Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@07:19:09 GMT

راههاي ارتباط بر قرار کردن با جنين

تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۰۶۱۹

راههاي ارتباط بر قرار کردن با جنين

خبرگزاري آريا -

زنان زيادي براي ارتباط برقرار کردن با کودک درون رحم‌شان دچار کشمکش‌هايي هستند
هر بارداري و هر زن بارداري منحصربفرد است. وقتي صحبت از هيجانات دوران بارداري مي‌شود، چيزي به نام «نرمال» وجود ندارد. بعضي از خانم‌ها ممکن است به محض مثبت شدن تست بارداري‌شان احساس کنند با کودک هنوز به دنيا نيامده‌شان ارتباط برقرار کرده‌اند، اما براي عده‌اي ديگر از خانم‌ها ممکن است تا زمان تولد طول بکشد تا بتوانند ارتباط واقعي و عميق با کودک‌شان برقرار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين موضوع احتمالا چيزي نيست که خيلي از زنان باردار به راحتي درموردش حرف بزنند، اما زنان زيادي براي ارتباط برقرار کردن با کودک درون رحم‌شان دچار کشمکش‌هايي هستند. اگر در حال تجربه‌ي اولين بارداري‌‌تان هستيد، ممکن است اولين حرکت‌هاي درون رحم‌تان را به سختي بتوانيد تشخيص دهيد.
اگر هم سابقه‌ي سقط جنين داشته باشيد، ممکن است داشتن تصوري مثبت از بارداري براي‌تان سخت باشد و ناخودآگاه بخواهيد ارتباط برقرار کردن با کودک‌تان را به تاخير بيندازيد که اين حالت، نوعي دفاع شخصي غيرارادي است. يا شايد هم به وقت خودش خيلي راحت توانسته باشيد ارتباط واقعي با کودک‌تان برقرار کنيد. بارداري مي‌تواند تشويش برانگيز باشد و ممکن است آنقدر آشفته شويد و درگير نگراني‌هاي مادر شدن باشيد که احساس کنيد تا زماني که فرزندتان به دنيا نيامده نمي‌توانيد هيچ ارتباطي با او برقرار کنيد. با نزديک‌تر شدن به زمان زايمان، ممکن است آنقدر دچار هيجان و استرس شويد که احساس کنيد حتي بعد از به دنيا آمدنش هم نخواهيد توانست با او ارتباط برقرار کنيد!
از صداي‌تان استفاده کنيد
وقتي کودک‌تان به دنيا بيايد، صداي شما را خواهد شناخت و هر وقت آن را بشنود، به سمت آن برخواهد گشت. او صداي شما به ياد دارد زيرا ماهها صداي شما را در محل کارتان، پشت تلفن وقتي که با مادرتان حرف مي‌زديد، وقتي زير دوش آواز مي‌خوانديد يا با پدرش گفتگو مي‌کرديد شنيده است. هر روز براي کودک‌تان وقت بگذاريد و با او حرف بزنيد و برايش از کارهايي بگوييد که بعدا با هم انجام خواهيد داد و اينکه چه احساسي به او داريد. خواهيد ديد کودک‌تان به صداي شما واکنش نشان مي‌دهد و شروع مي‌کند به لگد زدن و با آرنج کوبيدن! اگر هم حرف زدن با او براي‌تان سخت است، برايش آواز بخوانيد.
جواب سقلمه‌هايش را بدهيد
تنها راه ارتباطي کودک‌تان با شما لگد و سقلمه و ضربه زدن است. حتما متوجه شده‌ايد که وقتي دراز مي‌کشيد تا استراحت کنيد، کودک‌تان تا حدودي فعال مي‌شود. با واکنش نشان دادن به حرکاتش به او جواب بدهيد؛ وقتي به شما لگد مي‌زند شما هم به آرامي سقلمه‌اي به او بزنيد و ببينيد چه مي‌کند. همچنين مي‌توانيد آن قسمت از شکم‌تان را که حس مي‌کنيد حرکت مي‌کند کمي مالش دهيد و نوازش کنيد.
چيزي که ظاهرا ارتباط برقرار کردن با جنين درون رحم را دشوار مي‌کند، اين است که مادر هيچ تصوري از چهره‌ي فرزندش ندارد و با اينکه هم اکنون فرزندش در درون او در حال رشد است، احساس مي‌کند اين انسان کاملا غريبه است! اگر عکس‌هايي از سونوگرافي که پزشک براي‌تان انجام داده داريد، هر روز چند دقيقه در آرامش بنشينيد و به اين عکس‌ها نگاه کنيد. يک فريم از يکي از عکس‌ها تهيه کنيد و روي ميز کارتان بگذاريد، به عنوان تصوير لاک اسکرين گوشي‌تان انتخابش کنيد و يا اينکه روي يخچال‌تان آن را بچسبانيد.
يوگا انجام دهيد
در کلاس‌هاي يوگاي قبل از زايمان شرکت کنيد تا فرصتي براي فرار از يکنواختي زندگي روزمره پيدا کنيد و براي مدتي روي بارداري خود متمرکز شويد. مربي يوگا طي هر وضعيتي که در آن قرار مي‌گيريد با شما صحبت خواهد کرد و توضيح خواهد داد که اين حرکت، چه فايده‌اي براي شما دارد. همچنين زماني براي ريلکس شدن و تمرکز روي جنين در حال رشدتان پيدا مي‌کنيد. اين يک راه بسيار خوب است که مي‌توانيد مطمئن شويد زماني براي آرامش و تمرکز داريد، همان زماني که وقتي مشغول کارهاي روزمره هستيد و درگير استرس‌هاي هميشگي، به سختي ممکن است پيدا کنيد. علم نشان داده که يوگا براي افسردگي و اضطراب دوران بارداري مفيد است.
همسرتان را هم وارد اين ارتباط کنيد
اين فقط شما نيستيد که مي‌خواهيد با کودک هنوز به دنيا نيامده‌‌تان ارتباط برقرار کنيد، پدر اين کودک نيز مي‌خواهد سهمي در اين رابط داشته باشد! وقتي احساس مي‌کنيد کودک‌تان لگد مي‌زند، دست‌هاي همسرتان را روي شکم‌تان بگذاريد تا او هم حرکات کودکش را حس کند و اجازه دهيد با نوازش شکم‌تان به او جواب بدهد. حتي مي‌تواند براي کودک‌تان کتاب بخواند. شايد هم با تماشاي ارتباط قوي احساسي بين کودک‌ و همسرتان متوجه شويد ارتباط خود شما با همسرتان هم پُر رنگ‌تر و عميق‌تر مي‌شود.
يادگاري‌هايي از اين دوران تهيه کنيد
مي‌توانيد براي کودکي که در راه داريد هديه‌اي تهيه کنيد، مثلا يک پتو برايش قلاب بافي کنيد يا يک بالش کوچک برايش گلدوزي کنيد. اگر هم بلد نيستيد مي‌تواني کارهاي ساده‌تري انجام دهيد، هر کاري که يک يادگاري از دوران شيرين بارداري و انتظار تولد کودک‌تان براي شما باقي بگذارد. کمي خلاقيت به خرج دهيد! مطمئن باشيد بعدها از تماشاي اين يادگاري‌هاي کوچک و ساده، هم شما و هم فرزندتان غرق لذت خواهيد شد.
از شکم‌تان عکس بگيريد
گرفتن عکس از شکم‌ در حال بزرگ شدن‌تان، خاطره‌هايي زيبا و پُر از احساس از دوران بارداري‌تان خواهد بود که به زودي به پايان مي‌رسد. مي‌توانيد هر هفته از شکم‌تان از زواياي گوناگون عکس بگيريد و بزرگ و بزرگ‌تر شدن آن را ثبت کنيد. با تماشاي اين عکس‌ها متوجه رشد و تغيير جنين‌تان مي‌شويد. اين يادگاري‌هاي بصري به شما کمک مي‌کنند بارداري‌تان را واقعي‌تر احساس کنيد. يک آلبوم قدم به قدم و حرفه‌اي تا آخر دوران بارداري تهيه کنيد تا خودتان هم احساس خاص بودن بکنيد. مي‌توانيد اين عکس‌ها را تنها يا با همسرتان بگيريد و لحظات فوق‌العاده‌اي را ثبت کنيد.
بيشتر دراز بکشيد
بله درست است؛ کارهاي زيادي داريد که بايد قبل از به دنيا آمدن کودک‌تان انجام‌شان دهيد، اما لازم نيست همه را امروز و فردا تمام کنيد. شما در اين روزها به استراحت بيشتري نياز داريد، پس سعي کنيد دراز بکشيد و مدتي آرام باشيد.
هر روز زماني را براي اين کار مشخص کنيد و فقط و فقط به بارداري‌تان فکر کنيد، نه اينکه بعد از دراز کشيدن شروع کنيد به ليست کردن چيزهايي که بايد بخريد يا چت کردن با دوستان! به پياده روي برويد، در وان دراز بکشيد و ريلکس کنيد يا هر کاري که آرام‌تان مي‌کند انجام دهيد. فکر نکنيد کمک خواستن از ديگران براي انجام کارهايي که در اين دوران براي شما مناسب نيست، کار بدي است! پيشنهاد کمک ديگران را رد نکنيد چون اين کمک‌ها واقعا مي‌تواند باري از دوش شما بردارد و اين را فراموش نکنيد که؛ اگر کسي نخواهد کمک‌تان کند، پيشنهاد نمي‌دهد!
وقايع را يادداشت کنيد
دفترچه‌اي مخصوص يادداشت‌هاي دوران بارداري‌تان داشته باشيد و چيزهايي را فکر مي‌کنيد مهم و جالب هستند يادداشت کنيد، هر چيزي که خاص اين دوران است و نگاه خاص خود را به آن داريد. يادتان باشد که اين دفترچه کاملا خصوصي است و آن را در دسترس ديگران قرار ندهيد. تمام نگراني‌ها و احساسات خود را در اين دفترچه بروز دهيد. اين کار به شما کمک مي‌کند بفهميد عامل اضطراب‌تان چيست و بهتر بتوانيد بر آن غلبه کنيد. با برطرف شدن اضطراب‌تان حتما بهتر خواهيد توانست با کودک درون رحم‌تان ارتباط برقرار کنيد.
با مادران باردار ديگر جمع شويد
ارتباط برقرار کردن با ساير زنان باردار و تشکيل گروه با کساني که شرايطي مشابه شما دارند به شما اين امکان را مي‌دهد که موضوعات مشترکي براي گفتگو کردن داشته باشيد و بتوانيد نگراني‌ها و مسائل و احساسات خود را بهتر بروز دهيد، شنيدن تجربيات مشترک حس خوبي به شما خواهد داد. زماني را که با اين دوستان جديدتان مي‌گذرانيد تقريبا فقط روي بارداري‌تان متمرکز هستيد و طبيعتا بهتر مي‌توانيد با کودک‌تان ارتباط برقرار کنيد. مي‌توانيد کارهاي مفرح زيادي با هم انجام دهيد، مثلا روي شکم‌هاي همديگر نقاشي بکشيد و خلاقيت خود را به کار بگيريد. ممکن است به نظرتان نيايد ولي اين کار واقعا باعث قوت قلب‌تان خواهد شد.
روي ويژگي‌هاي مثبت خود تمرکز کنيد
يکي از دلايلي که مادران باردار نمي‌توانند با جنين در رحم‌شان ارتباط برقرار کنند اين است که خيلي نگران هستند مبادا نتوانند مادر خوبي باشند. بعضي از خانم‌ دچار کابوس‌هاي ناشي از اضطراب نيز مي‌شوند و نگرانند مبادا کارهايي بکنند که به ضرر فرزندشان باشد. دست از نگراني برداريد! منفي بافي را کنار بگذاريد و روي تمام چيزهايي که شما را يک زن شگفت انگيز کرده است تمرکز کنيد. مطمئنا بيشتر همين ويژگي‌ها از شما يک مادر فوق‌العاده خواهند ساخت. در مورد آن نوع مادري که دوست داريد باشيد فکر کنيد و ببينيد چه مي‌توانيد بکنيد تا به آن برسيد. تقويت خوشبيني، نگرش بهتري نسبت به مادر بودن به شما مي‌دهد و اعتماد بنفس‌تان را بالا مي‌برد، کتاب‌هاي بسيار خوبي هستند که مي‌توانند به شما کمک کنند تا دانش‌تان را بالا ببريد.
اگر نمي‌توانيد با کودک‌تان ارتباط برقرار کنيد احساس گناه نکنيد
اگر فکر مي‌کنيد هنوز موفق نشده‌ايد رابطه‌ي عمقي و دروني با فرزندي که در شکم‌ داريد برقرار کنيد، خودتان را سرزنش نکنيد. بارداري مي‌تواند دوران سختي باشد؛ بدن‌ تغييراتي مي‌کند، هورمون‌هاي تاخت و تاز مي‌کنند، خواب‌تان بهم مي‌ريزد و احتمالا ذهن‌تان درگير نگراني‌هاي آينده است. همه‌ي اينها مي‌تواند باعث شود نتوانيد با کسي که هنوز او را نديده‌ايد ارتباط برقرار کنيد اما اين بدان معني نيست که هرگز نمي‌توانيد آن احساس قدرتمند مادري را تجربه کنيد. احساس گناه را کنار بگذاريد و در عوض با آرامش براي اين ارتباط تلاش کنيد. اين را هم بپذيريد که ممکن است يکي از آن بسيار مادراني باشيد که بعد از تولد نوزادشان، عشقي عميق و منحصربفرد نسبت به او پيدا کرده‌اند، نه قبل از تولد!
منبع: bartarinha.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۰۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود

حجت‌الاسلام قربانعلی برقرار در خطبه‌های نماز جمعه امروز گرگان گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سال ۱۳۸۰ فرمان هشت ماده‌ای مبارزه با فساد را ابلاغ کردند، اما تاکنون اجرا نشده است.

وی در ادامه با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و روز معلم گفت: شهید مطهری، شخصیتی بزرگوار و گرانقدر بود که کمتر کسی در مورد وی می‌تواند کامل صحبت کند.

برقرار یادآور شد: همچنین در این روز باید از معلمان که نقش موثری در تربیت فرزندان و آینده‌سازان این سرزمین دارند، به بهترین شکل ممکن قدردانی شود.

وی همچنین به روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای اشاره کرد و افزود: جوانمردی، مروت، مهمان‌نوازی، دستگیری از محرومان و ضعیفان، فروتنی، تواضع، گذشت و گشاده‌رویی از ویژگی‌های پهلوانان است.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شکست آمریکا در ویتنام ادامه داد: آمریکا با توجه به جنایاتی که در گذشته انجام داده و اقداماتش، شیطان بزرگ و خبیث است.

امام جمعه موقت گرگان با یادآوری فرارسیدن روز جهانی کار و کارگر گفت: اعتراضات کارگران در آمریکا که منجر به فراخوان اعتصابات سراسری مبنی بر کاهش ساعات کاری از ۱۴ ساعت به هشت ساعت، دلیل اصلی نامگذاری این روز است.

برقرار تاکید کرد: کارگران از اقشار زحمتکش در هر جامعه‌ای محسوب می‌شوند و باید نگاه ویژه‌ای به آنان داشت.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • معاون وزیر راه: ۴۷۵ نقطه پرتصادف در راههای کشور داریم
  • باید فورا در غزه آتش‌ بس برقرار شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • آغاز ۵ پرواز فوق العاده فرودگاه بجنورد از امروز
  • اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریالی برای راههای آذربایجان شرقی
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب از فساد جلوگیری می‌کند
  • عمل به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب باعث جلوگیری از فساد می‌شود
  • بیشترین خسارت سیل به راههای مواصلاتی خراسان جنوبی
  • اهمیت حفظ بهداشت زنان در پیشگیری از عفونت‌های تناسلی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی