Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - به‌ نظر مي‌رسد سامسونگ و شيائومي موافقت کرده‌اند که محصولاتي مبتني بر تراشه‌هاي اسنپدراگون کوالکام و سيستم‌عامل ويندوز 10 عرضه کنند.
به گزارش جام‌جم آنلاين به نقل از زوميت، در جريان رويداد فناوري‌هاي اسنپدراگون در هاوايي، مايکروسافت و کوالکام به عرضه‌ي رايانه‌هاي شخصي با تراشه اسنپدراگون 835 اشاره داشتند؛ يکي از قابليت‌هاي جذاب اين محصولات، اتصال دائم (Always Connected) است و مودم مورد استفاده در تراشه پرچم‌دار کوالکام به رايانه‌هاي ويندوزي مجهز به پردازنده مبتني بر معماري آرم (ARM) اجازه مي‌دهد به اينترنت متصل باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در رابطه با محصولات ويندوزي با تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام، شرکت ايسوس از لپ‌تاپ NovaGo رونمايي کرد که اين تراشه را به همراه دارد. روي اين لپ‌تاپ، سيستم‌عامل ويندوز 10 اس اجرا مي‌شود و دسترسي به اينترنت بر بستر نسل چهارم با حداکثر سرعت دريافت 1 گيگابيت بر ثانيه فراهم شده است. لپ‌تاپ جديد ايسوس با برچسب قيمتي 599 دلار به بازار عرضه خواهد شد و شارژدهي آن به 22 ساعت مي‌رسد. ديگر محصول معرفي‌شده با تراشه پرچم‌دار 2017 کوالکام، تبلت هيبريدي Envy X2 شرکت اچ‌پي است که مي‌توانيد سيستم‌عامل آن‌را به ويندوز 10 ارتقاء دهيد؛ روي اين تبلت به‌صورت پيش‌فرض، ويندوز 10 اس نصب شده است. شرکت لنوو نيز از برنامه‌هاي خود براي معرفي محصولات ويندوزي با پردازنده تراشه اسنپدراگون 835 در آينده‌اي نزديک خبر داد.
به‌ نظر مي‌رسد که روند عرضه محصولات ويندوزي با پردازنده مبتني بر معماري آرم، باعث شده است نظر سازندگان ديگر مانند سامسونگ و شيائومي به ارائه چنين محصولاتي جلب شود. گزارش شده است که اين دو شرکت آسيايي با ارائه محصولاتي با سيستم‌عامل ويندوز 10 و پردازنده اسنپدراگون کوالکام، موافقت کرده‌اند. بد نيست اشاره کنيم که شيائومي، سابقه چنداني در زمينه حضور در بازار رايانه‌هاي شخصي مبتني بر سيستم‌عامل ويندوز ندارد؛ شرکت چيني، سال گذشته با معرفي مي‌ نوت‌بوک اير به بازار لپ‌تاپ‏‌هاي ويندوزي قدم گذاشت که از پردازنده‌هاي ساخت اينتل در آن استفاده شده است. سامسونگ نيز از سوي ديگر، در سال 2018 سري جديد لپ‌تاپ‌هاي خود را معرفي خواهد کرد.

تراشه‌هاي اسنپدراگون کوالکام، عموماً به دليل استفاده در گوشي‌هاي هوشمند و تبلت‌ها شناخته‌شده هستند؛ درحالي‌که از معماري x86 اينتل براي توسعه‌ پردازنده‌‌ي رايانه‌هاي قابل‌حمل و روميزي مورد استفاده مي‌شود. بهره‌گيري از تراشه‏‌هاي اسنپدراگون براي رايانه‌هاي قابل‌حمل، حرکت هوشمندانه‌اي خواهد بود. ضمن امکان ارائه محصولات قدرت‌مند با قيمت مناسب، لپ‌تاپ‌هاي مجهز به تراشه اسنپدراگون 835 کوالکام در زمينه شارژدهي عملکرد بسيار خوبي خواهند داشت و سازندگان را از تعبيه فن براي خنک‌ نگه‌داشتن آن‌ها بي‌نياز خواهند کرد. با اين‌حال هنوز مشخص نيست آيا محصولاتي که با سيستم‌عامل ويندوز 10 و مجهز به تراشه اسنپدراگون کوالکام عرضه خواهند شد؛ از توان کافي براي رقابت با نمونه‌هاي مشابه با پردازنده‌هايي مبتني بر معماري x86، برخوردار هستند يا خير.
همان‌طور که پيش‌تر در زوميت خوانديد، تراشه اسنپدراگون 835 که در لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي از آن استفاده خواهد شد؛ با تراشه‌ي مورد استفاده در گوشي‌هاي پرچم‌دار 2017 مشابه نيست. بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده، پلت‌فرم کامپيوتر اسنپدراگون 835 فاقد برخي از قابليت‌هايي است که در پلت‌فرم موبايل همين تراشه ارائه مي‏‌شود. به عنوان مثال، تراشه‌هاي اسنپدراگون 835 که براي استفاده در رايانه‌هاي قابل‌حمل ويندوزي توسعه يافته است؛ از فناوري شارژ سريع 4.0 کوالکام پشتيباني نمي‌کنند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۰۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد

طبق اعلام مایکروسافت، آزمایش عمومی ویژگی‌های جدید کوپایلت ویندوز ۱۱ متوقف شده است. این شرکت می‌گوید: «باتوجه‌به بازخورد‌های کاربران، تصمیم گرفته‌ایم انتشار قابلیت‌های کوپایلت را به‌طور موقت متوقف کنیم تا آنها را بیشتر بهبود دهیم.» کاربرانی که اکنون کوپایلت را دراختیار دارند، همچنان می‌توانند از آن استفاده کنند و مایکروسافت به توسعه‌ی ایده‌های جدید برای اعضای اینسایدر ویندوز ادامه می‌دهد.

برگزاری رویداد هوش مصنوعی مایکروسافت در ۲۰ می (۳۱ اردیبهشت)، زمان مناسبی برای نمایش جزئیات کامل‌تر برنامه‌های آینده‌ی این شرکت به‌نظر می‌رسد. با شعار «۲۰۲۴؛ سال کامپیوتر‌های هوش مصنوعی» و معرفی کلید جدید کوپایلت برای کیبوردها، انتظارات از مایکروسافت افزایش یافته است.

انتظار می‌رود سرفیس‌های جدید با پردازنده‌ی اسنپدراگون ایکس الیت عرضه شوند و رقیبی برای مک بوک ایر M۳ اپل و حتی مدل‌های پرو باشند.

ازجمله ویژگی‌های جدید ویندوز که در دست توسعه قرار دارند، می‌توان به اپلیکیشن هوش مصنوعی File Explorer اشاره کرد که شباهت‌هایی به قابلیت تایم‌لاین قدیمی ویندوز ۱۰ دارد. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا فعالیت‌های گذشته‌ی خود را مشاهده کنند.

از قابلیت‌هایی که مایکروسافت اخیراً در نسخه‌ی پیش‌نمایش کوپایلت آزمایش کرده است، می‌توان به انیمیشن آیکون نوار وظیفه برای نمایش آماده به کار بودن دستیار هوش مصنوعی و امکان دریافت خلاصه‌ی متون با هوش مصنوعی با بردن نشانگر موس روی آیکون کوپایلت اشاره کرد.

منبع: زومیت

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • (تصاویر) ساعت فوق‌مقاوم شیائومی با ۱۵ استاندارد نظامی
  • مکمل خارجی و وارداتی نداریم | بیشترین تقلب در این مکمل‌هاست | روش‌ های تشخیص مکمل اصل از تقلبی 
  • ساعت هوشمند Black Shark GS3 عرضه شد
  • آزمایش عمومی دستیار کوپایلت ویندوز ۱۱ موقتاً متوقف شد
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • سلفی جدید بهرام رادان همه را متعجب کرد
  • پردازنده اختصاصی کامپیوتر ۲۰۲۴ هواوی هم‌سطح M2 اپل و 13700H اینتل ظاهر شد
  • پوکو F6 پرو بار دیگر رؤیت شد؛ این بار با پردازنده پرچمدار و ۱۶ گیگابایت رم
  • با اختراع جدید سونی هرکجا که هستید خنک می‌شوید!