Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، در آستانه سالروز ابلاغ منشور حقوق شهروندی از سوی حجت‌‍‌الاسلام حسن روحانی رییس‌‌جمهور، جلسه عصر امروز یکشنبه 26 آذر هیأت وزیران به ارایه گزارش دستگاه‌‌های اجرایی و بحث و بررسی درباره این موضوع اختصاص یافت.

رییس‌ جمهور که ریاست این جلسه هیات دولت را برعهده داشت، با بیان اینکه مردم باید در زندگی روزمره خود رعایت حقوق شهروندی را احساس کنند، تمامی دستگاه‌ های اجرایی را به اهتمام ویژه در این باره توصیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی، رفع تبعیضات ناروا و رعایت کامل حقوق اقوام، مذاهب و زنان را مورد تأکید قرار داد و خاطرنشان کرد: دستگاه‌ های دولتی باید پیشگام در رعایت این حقوق باشند.

رییس جمهور اظهارداشت: اگرچه رعایت کامل حقوق شهروندی به نهادها و قوای دیگر هم مربوط می‌ شود ولی قوه مجریه باید در اجرای منشور پیشگام باشد و در حیطه اختیارات قانونی خود، با تعرض به حقوق مردم مقابله کند.

روحانی تصریح کرد: حق دسترسی به اطلاعات، حق اقتصاد شفاف و رقابتی، حق اشتغال و کار شایسته، برخی از مواد مهم 22 گانه در منشور حقوق شهروندی است که تحقق آنها، پیگیری جدی برای رفع موانع را می‌ طلبد.

رییس جمهور از همه دستگاه‌ های اجرایی خواست که در نخستین سالگرد ابلاغ منشور حقوق شهروندی، گام نخست خود در این مسیر را به مردم گزارش کنند.

هیات دولت در ادامه این جلسه با اختصاص مبلغ دو هزار و 107 میلیون ریال تسهیلات بانکی برای بازسازی اماکن مسکونی روستایی و شهری، تعمیر اماکن مسکونی شهری و روستایی و تأمین لوازم خانگی و سایر هزینه ‌های ضروری با سود و کارمزد 4 درصد در مناطق روستایی و 5 درصد در مناطق شهری برای آسیب‌ دیدگان ناشی از زلزله استان کرمان موافقت کرد.

همچنین پرداخت کمک بلاعوض جهت احداث 3 هزار واحد مسکونی شهری به ازای هر واحد 60 میلیون ریال و احداث یکهزار و 612 واحد مسکونی روستایی به ازای هر واحد 50 میلیون ریال، تعمیر یکهزار واحد مسکونی شهری و روستایی و واحدهای تجاری به ازای هر واحد 20 میلیون ریال و تأمین لوازم خانگی چهار هزار 612 واحد مسکونی آسیب دیده به ازای هر واحد 20 میلیون ریال مورد تصویب دولت قرار گرفت.

روحانی دولت دوازدهم منشور حقوق شهروندی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده

احمد علیرضابیگی اظهار داشت: دولت افزایش حقوق کارگران را نپذیرفت و بدون اینکه نماینده کارگران پذیرفته باشد در نهایت حداقل حقوق را مبنا قرار دادند.

به گزارش اقتصاد ۱۰۰، وی افزود: دولت با هزینه‌هایی که خودش به زندگی مردم تحمیل می‌کند نمی‌تواند انتظار داشته باشد تورم، شرایط کاهشی داشته باشد. کدام یک از اقلام که در اختیار دولت است سیر نزولی پیدا کرده است؟ بعید می‌دانم که دولتی‌ها مدعی باشند که وضعیت سفره‌های مردم بهتر شده است! در واقع آن‌ها از یک سری شاخص‌های مربوط به رشد صحبت می‌کنند، اما عملا آنچه در زندگی مردم مشاهده می‌شود متفاوت است.

علیرضابیگی، نماینده مردم تبریز و عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت با هزینه‌هایی که خودش به زندگی مردم تحمیل می‌کند نمی‌تواند انتظار داشته باشد تورم، شرایط کاهشی داشته باشد. کدام یک از اقلام که در اختیار دولت است سیر نزولی پیدا کرده است؟ در واقع آن‌ها از یک سری شاخص‌های مربوط به رشد صحبت می‌کنند، اما عملا آنچه در زندگی مردم مشاهده می‌شود متفاوت است.

وی افزود: دولت برای اینکه مصارف و منابع خود را تراز کند قیمت ارز ترجیحی را کاهش می‌دهد طبیعتا آن گرانی به زندگی مردم تحمیل می‌شود. ممکن است در بودجه، تراز منابع و مصارف برقرار شده باشد، اما در زندگی مردم، درآمد‌ها و هزینه با یکدیگر همخوانی ندارد به بیان دیگر ما مشکلات را به زندگی مردم منتقل کردیم و در مقابل مردم هم امکان تأمین این کسری را نخواهند داشت.

علیرضابیگی اظهار داشت: دولت افزایش حقوق کارگران را نپذیرفت و بدون اینکه نماینده کارگران پذیرفته باشد در نهایت حداقل حقوق را مبنا قرار دادند. این وضعیت در شرایطی است که تورم قیمت‌های اقلام اساسی به طور جدی احساس می‌شود و برخی از اقلام حتی از سفره‌های مردم حذف شده است. علاوه بر این، هزینه درمان، ایاب و ذهاب و سایر موارد نیز وجود دارد.

به عنوان مثال در شهری مثل تهران، هزینه حمل و نقل حدود ۳۵ تا ۵۰ درصد افزایش پیدا کرده است آن هم در شرایطی که دولت در تأمین منابع مناسب خود برای اداره کشور در بودجه سال ۱۴۰۳، ۵۰ درصد به مالیات افزوده است و نمی‌تواند این رقم را به همه استان‌های کشور تعمیم داد. به عنوان مثال وضعیت اقتصادی یک استان وضعیت رو به رشدی دارد، اما در مقابل استان دیگری با وجود وسعت و امکانات و ظرفیت، چندان مناسب نیست. برای این استان به عنوان مثال سهم ۳۰ درصدی در نظر می‌گیرند و ۲۰ درصد سهم را برای استان دیگری که وضعیت اشتغال و اقتصادی بهتری دارد در نظر می‌گیرند؛ بنابراین وقتی این ۸۰ درصد در کنار هم قرار می‌گیرند تورم ۸۰ درصدی به کشور تحمیل می‌شود و این موضوع، زندگی مردم را متاثر می‌کند.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی بندر بوشهر با مشارکت مردم بازآفرینی می‌شود
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • سیاست ارزی غلط دلیل احساس نشدن درآمدهای سرشار نفتی و رشد اقتصادی در زندگی مردم
  • گشت صیانت از حقوق شهروندی در رفسنجان
  • علیرضابیگی: دولت رئیسی ناکارآمدی و مشکلاتش را به سفره مردم منتقل کرده
  • بافت تاریخی بوشهر یکی از ظرفیت‌های مهم گردشگری ایران است
  • بازآفرینی بافت تاریخی بوشهر با مشارکت مردم
  • ضرورت شناسایی و تشکیل بانک نخبگان جهت استفاده در پست‌های مدیریتی کشور