Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی از نقش تاثیرگذار آستان قدس رضوی در کاهش پدیده حاشیه‌نشینی شهر مشهد و بهره‌مند ساختن محرومان از موقوفات موجود در هر منطقه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، غلامرضا رحمتی‌زاده اظهار داشت: موضوع مدیریت پدیده حاشیه‌نشینی شهری امری ضروری است که مسئول و مجری دارد و آستان قدس رضوی با رعایت ضوابط شرعی و قانونی و در راستای اهداف کلان این نهاد مقدس مبنی بر بهره‌مند ساختن محرومان و مستضعفان از موقوفات موجود در هر منطقه همواره تلاش کرده و با دستگاه‌ها و سازمان‌های مجری و مسئول در حوزه توسعه قانونمند شهری در این زمینه همکاری و نقش به‌سزایی ایفا کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در راستای منشور هفت گانه ابلاغی مقام معظم رهبری و تأکید تولیت آستان قدس رضوی از اواخر سال گذشته اقدام بسیار با ارزش و گام مثبتی برای تعیین تکلیف صاحبان ساختمان‌های مسکونی احداث شده در اراضی وقفی آستان قدس رضوی برداشته شد.

رحمتی‌زاده افزود: بر این اساس در قالب مصوبه مساعدتی، صاحبان ساختمان‌های مسکونی حاشیه‌شهر متناسب با موقعیت و مساحت زمین می‌توانند تا 70 درصد معافیت حق تقدیمی به صورت اقساط 10 ساله اعتبارنامه و سند رسمی اجاره دریافت کنند.

وی تصریح کرد: در بعضی موارد چنین استنباط می‌شود که آستان قدس رضوی در تغییر کاربری املاک و اراضی، عدم ارائه خدمات شهری مناسب به ساکنان و شهروندان مناطق مختلف، گسترش حاشیه‌نشینی، عدم همکاری و مساعدت با شهروندان و... دخالت دارد در صورتی‌ که چنین برداشت‌هایی نادرست است.

معاون املاک و اراضی آستان قدس رضوی با تاکید بر اینکه آستان قدس رضوی همواره برحسب وظایف شرعی و قانونی موظف به صیانت و حفاظت از موقوفات حضرت رضا(ع) است، تاکید کرد: در این راستا با صرف هزینه‌های سنگین و بکارگیری نیروی آموزش دیده و اجرای گشت‌های 24 ساعته در حد توان از ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی حاشیه شهر ممانعت به عمل آمده است.

وی اذعان کرد: در این زمینه ضمن هماهنگی با مأموران و مأموریت سایر دستگاه‌های دولتی نظیر جهاد کشاورزی و شهرداری، از مساعدت و پشتیبانی دادستانی نیز برخوردار بوده است.

رحمتی‌زاده با اشاره به اینکه آستان قدس رضوی بر اساس قانون، با طرح‌ها و ضوابط توسعه شهری موافقت داشته و همکاری کرده است، گفت: این تصور که اگر نهادها و سازمان‌های اجرایی، خدمات لازم را مطابق قانون برای ساکنان منازل مسکونی که به طور غیر مجاز در اراضی موقوفه احداث شده است ارائه نمی‌دهند، باعث و مسبب آن آستان قدس رضوی است درست نیست.

 وی تاکید کرد: ارائه خدمات شهری از سوی دستگاه‌های مجری همچون شهرداری، شرکت های آب، برق، گاز و... تابع شرایط قانونی و کاربری مصوب است و این موضوع نه تنها اراضی موقوفه بلکه املاک و اراضی غیرموقوفه و اصطلاحاً ملکی را هم شامل می‌شود و نباید آن را به آستان قدس رضوی ارتباط داد.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۰۹۷۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت

حجت الاسلام خسرو‌جردی در نشست دهه کرامت که در سالن جلسات آستان مقدس حضرت معصومه (س) برگزار شد، گفت: محور اصلی برنامه‌های دهه کرامت موضوع نشاط اجتماعی، زیست عفیفانه و بسط خدمت کریمانه است.

نماینده آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه ۳۵۰ برنامه محوری در سراسر کشور برنامه‌ریزی شده است، بیان کرد: از جمله ویژه‌ترین برنامه‌ها می‌توان به برگزاری دومین کنگره جهانی حضرت رضا (ع) اشاره کرد.

نماینده آستان قدس رضوی با بیان اینکه درصددیم کیفیت و محتوای فرهنگی جشن‌ها را تقویت کنیم، عنوان کرد: در استان‌های مختلف کشور برنامه‌هایی با محوریت خدمات اجتماعی خواهیم داشت.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) نیز در این جلسه گفت: به مناسبت دهه کرامت بزرگترین اجتماع دختران و جشن تکلیف دختران در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام عرفاتی با اشاره به اینکه در تهران حدود ۵ هزار نفر خادمیار رضوی خواهیم داشت، افزود: همچنین تجمع خادمیاران رضوی در مصلای امام علی (ع) آستان مقدسه برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) تاکید کرد: برنامه شاخص ما نیز برنامه ویژه دختران و مادران است که همراه با یکدیگر وارد حرم مطهر حضرت عبدالعظیم می‌شوند که ان‌شاءالله بتوانیم پیوند خانواده ناب را اجرا کنیم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • شورای شهر مشهد با پیگیری ویژه رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم را به سرانجام برساند
  • اجرای ۳۵۰ برنامه توسط آستان قدس رضوی در ایام دهه کرامت
  • برگزاری کنگره جهانی حضرت رضا (ع) در دهه کرامت
  • پیگیری ویژه شورای شهر مشهد برای رفع کمبود پارکینگ اطراف حرم رضوی
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • خدمات مشاوره‌ای در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد ارایه شد
  • بازدید ۷۰ هزار نفر از موزه‌ های حرم مطهر رضوی
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند