Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@01:11:59 GMT

چگونه 40 دقيقه بهينه ورزش کنيم

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۱۱۵۸

چگونه 40 دقيقه بهينه ورزش کنيم

خبرگزاري آريا -

با چهل دقيقه ورزش بهينه مي‌توانيد به تمامي اهداف قلبي ، عروقي و قدرتي خود برسيد‎
يک ساعت ورزش در طول روز تنها 4 درصد از زمان روز را تشکيل مي‌دهد، بنابراين بايد از اين مدت زمان به صورت عاقلانه‌تر استفاده کرد. در صورتي که از 40 دقيقه ورزش به صورت بهينه استفاده کنيد مي‌توانيد به تمامي اهداف قلبي – عروقي و قدرتي خود برسيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


5 دقيقه اول جلسه ورزش را بهتر است به گرم کردن بدن اختصاص دهيد. اين کار شما را براي ورزش آماده مي‌کند. گرم کردن بدن به خصوص در فصول سرد بسيار مهم است. چه مدت زمان ورزش شما 10 دقيقه باشد چه يک ساعت بايد بدن را گرم کنيد. بهتر است قبل از شروع ورزش تنفس شکمي انجام
دهيد. اين تنفس از ناحيه بيني و بسيار عميق انجام مي‌شود. تنفس شکمي بدن را فعال‌تر مي‌کند. براي گرم کردن بدن حرکات جنبشي انجام دهيد. در صورتي که بدن را به خوبي گرم کنيد مي‌توانيد حرکات ورزشي را با شدت بيشتري انجام دهيد.
بين دقيقه 5 تا 10 با شدت زياد ورزش کنيد. حرکات ورزشي را در اين زمان با سرعت و شدت بيشتر انجام دهيد. اسکات پرش، شناي سوئدي و غيره حرکاتي هستند که مي‌توانيد در اين زمان انجام دهيد. اين حرکات را در بازه‌هاي 15 ثانيه‌اي انجام دهيد و 30 ثانيه بين آن‌ها استراحت کنيد. حداقل 5 بار هر حرکت را انجام دهيد. مي‌توانيد در تايم استراحت حرکاتي که شدت کمتري دارند انجام دهيد.
بين دقيقه 10 تا 30 حرکات قدرتي انجام دهيد. نيمي از 40 دقيقه ورزش شما بايد صرف ورزش قدرتي شود. اين حرکات باعث افزايش قدرت و حجم عضلات مي‌شود و سوخت و ساز بدن را افزايش مي‌دهد. انجام حرکات قدرتي باعث جلوگيري از آسيب ديدگي نيز مي‌شود. بهتر است حرکات قدرتي را قبل از حرکات قلبي – عروقي انجام دهيد. بدين ترتيب انرژي بيشتري براي انجام ورزش خواهيد داشت. اينکه هر حرکت را چند بار تکرار کنيد به هدف شما بستگي دارد. براي اينکه حجم عضلات را افزايش دهيد بايد حداقل 6 تا 12 بار حرکات را تکرار کنيد، بين حرکات 30 ثانيه استراحت کنيد. توجه داشته باشيد که حرکات ورزشي را بايد بر روي هر دو طرف بدن انجام دهيد تا تعادل برقرار شود. بين دقيقه 30 تا 40 حرکات قلبي – عروقي انجام دهيد. مي‌توانيد اين حرکات را با شدت زياد و در بازي‌هاي زماني کوتاه انجام دهيد تا تاثير بيشتري داشته باشند. اين کار باعث مي‌شود که کالري‌سوزي بيشتري داشته باشيد.
مي‌توانيد از دستگاه‌هايي مانند تردميل و دوچرخه‌ ثابت نيز استفاده کنيد.
بعد از اين 10 دقيقه بدن را خنک کنيد و با تنفس ضربان قلب را کاهش دهيد. حرکات آرام انجام دهيد تا جريان خون در بدن ادامه داشته باشد. سه بار در هفته اين برنامه ورزشي را تکرار کنيد. مي‌توانيد 5 بار در هفته نيز اين کار را انجام دهيد.
منبع: ايسنا

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۱۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: این پرواز به شماره ۸۷۵۹ قرار بود ساعت ۲۱ و ۳۵ دقیقه دیشب انجام شود که به دلیل نقص فنی هواپیما با تاخیر ۵۰۰ دقیقه‌ای مواجه شد.
حسن جعفری افزود:پذیرایی از مسافران در ۲ نوبت انجام شد و مسوولان شرکت هواپیمایی هماهنگی لازم برای انتقال مسافران به سی آی پی را انجام دادند، اما مسافران در سالن حضور داشتند و به سالن سی آی پی نرفتند.
مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاه‌های خراسان رضوی گفت: پس از رفع نقص، این پرواز در ساعت پنج و ۵۵ دقیقه صبح امروز انجام شد.

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات بسیج ورزشکاران در هفته ترویج فرهنگ پهلوانی
  • چند حقیقت شگفت انگیز درباره کشور هند و فرهنگ مردم آن
  • حالت تهوع بعد از ورزش چه دلایلی دارد ؟
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • نقص فنی هواپیمای مشهد به تهران و پرواز با ۵۰۰ دقیقه تاخیر
  • راهنمای استفاده از اکشن باتن در آیفون ۱۵ پرو
  • پرواز مشهد به تهران هواپیمایی چابهار با تاخیر ۵۰۰ دقیقه ای انجام شد
  • پرواز مشهد به تهران با ۵۰۰ دقیقه تاخیر انجام شد
  • در هوای بهاری چطور ورزش کنیم؟