Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازارچه فرهنگی هنری غذا و محصولات دست ساز یلدایی در رشت برپا شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، بازارچه فرهنگی هنری "غذا و محصولات دست ساز یلدایی" به‌همت هنرمندان و صاحبان مشاغل خانگی در خانه فرهنگ و هنر رشت برپا شد.

در این بازارچه  به مهمانی نقش و رنگ محصولات دست‌ساز هنرمندان گیلانی رفتیم تا با دست ساخته‌های سنتی و هنری آنان به پیشواز یلدا این بلندترین شب سال برویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

غرفه‌هایی که سفره سنتی شب یلدای ایرانیان را به نمایش گذاشته با شمع و تنقلات و حافظ خوانی، تداعی‌کننده آداب و رسوم ایرانیان در شب چله سال است.

مسئول برگزاری بازارچه یلدایی در این زمینه به خبرنگار تسنیم گفت: در این مجموعه نمایشگاهی، افرادی که مشاغل خانگی داشته و تولیدات دستی دارند محصولات خود را به‌طور مستقیم فروش می‌رسانند.

مریم انورپور با بیان اینکه عواید حاصل از فروش محصولات یکی از غرفه‌ها برای کودکان پروانه‌ای "EB" اختصاص یافته است افزود: هدف از برپایی این بازارچه حمایت از مشاغل خانگی و افرادی است که کارهای هنری انجام می‌دهند.

به گزارش تسنیم، شب یلدا یکی از سنت‌های باستانی ایرانیان است که در این طولانی‌ترین شب سال، خانواده‌های ایرانی دور هم جمع می‌شوند و در این شب‌نشینی با خوردن خوراکی‌هایی که هر یک نشانه و نماد برکت، تندرستی و فراوانی است این آیین کهن را پاس می‌دارند و به استقبال زمستان سرد می‌روند.

بیماری پروانه‌ای "EB" ناشی از یک جهش ژنتیکی است که در بافت‌های پوستی و غشای مخاطی بدن ایجاد تاول می‌کند. این بیماری به‌دلیل نازک شدن پوست و آسیب پذیری آن به بال‌های پروانه تشبیه می‌شود و هزینه‌های درمانی سنگینی دارد.

گزارش و عکس: سارا ناصری

انتهای پیام/

R7877/P1336/S6,71/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ هنری به نام «پاس‌ دادن»

زیباترین پاس گل‌های تاریخ فوتبال را می‌توانید در این ویدیو تماشا کنید.

دریافت 428 MB

  

  

  

دیگر خبرها

  • (تصاویر) پروانه لکه دار واریا از نمای نزدیک
  • پروانه‌ لکه‌ دار واریا از نمای نزدیک(عکس)
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • بازارچه‌های مرزی پیراحمد و شیخ سلو در چالدران راه‌اندازی می‌شوند
  • برپایی میز تخصصی ناشران ارتش جمهوری اسلامی
  • برپایی نماز جماعت باشکوه توسط معترضان مقابل کاخ سفید + ویدئو
  • برپایی بازارچه کسب‌وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی
  • ویدیو/ هنری به نام «پاس‌ دادن»
  • برپایی جشنواره بیتا در یزد
  • اجرای ۴۰ ویژه برنامه دهه کرامت در گیلان