Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-وزیر کشور گفت: مرز تمرچین و پرویزخان از امروز باز می‌شود و تصمیم‌گیری در خصوص مناطق مرزی با استانداران است.عبدالرضا رحمانی‌فضلی در اجلاس ماهانه اتاق بازرگانی ایران با انتقاد از نظام بودجه و برنامه‌ریزی کشور گفت: افرادی که در همین دولت حضور دارند در سال‌های پیش وقتی در حال استراحت بودند در دیوان محاسبات طرحی را برنامه‌ریزی کردند که اکنون در مجلس مسکوت مانده و در دولت در حال اصلاح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمانی فضلی ادامه داد: واقعیت آن است که عدم توازن و تعادل یک زخم عمیق بر پیکر کشور است و نه تنها در حوزه اقتصادی بلکه در حوزه‌های امنیتی و اجتماعی اثرگذار است. مشکلی اصلی کشور در نظام بودجه برنامه‌ریزی و بانکی است؛ هیچ کشور توسعه یافته‌ای در دنیا نظام برنامه‌ریزی بخشی و کلان ندارد. هیچ جای دنیا چنین نظام بودجه‌ای وجود ندارد.

وی با اشاره به اختیار استانداران گفت: اختیارات استانداران در دست وزارت کشور نیست یعنی اختیاراتی که بخش خصوصی به دنبال آن است در اختیار مجموعه وزارت کشور نیست و استانداران علیرغم افزایش اختیاراتی که داشتد، هنوز در بسیاری از موارد مشکل دارند. این تفکر غلط است که استانداران مانع از اجرای قانون رفع موانع تولید می‌شوند.

رحمانی فضلی تصریح کرد: موانع بسیاری وجود دارد که بخش خصوصی به استانداران مراجعه کرده و مشکل آنها حل شده ما نباید تابع احساسات باشیم و به صورت تشویق و سوت کارها را پیش ببریم یعنی برای یک طرف سوت بزنیم و برای طرف دیگر کف بزنیم این روند نتیجه مطلوب ندارد.

وزیر کشور افزود: در بحث کوله‌بری تصمیمات خوبی گرفته شده است و از بخش خصوصی می‌خواهیم که ما را در این زمینه کمک کنند ضمن اینکه همین جا اعلام می‌کنم یک تیم شش نفره از اعضای اتاق انتخاب شود تا برای حل مشکلات با یکدیگر جلسه داشته باشند.

وی تصریح کرد: مطابق مصوبه دولت، کوله‌بری ممنوع می‌شود و هیچ فردی حق ندارد کوله‌بری انجام دهد و مرزها بسته می‌شود در ازای آن افرادی که حداقل سه سال سابقه حضور در روستا را دارند کارت پیله‌وری دریافت می‌کنند و با ایجاد ۱۵ بازارچه مرزی می‌توانند کالا را در آنجا عرضه کنند. کوله‌بری با کرامات انسان و حقوق شهروندان ایرانی منافات دارد.

رحمانی فضلی افزود: مرز تمرچین و پرویزخان نیز از امروز باز می‌شود و تصمیم‌گیری در خصوص مناطق مرزی با استانداران است.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۵۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی

حسن زمانیان رئیس سازمان پژوهشگاه علمی و صنعتی ایران در مراسم سی و یکمین آیین نکوداشت اعضای هیئت علمی کشور گفت: تعداد استادان برگزیده کشور نسبت به سال گذشته افزایش خوبی داشته است و اکنون  حدود ۷۰ استاد نمونه افزایش داشته است. 

وی بیان کرد: آینده پژوهشی را تا سال ۲۰۵۰ تدوین و ارسال کردیم و سازمان پژوهشی بر روی محورهایی مانند هوش مصنوعی، سوخت پاک جهت پژوهش برنامه ریزی خوبی کرده‌ایم. 

زمانیان تاکید کرد: امسال سازمان پژوهش‌ها برای گرنت‌ها جایزه یک میلیارد تومانی در نظر گرفته است. ماهواره مصباح و آیات در این پژوهشگاه تولید شده است.

وی افزود: عملیات وعده صادق یک پیروزی بزرگ برای مسلمانان و مردم کشور محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی دانشگاه و كنكور

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای عملیاتی شدن ۶۴ پروژه کلان استان فارس
  • برنامه‌ریزی برای پژوهش در محور‌های سوخت پاک و هوش مصنوعی
  • رحمانی فضلی: دولت ضعیف و قوی، هر کدام ۲۰ درصد کشور را عقب یا جلو می برند /بدون فضای باثبات نمی شود کاری کرد
  • استفاده از ظرفیت نخبگان موجب توسعه می‌شود
  • ایجاد اتاق وضعیت علم و آموزش عالی کشور
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • شوراهای اسلامی برای تولید و رونق اقتصادی روستاها برنامه‌ریزی کنند
  • توسعه استان اصفهان با توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری
  • انتقاد استاندار گلستان از سنگ‌اندازی‌ در اجرای مصوبه رییس جمهور در آشوراده