Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-07@11:53:58 GMT

شهر را با مدیریت محافظه کارانه نمی توان اداره کرد

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۱۴۷۲

شهر را با مدیریت محافظه کارانه نمی توان اداره کرد

عضو شورای شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت محافظه کارانه برای شهر کارساز نیست، گفت: باور شورای شهر پهن کردن فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران، اثربخشی و کارآمد ساختن مدیریت شهری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی مقدری امروز (یکشنبه) در جلسه علنی امروز شورای شهر اصفهان با اشاره به ضرورت پایبندی مدیران شهرداری و سازمانها و شرکتهای وابسته به برنامه‌ها و گفتمان غالب این دوره شورای شهر اظهار کرد: پس از چهار ماه از عمر مفید این دوره شورا، هنوز رویکردها و سازوکارهای نوین مورد نظر در مدیریت شهری اصفهان پیاده نشده و یا به کندی پیش می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنوز روزمرگی و عدم خلاقیت و پویایی حتی در بسیاری از مدیرانِ تازه منصوب شده موج می زند.

این عضو شورا ادامه داد: کماکان مدیرانی که اعتقادی به فضای گفتمانی و برنامه‌های شورا ندارند در مدیریت شهری دست بالا را دارند، البته منظورم تنها تغییر سیاسی نیست بلکه هدف این است که برنامه‌ها زمانی برای شهروندان پیاده و ملموس می‌شود که مدیرانی همسو، آن را دنبال کنند.

وی افزود: برای نمونه وقتی از درآمد پایدار سخن می گوییم، منظور فعالیتی نوپا همراه با خلاقیت است، در واقع باید پذیرفت دیگر شهر را با مدیریت محافظه کار نمی توان اداره کرد.

مقدری با بیان اینکه یکی از دلایل انتخاب شهردار فعلی برنامه جسورانه و اصلاح طلبانه وی بود که قابلیت سنجش داشت، گفت: آیا امروز رفتار و عملکرد شهردار قابل سنجش است؟ اگر هست در کجا قرار می گیرد؟

وی به جذب سرمایه گذار بخش خصوصی اشاره و تصریح کرد: ما برای تحکم نیامده ایم؛ باور شورا مشارکت ذینفعان در امور شهری و تسهیل سازی سازوکارهاست نه سدسازی مقابل آنها، در واقع باور شورا پهن کردن فرش قرمز برای حضور سرمایه گذاران، اثربخشی و کارآمد ساختن مدیریت شهری است.

این عضو شورا خاطرنشان کرد: در حال حاضر از یک سو سرمایه گذاران به دلیل مقررات دست و پا گیر از اصفهان کوچ می‌کنند و از سویی مدیران با ادبیات طلبکارانه ارباب رجوع، بخش خصوصی و سرمایه گذاران مواجه می‌شوند.

مقدری در نقد کم توجهی به جوانان در انتصابهای شهرداری اظهارکرد: تعداد جوانان منصوب شده ناچیز است و گاهی از بازنشسته ها و افراد غیرخلاق منصوب شده و یا به زودی منصوب می شوند این در حالی است که در دنیای توسعه یافته کنونی از جوانان برای پستهای حساسی چون نخست وزیری، وزارت و شهرداری استفاده می‌شود.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، رحیم سرهنگی در نشست با هیئتی از سرمایه گذاران، تجار، فعالان اقتصادی و گردشگری ترکیه گفت: کیش با داشتن شرایط آب وهوایی می‌تواند در فصول سرد ترکیه میزبان گردشگران این کشور باشد.

وی، گفت: با توجه به تفاوت آب وهوایی، دوکشور می‌توانند نقش مکمل درگردشگری وتبادل گردشگر ایفا کنند.

رحیم سرهنگی گفت: یکی از ظرفیت‌های کیش موقعیت ارتباطی با ۸ کشور حوزه خلیج فارس و دریای عمان است و این شرایط، کیش را به مرکزی برای تجارت بین المللی تبدیل می‌کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، با استقبال از برقراری روابط اقتصادی، تجاری و گردشگری با ترکیه، گفت: در شرایطی که کشور‌ها درتلاش هستند به قطب‌های تجاری تبدیل شوند ایجاد منافع مشترک می‌تواند کیش وترکیه را به قطب تجاری تبدیل کند.

نمایندگان شرکت‌ها و سرمایه گذاران ترکیه نیز در این نشست با تقدیر از میزبانی کیش، به مزیت‌های اقتصادی کیش اشاره کردند و درخصوص اجرای فعالیت‌های تولیدی، برگزاری رویداد‌ها وجشنواره‌ها و ایجاد نمایشگاهی از نشان‌های کشور ترکیه اعلام آمادگی کردند.

چند تفاهم‌نامه بین سازمان منطقه آزاد کیش و سرمایه‌گذاران ترکیه با هدف توسعه‌ی همکاری‌های اقتصادی، تجاری، سرمایه‌گذاری و گردشگری امضا شد.

دیگر خبرها

  • جزییات مطالبه‌گری سرمایه‌گذاران مال باختگان شرکت طراوت نوین
  • شهرداری قزوین به مطالبه شورا برای ساماندهی معابر شهری توجه کند
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه خارجی در خراسان رضوی
  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • استفاده از نظرات نخبگان سرلوحه کار شورای شهر قزوین است
  • در صد و سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان چه گذشت؟
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید