Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:24:32 GMT

کابوس‌های شبانه چه تعبیری دارند؟

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۰۹۵۷۸

کابوس‌های شبانه چه تعبیری دارند؟

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند خواب‌هایی با موضوع‌های ترسناک و یا هیجان انگیز که به اصطلاح کابوس نامیده می‌شوند بازتابی از زندگی روزانه، اتفاق‌ها و فعالیت ضمیر ناخودآگاه هستند.

علم روانشناسی خواب، از جمله چالش برانگیز‌ترین مبحث‌های علمی است و تاکنون دانشمندان زیادی در دنیا برای کمک به افراد دچار مشکل‌های روانی به مطالعه برروی این جنبه اسرارآمیز زندگی انسان‌ها پرداخته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناسان اعتقاد دارند دیدن کابوس‌های شبانه ناشی از احساس هایی، چون استقلال نداشتن و وابستگی به دیگران، مورد بی عدالتی واقع شدن، داشتن احساس‌های منفی، شکست‌های عاطفی، انزوا و تنهایی، سوء تفاهم و ناراحتی یا مشاجره با اطرافیان و استرس به دلیل نداشتن صلاحیت انجام کار‌ها است.

البته مواردی، چون حادثه‌های تلخ و دردناک، مرگ عزیزان، طلاق، مهاجرت از کشور، بیماری‌ها و مصرف برخی داروها، آسیب و ضربه به سر، پرخوری در ساعت‌های پایانی شب، گرمای بیش از حد هوا در زمان خواب و کم آبی بدن نیز می‌تواند سبب کابوس دیدن شود.


کارشناسان دانشگاه کاردیف کشور ولز به افرادی که دچار مشکل کابوس دیدن هستند توصیه می‌کنند برای دریافت کمک‌های روانشناختی به متخصص مراجعه کنند تا با گذراندن جلسه‌های روانشناختی، عکس برداری و تست‌های پزشکی مشکل آنها شناسایی و درمان شوند.

دیدن کابوس‌های ترسناک می‌تواند سبب بیدار شدن از خواب و ایجاد هراس شود.

شکل کابوس دیدن افراد نیز بسیار متفاوت است برخی از افراد کابوس‌های جدید می‌بینند که برگرفته از حادثه‌های روزمره است، اما برخی دیگر کابوس‌های قدیمی و تکراری می‌بینند که ناشی از یک اتفاق تلخ و برای آنها بسیار ترسناک و ناراحت کننده است.


کارشناسان پژوهش در زمینه نوع کابوس با حادثه‌ای که منجر به ایجاد آن می‌شود را برروی ۲۰۰ نفر آزمایش کرده اند و به نتیجه‌های شگفت انگیزی دست یافته اند.

برای جلوگیری از دیدن کابوس‌های شبانه، افزون بر مراجعه به متخصص باید قبل از خواب به آرام سازی ذهن بپردازید، از تماشای فیلم و سریال‌های دلهره آمیز یا حتی مسابقه‌های ورزشی پراسترس خودداری کنید، شام سبک میل کنید، دم نوش‌های آرام بخش بنوشید، هرنوع ناراحتی و درگیری ذهنی که باعث استرس و عصبانیت در شما می‌شود را فراموش کنید، از دعوا و پرخاش با دیگران پرهیز کنید، اتفاق‌های تلخ و بد را فراموش و آنها را به درس‌های بزرگی که از زندگی گرفته اید تبدیل کنید، استحمام با آب ولرم و دمای مناسب اتاق خواب، مصرف دارو و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای همگی می‌تواند در جلوگیری از دیدن کابوس‌های شبانه موثر باشند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

اثر‌های ترسناک کابوس‌های شبانه بر زندگی و سلامت افراد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۰۹۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»

به گزارش خبرنگار مهر، مس رفسنجان یکی از جذاب‌ترین تیم‌های ماه‌های اخیر فوتبال ایران است. تیمی که در نیم‌فصل اول با ۸ باخت و ۱۵ امتیاز یکی از مدعیان سقوط بود، در نیم فصل دوم حالا در قامت مدعی قهرمانی جام حذفی ظاهر می‌شود.

مس در دور رفت آنقدر امتیاز از دست داد که دیگر نمی‌تواند به بالای جدول و رقابت با مدعیان قهرمانی امیدوار باشد اما رویای خودش را در جام حذفی با قدرت دنبال می‌کند.

مس با ۱۵ امتیاز از ۹ بازی سومین تیم برتر لیگ در نیم‌فصل دوم است ، با ۱۴ گل زده در کنار پرسپولیس و پیکان عنوان بهترین خط حمله این نیم‌فصل را در اختیار دارد و بدون شکست در کنار استقلال تنها تیم‌های بدون باخت لیگ در این نیم‌فصل محسوب می‌شود.

آنها در جام حذفی استقلال و حالا پیکان را مغلوب کردند و حالا به عنوان اولین تیم راه یافته به یک چهارم نهایی یکی از مدعیان فتح جام محسوب می‌شوند.

سوال اصلی این است که چنین تیمی چگونه در نیم‌فصل اول با همین بازیکنان برای فرار از سقوط ‌می‌جنگید و نویدکیا با این تیم چه کرده که چنین عملکرد و شخصیت متفاوتی از خودش به نمایش می‌گذارد؟

بازی‌های جذاب و پرگل ، پیروزی‌های شیرین و دلچسب در دو جام و عطش موفقیت با انگیزه مثال‌زدنی بازیکنانی که هیچ شباهتی به نمایش خودشان در نیم‌فصل اول ندارند.

مس با محرم در مسیر درستی قرار گرفته و نشان می‌دهد با استمرار این روند در فصل آینده می‌تواند یکی از تیم‌های مدعی بالای جدول باشد.

کد خبر 6088848

دیگر خبرها

  • فناوری جدیدی برای دیدن درون سلول‌های سرطانی
  • فیلم| وقتی خاخام‌های اسرائیلی از دیدن بقایای موشک ایران شگفت‌زده شدند
  • ۷۰ هزار نفر از موزه‌های حرم مطهر رضوی دیدن کردند
  • (ویدئو) مقایسه‌های دردآور مهران مدیری از قیمت‌های امروز با ۲۰ سال گذشته / مسئولین با دیدن این ویدئو بایدآب شوند!
  • کابوس پرسپولیس «اوسمار»
  • دختر کیومرث پوراحمد: پدرم نرفته بود شمال که خودکشی کند/او برای برگشت از سفر، چندین قرار کاری گذاشته بود و قول داده بود برای دیدن خواهرش به زاهدان برود
  • تیم حسینی کابوس تیم های سخت لیگ
  • گل‌گهر در شیراز به دنبال فرار از کابوس
  • (عکس) هزینه ۱۲۵ میلیون تومانی گلزار برای دیدن لبرون جیمز | گلزار در جایگاه VIP و پشت‌سر پادشاه NBA
  • از کابوس سقوط تا صعود به یک چهارم جام حذفی/ تیم محترم «محرم»