Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر یکشنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم با بیان اینکه متأسفانه درکلانشهر قم با وسعت بسیاری ازبافت های فرسوده مواجه هستیم، بر ضرورت مقاوم سازی بافت های فرسوده تأکید کرد و گفت: نهادهای امدادی باید پیش بینی های لازم برای امدادرسانی به مردمی که دربافت های فرسوده زندگی می کنند را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یک هزار و 800 هکتار بافت فرسوده در قم وجود دارد و بیش از 697 هزار و 320 نفر از جمعیت شهر قم معادل حدود 70 درصد در بافت های ناکارآمد این شهر از جمله بافت های فرسوده، تاریخی، سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر زندگی می کنند.
وی در ادامه افزود: باید از زلزله اخیر در استان کرمانشاه، درس های لازم را فراگرفته و تجربه هایی که نهادهای امدادی استان در این زلزله به دست آورده اند، بتوانیم در مواقع بحرانی به خوبی استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه برخی رقابت ها در امدادرسانی در مناطق بحرانی وجود دارد که گاه مضر است، اظهار داشت: برای امدادرسانی در این مواقع، آموزش ها ارائه شده و مانورهایی برگزار شده است، اما این آموزش ها باید در صحنه عمل به خوبی خود را نشان دهد تا بتوانیم در اقدامات گوناگون موفق باشیم.
استاندار قم با بیان اینکه نباید برخی رفتارها و عملکرد نهادها و دستگاهها خدمات شایسته ای که انجام شده است را زیر سؤال ببرد، خاطرنشان کرد: استان ها باید تعداد مناسبی کانکس ها را به صورت قطعات آماده ذخیره سازی کنند تا در مواقع بحرانی بتوان از آنها به عنوان اسکان موقت استفاده کرد.
زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان ماه امسال در 11 کیلومتری بخش ازگله، 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 569 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است. این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرده و براساس ارزیابی های صورت گرفته 77 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزیی دیده است.
صادقی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آمادگی دستگاههای اجرایی برای مقابله با آنفولانزای فوق حاد پرندگان تأکید کرد و گفت: گزارش ها در رابطه با کاهش نزولات آسمانی نگران کننده است، اما به هر حال نهادهای امدادی در فصل زمستان باید آمادگی خود را افزایش دهند.
وی با بیان اینکه شرح وظایف و تکالیف مدیران و پرسنل دستگاهها در مواقع بحرانی باید به خوبی تبیین و تشریح شده و آموزش امداد و نجات همگانی شود، تصریح کرد: سوله های ذخیره سازی تجهیزات و امکانات باید کاملا آماده و به روز بوده و نهادهای امدادی هر سه ماه یکبار گزارش عملکرد خود را به ستاد مدیریت بحران استان ارائه دهند.
جلسه ستاد مدیریت بحران استان قم با حضور استاندار و معاونین استانداری قم و جمعی از مدیران و رؤسای دستگاههای اجرایی ذیربط در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
8146 / 6133/خبرنگار: سید محمدرضا بهشتی پور ** انتشار- جعفرمسلمی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۸۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی محمد آئینی در سفر یک روزه به شهرستان اهر و شرکت در مراسم افتتاح معابر شهری بافت فرسوده با اشاره به نهضت آسفالت ریزی معابر در محله‌های ۱۰ گانه محروم شهر اهر ادامه داد: بیشتر معابر محله‌های ۱۰ گانه محروم و کم برخوردار این شهرستان آسفالت ریزی شد و امیدواریم امسال نیز شاهد آسفالت همه معابر در مناطق ۱۰ گانه این شهرستان باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است گفت: طبق سند ستاد بازآفرینی، دستگاه‌های اداری موظف هستند یک سوم اعتبارات و طرح‌های تملک دارایی سرمایه سهم ادارات را برای نوسازی و بازسازی محلات با بافت فرسوده اختصاص دهند.

آیینی اضافه کرد: سال گذشته با صدور ۹۰ هزار پروانه بافت فرسوده در بحث بازسازی و نوسازی مساکن فرسوده، تاکنون در مجموع ۲۶۳ هزار پروانه واحد بافت فرسوده در کشور صادر شده است که رکورد ۳۰ ساله را شکسته‌ایم و امیدواریم امسال با کمک مردم این رقم به ۴۰۰ هزار پروانه افزایش یابد

وی به تخصیص اعتبارات، تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی برای نوسازی و بازسازی بافت مساکن فرسوده اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم موضوع نوسازی مساکن را در اختیار مردم گذاشت و سعی شد با مشارکت مردم، اعطای تشویقی‌ها و تسهیلات بانکی زمینه را برای شرکت مردم در نوسازی مساکن فرسوده مهیا شود که امیدواریم این مشارکت در منطقه ارسباران و شهرستان اهر که مشکل مساکن فرسوده دارند بیشتر تحقق یابد.

معاون وزیر راه و شهرسازی به اشاره به اینکه کار‌های زیادی در زمینه بازسازی و نوسازی بافت فرسوده در منطقه ارسباران و شهرستان اهر انجام شده است اظهار کرد: متاسفانه آمار ساخت و ساز‌ها نسبت در این شهرستان و منطقه ارسباران پایین است و امیدواریم به این موضوع اهتمام ویژه‌ای صورت پذیرد.

آیینی همچنین از اختصاص سهم ۸۰ درصدی مشابه وام نهضت ملی برای نوسازی بافت‌های فرسوده در مناطق تاریخی خبر داد و افزود: ۸۴ هکتار از بافت‌های فرسوده مناطق تاریخی شهر اهر نیز تحت پوشش این وام قرار می‌گیرد و نیازمند است که شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اهر به این موضوع با جدیدت تمام ورود کنند تا تجربه زلزله ارسباران را شاهد نباشیم.

 

دیگر خبرها

  • چهار هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بازسازی مناطق زلزله‌زده و حل برخی از مشکلات کلانشهر کرمانشاه
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • ایمن‌سازی کرمانشاه ۴۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • بسته‌های تشویقی ساخت‌وساز برای بافت‌های فرسوده پیگیری شود