Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-01@01:22:48 GMT

تلاش ترامپ برای شروع جنگ با ایران

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۰۲۲۹

تلاش ترامپ برای شروع جنگ با ایران

به گزارش جهان نيوز؛ پایگاه آمریکایی "نشنال اینترست" (National Interest):  با انتشار گزارشی به انتقاد از سیاست های جنگ افروزانه واشنگتن در خاورمیانه پرداخته و نمایش مسخره "نیکی هیلی" نماینده آمریکا در سازمان ملل را زیر سؤال برده است.  
سیاست های دولت ترامپ در قبال ایران و خاورمیانه آنچنان سطحی و ناشیانه بوده که حتی صدای اعتراض بسیاری از رسانه های این کشور را نیز بلند کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
در این گزارش که تحت عنوان "کشاندن پای نیروهای اطلاعاتی آمریکا به باتلاق ضد ایرانی" منتشر شده است، می خوانیم:
 
«آشکارترین زمانی که یکی از دولت های آمریکا با استفاده از یک نمایش عمومی مبتنی بر برخی اطلاعات و اسناد، تلاش کرده است تا خصومت و دشمنی با یک کشور را برانگیخته تا بتواند جنگی را علیه آن کشور به راه اندازد، در 5 فوریه سال 2003 و توسط دولت بوش بوده است.
 
کالین پاول، وزیر امورخارجه وقت آمریکا، در سخنرانی خود در شورای امنیت سازمان ملل، عراق را به تلاش برای توسعه تسلیحات کشتار جمعی محکوم کرد. این اقدام دولت بوش در واقع استفاده غیر صحیح از اطلاعات بود؛ چرا که به جای ارائه اطلاعات صحیح به مقامات کشوری برای اتخاذ تصمیم مناسب در این رابطه، دولت آمریکا از قبل تصمیم حمله به عراق را گرفته بود و از این اقدام برای توجیه تصمیم خود استفاده می کرد و برخی اطلاعات ارائه شده نیز مخالف آن چیزی بود که جامعه اطلاعاتی آمریکا آن را تایید می کرد.
 
اینبار نیز نیکی هیلی دقیقا یک کپی از نمایش بدنام و رسوای سال 2003 را به اجرا درآورده است. او قطعاتی فیزیکی از بقایای یک موشک را که از یمن به سوی عربستان سعودی پرتاب شده است، برای برانگیختن خصومت و دشمنی علیه ایران به نمایش درآورد؛ کشوری که به نظر می رسد دولت ترامپ به دنبال  جنگ با آن است.
 
ظاهرا هیلی و دولت ترامپ، در استفاده از آژانس های اطلاعاتی آمریکا برای برانگیختن دشمنی با دیگر کشورها، پای خود را از دولت بوش نیز فراتر نهاده اند. زمانی که پاول علیه عراق در سازمان ملل سخنرانی کرد، جورج تنت رئیس وقت سیا پشت سر او ایستاده بود تا تاییدی بر ادعاهای او باشد. اما نیکی هیلی نمایش خود را در واشنگتن و در آژانس اطلاعات دفاعی اجرا کرد؛ و به جای نشان دادن یک شیشه کوچک برای اثبات ادعای خود که پاول در سخنرانی سال 2003 خود برای اثبات پیگیری تسلیحات بیولوژیکی توسط عراق مورد استفاده قرار داده بود، اینبار نیکی هیلی از یک انبار تسلیحات که پر از سخت افزارهای مورد استفاده قرار گرفته از جمله بقایای یک موشک بود، استفاده کرد.
 
اما واقعیت آن است که موشکی که از سوی یمن به ریاض پرتاب شده است، تنها پاسخی کوچک به تجاوز هوایی گسترده عربستان سعودی به این کشور است که اکنون جنگ داخلی یمن را به یکی از بزرگترین فجایع انسانی در جهان تبدیل کرده است؛ جنگی که بر اساس گزارشات سازمان ملل بیش از 5.000 شهروند یمنی را به کام مرگ کشانده و هزاران نفر زخمی و مجروح داشته و عواقب دیگری همچون شیوع گسترده وبا که به کشته شدن هزاران نفر انجامیده را نیز در پی داشته است. حملات تحت رهبری عربستان سعودی، به روشنی بزرگترین منبع این قتل عام بوده است.
 
دقیقا در همان روزی که نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل در حال به نمایش گذاشتن مهمات مربوط به ایران بود، ائتلاف سعودی یک زندان در صنعا، پایتخت یمن را هدف حملات هوایی قرار داده و 30 نفر را کشت؛ قابل توجه است که آمریکا از این حملات هوایی حمایت می کند! شاید میزان کمک های آمریکا به عربستان سعودی در حمله به یمن کاملا روشن نباشد؛ اما آنچه مقامات آمریکایی به صورت آشکارا به آن اذعان کرده اند شامل ارائه اطلاعات در مورد اهداف حملات و همچنین سوخت رسانی به جنگنده های سعودی است.
 
در همان روزی که نیکی هیلی تلاش می کرد تا توجه همه را به انبار پر از تسلیحات خود جلب نماید که به گفته او شامل بخش هایی بوده که در ایران ساخته شده است؛ گزارش هایی منتشر شد که حاکی از قرار گرفتن تسلیحات آمریکایی و سعودی در اختیار گروه تروریستی داعش بود؛ گویا وجود قطعات ساخته شده توسط ایران در یک موشک موجب محکوم کردن این کشور می شود، اما این موضوع در مورد آمریکا و عربستان سعودی صدق نمی کند!
 
خانم هیلی در نمایش خود توضیح نداد که چگونه مهماتی که در اطراف خود قرار داده بود چیزی را درباره سیاست های ایران و یا گسترش بی ثباتی و درگیری در منطقه توسط این کشور به اثبات می رساند؛ این قطعات موشک و ... را عربستان سعودی و امارات متحده عربی در اختیار آمریکا قرار داده اند و مقامات ما نمی توانند بگویند که این قطعات در کجا مورد استفاده قرار گرفته و یا اصلا چه زمانی این تسلیحات در اختیار یمنی ها قرار گرفته و یا چه زمانی مورد استفاده قرار گرفته است.
 
استفاده از این باقی مانده های موشک برای محکوم کردن ایران به دست داشتن در خشونت های خاورمیانه، آنقدر معقول و قابل استناد است که بخواهیم میخائیل کلاشنیکوف را مسئول تمامی حملاتی بدانیم که اسلحه کلاشینکوف (AK-47s) در آن ها مورد استفاده قرار گرفته است!
 
البته مقامات آمریکا -که بزرگترین صادر کننده اسلحه در  دنیا است- باید در مورد این مسئله بسیار محتاطانه برخورد کنند؛ اگر قرار باشد هر کشور را به خاطر وجود قطعاتی در تسلیحات و مهمات که ساخته شده توسط آن کشور است محکوم نماییم، باید دقت کنیم که بسیاری از تسلیحاتی که توسط گروه هایی مانند داعش مورد استفاده قرار گرفته است، در اصل در آمریکا ساخته شده اند.»  
 

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۰۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین

رئیس جمهور سابق آمریکا در واکنش به اعتراضات گسترده دانشجویان این کشور در حمایت از فلسطین نوشت: فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پس از دستگیری صدها دانشجو در دانشگاه های آمریکا به دلیل تظاهرات حمایتی از فلسطین، مخالفت خود را با این اعتراضات اعلام کرد.

ترامپ در پستی در شبکه اجتماعی خود به نام "Truth Social"، نوشت: «فعلاً اعتراضات را متوقف کنید! !!!» 

این در حالی است که دانشجویان در سراسر آمریکا تجمعات اعتراضی خود را در کالج‌ها تشدید کرده‌اند.

وی همچنین در مطلبی دیگر از عملکرد جو بایدن در این مدت انتقاد کرد. وی با اشاره به عملیات طوفان الاقصی در هفت اکتبر سال گذشته میلادی نوشت: «اگر من رئیس‌جمهور بودم هفتم اکتبر هرگز اتفاق نمی‌افتاد، حتی یک فرصت کوچک.»

منابع خبری از تظاهرات گسترده در دانشگاه تگزاس آمریکا، در همبستگی با ملت فلسطین در غزه و در  مخالفت با واشنگتن در حمایت از رژیم صهیونیستی خبر دادند.

همچنین منابع خبری همچنین از استقرار گسترده نیروهای پلیس آمریکا در دانشگاه آستین در ایالت تگزاس برای مقابله با دانشجویان حامی فلسطین گزارش دادند. 

خبرنگار الجزیره گزارش داد که دانشجویان کالیفرنیا ارواین و کالیفرنیا ریورساید تحصن‌های «باز و فراگیر» خود را علیه جنگ در غزه آغاز کردند.

اساتید دانشگاه کلمبیا در نیویورک نیز  برای محافظت از دانشجویان معترض حامی ملت فلسطین در غزه زنجیره انسانی تشکیل دادند.

پلیس آمریکا برای خارج کردن دانشجویان معترض به جنگ غزه در دانشگاه تگزاس از محوطه دانشگاه به اسپری فلفل متوسل شد. 

رسانه آمریکایی گزارش دادند که  پلیس آمریکا برای متفرق کردن تحصن دانشجویی حمایت از غزه در دانشگاه ویرجینیا هم به زور متوسل شده است.

همچنین گزارش‌ها حاکی است که پلیس آمریکا تعدادی از فعالان و دانشجویان را که در حال سازماندهی تظاهرات در حمایت از فلسطین در مقابل دانشگاه تولین در نیواورلئان آمریکا بودند، سرکوب و بازداشت کرد.

دانشگاه فلوریدا هم اعلام کرد که 9 نفر در محوطه دانشگاه به دلیل آنچه نقض قوانین در جریان اعتراضات خوانده شد، بازداشت شدند

موج اعتراضات حمایت از فلسطین در محوطه‌های دانشگاه‌های آمریکا بعد از دستگیری صدها نفر از معترضان در دانشگاه کلمبیا گسترده‌تر شده و بعد از سرایت به اکثر دانشگاه‌های این کشور در حال گسترش به دانشگاه‌های سایر کشورهای دنیا است.

اعتراضات از دانشگاه کلمبیا در نیویورک از 17 آوریل آغاز شد و دانشجویان معترض خواستار قطع رابطه این دانشگاه با نهادهای اسرائیل که در جنگ غزه نقش دارند شدند. معترضان در دانشگاه‌های دیگر نیز خواسته‌های مشابهی دارند.

انتقاد دیده‌بان‌ حقوق بشر از سرکوب حامیان فلسطین در آمریکاتداوم تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • دادگاه نیویورک ترامپ را ۹۰۰۰ دلار جریمه کرد
  • رسانه عبری از پیشرفت ملموس در سازش ریاض-تل‌آویو خبر داد
  • ترامپ از نتانیاهو ابراز نارضایتی کرد
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • درخواست ترامپ برای تغییر نتانیاهو
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • پیش‌بینی نتیجه انتخابات آمریکا توسط پیش‌گوی معروف
  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها