Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مقالات مرحله نهایی داوری چهاردهمین جشنواره نقد کتاب در گروه‌های کودک و نوجوان و تاریخ وجغرافیا معرفی شدند.

به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی از خانه کتاب، از مجموع 126 مقاله نقد کتاب در حوزه های تاریخ و جغرافیا و کودک و نوجوان، 10مقاله در حوزه تاریخ و جغرافیا و چهار مقاله در حوزه کودک و نوجوان به مرحله نهایی چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب راه پیدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این دوره جشنواره نقد کتاب، 63 مقاله در حوزه تاریخ و جغرافیا و 63 مقاله در حوزه کودک و نوجوان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و مقاله های راه یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره مشخص شدند.

در حوزه تاریخ و جغرافیا مقاله های زیر به مرحله نهایی راه پیدا کردند:
- آگاهی­هایی دربارۀ تشیع در صعید مصر در سدۀ هفتم براساس کتاب الطالع السعید، اثر کمال الدین ادفوی (685 - 748)، احمد خامه یار، آینه پژوهش، س بیست و هفتم، ش 159، مرداد و شهریور 1395
- آلمان مدرن، علیرضا عسگری، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س سوم، ش11و 12، پاییز و زمستان 1395
- باغ همیشه ‌سبز، پیمان ابوالبشری، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س سوم، ش11و 12، پاییز و زمستان 1395
- حاشیه­ها بر و خاطره­ها از سفرنامۀ ابن بطوطه پارسی گردان، سیدحسین رضوی برقعی، آینه پژوهش، س بیست و هفتم، ش 157، فروردین و اردیبهشت 1395
- در باب مفاهیم بنیادی تاریخ هنر، مینا ناظم‌زاده نراقی، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س سوم، ش 11 و 12، پاییز و زمستان 1395
- صوفیان و بوداییان، پیمان ابوالبشری و آمنه ابراهیمی، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س دوم، ش 8، زمستان 1394
- قزوین در مشروطیت یا مشروطیت در قزوین؟، محمدجلال ماخانی، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س سوم، ش 11 و 12، پاییز و زمستان 1395
- کلکسیونی از اشتباهات؛ بررسی و معرفی ترجمه کتاب پزشکی اسلامی در دوره میانه، بهزاد کریمی، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س دوم، ش 8، زمستان 1394
- گنجینه غار کلماکره، کامیار عبدی، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س دوم، ش 8، زمستان 1394
- یک تاریخ، یک روایت، علیرضا خانبان‌زاده، فصلنامه نقد کتاب تاریخ، س سوم، ش 11 و 12، پاییز و زمستان 1395

در حوزه کودک و نوجوان آثار زیر به مرحله نهایی چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب راه پیدا کردند:
- بررسی عناصر ویژگی­های فانتاستیک در رمان­های فانتزی فریبا کلهر و زهرا آدینه، فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان، س سوم، ش 12، زمستان 1395
- تجلی شاعرانۀ باد: واکاوی اشعار پروین دولت­آبادی، کیمیا امینی، فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان، س سوم، ش 11، پاییز 1395
- پویای زبان و تاثیر آن بر خوانش مخاطب، مهناز جوکاری، فصلنامه نقد کتاب کودک و نوجوان، س سوم، ش 9، بهار 1395
بر اساس این گزارش، آئین اختتامیه چهاردهمین دوره جشنواره «نقد کتاب» دوشنبه( 27 آذرماه) ساعت 15 تا 17 در سالن همایش‌های پژهشکده فرهنگ، هنر و معماری واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین فلسطین و چهارراه ولیعصر(عج)، خیابان برادران مظفرجنوبی برگزار خواهد شد.
فراهنگ ** 1880 ** دریافت: پروین اروجی * انتشار: امید غیاثوند

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، عاطفه زارعی صبح سه‌شنبه با بیان اینکه استان همدان با توجه به ظرفیت‌های ادبی که دارد گهواره ادبیات کودک و نوجوان ایران به حساب می‌آید اظهار کرد: دومین دوره جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان دوست من کتاب از آبان ماه سال ۱۴۰۱ آغاز شد و آثار بسیاری از سراسر استان‌های کشور به دبیرخانه رسید.

وی افزود: هیأت داوران این جشنواره از اساتید برجسته ادبیات کودکان و نوجوان چون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، افسانه شعبانژاد، بابک نیک طلب، غلامرضا بکتاش، حامد محقق، محمود پوروهاب تشکیل شده که از افتخارات ایران اسلامی به حساب می‌آیند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: آیین اختتامیه این جشنواره روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ساعت ۱۰ صبح در محل سالن ابن سینا همدان واقع در بلوار مفتح با حضور برگزیدگان، علاقمندان و چهره‌های شاخص ادبی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه‌شنبه نیز دو کارگاه آموزشی شعر و داستان در محل کتابخانه مرکزی همدان برگزار می‌شود ادامه داد: کارگاه آموزشی شعر با حضور مصطفی رحماندوست، غلامرضا بکتاش و کمال شفیعی و کارگاه آموزشی داستان با حضور محمدرضا یوسفی، بهناز ضرابی‌زاده و مونا اسکندری ساعت ۱۵ روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

کد خبر 6093044

دیگر خبرها

  • اکران «اقیانوس پشت پنجره» به مناسبت روز ملی خلیج فارس
  • اختتامیه دومین جشنواره ملی «دوست من کتاب» در همدان
  • آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دوست من کتاب برگزار می‌شود
  • کارشناسان داوری علیه تصمیم جنجالی در انزلی
  • همدان میزبان جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی می شود
  • چگونه نوجوانان امروز را به خواندن کتاب‌های ایرانی علاقه‌مند کنیم؟/ ادبیات نوجوان در سایه غلبه ترجمه
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • راه‌یافتگان نهایی هشتمین جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • برای تقویت میدان کتاب کودک و نوجوان چه باید کرد؟