاد شده اما هم‌اکنون حدود 90 درصد ظرفيت اين مراکز خالي است.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده و ضرر آن فقط برای مردم است،» این را رئیس شورای شهر تهران مهدی چمران می‌گوید.

قرارداد برقی‌سازی ناوگان حمل ونقل عمومی تهران حواشی ایجاد کرده است و برخی خواستار انتشار قرارداد شدند. شهردار تهران علیرضا زاکانی می‌گوید که «نمی‌توانیم تمام مفاد قرارداد را جار بزنیم؛ ایران هزار و یک دشمن دارد اما تمام نهادهای ذی‌ربط در جریان کار بوده و ضمانت‌نامه بانکی داریم.»

۲۱۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در تهران موجود است این در حالی است که پایتخت نیازمند ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس است و کمبود حدود ۸۰ درصدی در این زمینه باعث بروز صف‌های طولانی در ایستگاه‌های اتوبوس شده و اگر اتوبوس جدید تزریق شود این صف‌ها حدود یک چهارم کوتاه‌تر می‌شود.

سال گذشته قرارداد ۷۹۱ دستگاه واگن، ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس، ۲۷۵۰۰ تاکسی، ۱۰۰ هزار موتورسیکلت برقی با چین بسته شد تا عقب‌ماندگی چندین‌ساله جبران شود.

قرار است امسال اولین سری واگن‌ها و اتوبوس‌ها وارد می شود اما مدیران شهری می‌گویند که «مافیا همه جوره دست و پا می‌زند تا اتوبوس و واگنی از چین وارد نشود» چرا که قیمت «اتوبوس برقی داخلی ۳۲۳ هزار یور است اما اگر مستقیم همین اتوبوس از چین خریداری شود، قیمت ۲۴۵ هزار یور خواهد بود یعنی در هر اتوبوس ۷۱ هزار یورو به جیب مافیا می‌رود.»

«روزانه ۶۶ درصد ترددها در تهران با وسایل شخصی انجام می‌شود» و همین امر باعث آلودگی هوا و مرگ هزاران تهرانی‌ در سال می‌شود.«پکن که یکی از شهرهای آلوده دنیا بود با برقی‌سازی مشکل آلودگی را برطرف کرد.» در صورت تجهیز ناوگان میزان مرگ و میر ناشی از آلودگی هوا کمتر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت امیرحسن کاکایی می‌گوید که «تامین برق خودروهای برقی، بحران مازوت سوزی(آلودگی هوا) در نیروگاه‌ها را تشدید می‌کند. در مقابل رئیس سازمان حفاظت و محیط زیست علی سلاجقه می‌گوید که «مازوت سوزی در تهران نداریم»، سوخت بی‌کیفیت عامل اصلی آلودگی هوا است و از ورود خودروی برقی حمایت می‌کنیم.»
به گفته کارشناسان، تمامی دستگاه‌های مسوول باید ورود کنند تا آلودگی هوا برطرف شود. همچنین باید نظارت دقیقی بر روی نرخ‌گذاری خودروها در داخل صورت گیرد.مهمترین راه‌کار برای رفع آلودگی هوا و ترافیک توسعه حمل ونقل عمومی و برقی‌سازی ناوگان مانند نروژ، چین، آلمان و هلند است

کد خبر 848996 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه اتوبوس - شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه شهرداری

دیگر خبرها

  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • آغاز فروش فوری ۵ خودرو در سامانه یکپارچه + اسامی خودروها و شرایط
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • بهترین روش برای تمیز کردن محیط‌های تجاری
  • مصرف سوخت در ایران ۲ تا ۳ برابر میانگین جهانی است
  • نارضایتی برخی از تاکسی داران از درخواست معاینه فنی برای خودروی فرسوده هنگام تعویض
  • مافیا از هر اتوبوس داخلی چند هزار یورو به جیب می‌زند!  | «یک فرد خاص مانع ورود اتوبوس برقی به ایران شده ...»