Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 95 به نسبت جمعیت در رتبه دوم میزان معاینات جسمانی سقط درمانی به ازای هر 100 هزار نفر در کشور قرار داشته است.

به گزارش ایسنا، کامروز امینی در جمع خبرنگاران افزود: در 8 ماه سالجاری تعداد 63 مورد گواهی صدور مجوز سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی استان صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در هشت ماه  99 مورد پرونده با موضوع سقط درمانی در اداره کل پزشکی قانونی استان پذیرش شده است که از این تعداد 63 مورد با بررسی مدارک و مستندات مورد نیاز منجر به صدور مجوز سقط طبی شد و برای تعداد 30 مورد مجوز صادر و تعداد 6 مورد نیز بعد از تشکیل پرونده به جهت عدم پیگیری مراجعین بایگانی شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آمار تشکیل پرونده جهت سقط درمانی در مدت مشابه سال گذشته 100مورد و صدور گواهی سقط درمانی 64مورد بوده است که مقایسه با امسال نشان می دهد که آمار کاهش داشته است.

وی ضمن تأکید مجدد بر مراجعه به موقع متقاضیان سقط درمانی به پزشکی قانونی ادامه داد: یکی از مهمترین شروط صدور مجوز سقط درمانی در پزشکی قانونی، سن بارداری است که بر اساس قانون باید قبل از چهار ماهگی یا 19 هفتگی براساس سونوگرافی های معتبر انجام شود.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در صورت وجود شرط فوق سایر شرایط از جمله وجود ناهنجاری در جنین که موجب عسر و حرج مادر شود و یا بیماری مادر که ادامه بارداری را برای او با خطر جانی توأم می سازد، مورد بررسی قرار می گیرد، بنابراین پزشکان در مورد ارجاع به موقع مادران باردار و مادران در مورد مراجعه به موقع به ادارات پزشکی قانونی باید محدودیت زمانی فوق را مدنظر قرار دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۶۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد

به گزارش خبرنگار مهر، آرش مصلح ظهر پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این سد توانست سیلاب را به بهترین نحو ممکن مدیریت و از بروز هرگونه خسارت به پایین دست جلو گیری کند.

وی بیان داشت: سد کوثر گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد تأمین کننده آب شرب و آشامیدنی ۲۰ شهر و دو هزار روستا بوده که ظرفیتی ۵۸۰ میلیون مترمکعبی دارد.

مصلح تصریح کرد: این سد به استان‌های فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان و کهگیلویه و بویراحمد، آبرسانی می‌کند.

وی با بیان اینکه سد کوثر یک سد مهم و استراتژیک است، گفت: سد کوثر از ۱۴ فروردین ماه تاکنون سرریز کرده است.

کد خبر 6095102

دیگر خبرها

  • دهدشت رکورددار میزان بارش‌ها
  • خروجی سد کوثر افزایش داده شد/مهار سیلابها توسط سد
  • اعلام میزان بارش های اخیر در کهگیلویه و بویراحمد
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • انتصاب سرپرست شرکت گاز استان کهگیلویه و بویراحمد
  • مدیرعامل شرکت گاز کهگیلویه و بویراحمد تغییر کرد
  • عملیاتی شدن ۱۲۳ درصدی تعهد اشتغال استان کرمان در سال گذشته
  • اجرای بیش از ۷۰ برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲۰ شرکت حمل و نقل کالا در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته