Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت جهاد کشاورزی سرپل ذهاب از تخریب بیش از 3هزار واحد دامی سنتی در روستاهای سرپل ذهاب خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا مجتبی حسینی پور در گفتگو با خبرنگار بازی دراز، اظهار داشت: در سطح  4 هزار واحد دامی سنتی در شهرستان سرپل ذهاب، 3 هزار و200 واحد تخریب صددرصدی شده است و در سطح 26 واحد صنعتی دامی و طیور، 3 واحد تخریب و 23 واحد نیاز به تعمیردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: درمناطق زلزله زده حوزه روستایی تعداد دام های تلف شده آمارگیری شد و نسبت به دفن بهداشتی آنها توسط لودر وبیل مکانیکی اقدام گردید و تاکنون930 تن جو رایگان، 35 تن کنسانتره و علوفه و 30 تن خوراک دام از نوع شاخه نیشکردر اختیار دامداران آسیب دیده قرار گرفته است.

 

مدیریت جهاد کشاورزی سرپل ذهاب تصریح کرد: ازسطح 3هزار و 650 هکتارذرت در شهرستان تاکنون میزان 3 هزار و 300 تن ذرت برداشت شده است. 

 

وی افزود: هم اکنون 60 دستگاه کمباین نیز کار برداشت ذرت را در زمین های کشاورزی زیرکشت این محصول در سرپل ذهاب را برعهده دارند و نیز به همت خیرین 5 دستگاه کمباین بصورت رایگان به کارعملیات برداشت ذرت در منطقه مشغول می باشند.

 

حسینی پور بیان داشت: با تمهیدات صورت گرفته، 4 مرکز ذرت خشک کنی آماده تحویل این محصول از کشاورزان سرپل ذهاب است و دراوج برداشت این محصول 2 مرکز سیار از استان نیز جهت خریدذرت دانه ی کشاورزان به پای کارآمده اند.

 

وی اذعان داشت: تاکنون مراحل کاشت گندم آبی به میزان 8 هزارهکتار ، گندم دیم 10 هزارهکتار و جو دیم در سطح 2هزار و 400 هکتار صورت گرفته است.

 

وی از توزیع 350 تن بذرگندم به همت استان های گلستان و اردبیل در ایام زلزله دربین روستائیان سرپل ذهاب خبر داد و گفت: بصورت رایگان میزان400 تن کود اوره و فسفات در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

 

وی مبارزه با آفات چغندرقند پاییزه در سطح 100 هکتار و مبارزه با علفهای هرز چغندر قند پاییزه در سطح 150 هکتار از دیگر فعالیتهای مرکزجهاد کشاورزی سرپل ذهاب عنوان کرد.

 

وی بکارگیری بیش از50 دستگاه ماشین آلات سنگین به همت شرکتهای پیمانکارجهاد کشاورزی جهت آوار برداری اماکن دامی و جاده بین مزارع، برآوردخسارت وارده برروستائیان درسطح ۲۱۴روستا درخصوص تلفات دامی، علوفه، زراعی وباغی ،چاه های آب کشاورزی وصنایع کشاورزی درقالب فرم ۱۸گانه، توزیع ۱۵۰رول نایلون رایگان بین روستائیان زلزله زده از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد

سید محمدرضا سید حسینی با بیان اینکه در سال زراعی  ۳۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان به زیر کشت گندم رفته است گفت: کار برداشت حدود ۳۰ درصد از گندمزارهای این استان به اتمام رسیده است.

وی تصریح کرد: بیش از ۱۵۰ دستگاه کمباین بومی و مهاجر و ۶۰۰ دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم و ۱۶ مرکز خرید جهت تحویل گندم کشاورزان در سیستان و بلوچستان پیش بینی و به بهره‌برداران در برداشت و خرید گندم کمک می کنند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: در سال زراعی گذشته ۳۲ هزار هکتار در استان گندم کشت و کشاورزان ۷۰ هزار تن گندم آردی و بذری به مراکز خرید تحویل دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • تخریب جاده‌های بین مزارع و عشایری شهرستان آبدانان بر اثر سیلاب
  • طغیان رودخانه روستای داره لار اسد شهرستان سرپل ذهاب
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل نور
  • تخریب سازه‌های بتونی غیر مجاز و آزاد سازی سواحل شهرستان نور
  • برداشت گل محمدی از گلستان‌های کاشان + تصاویر
  • تسهیل سرمایه گذاری در بخش دامپروری با اصلاح جرائم بهداشتی
  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری