Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - دبير کل سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره اجراي قطعنامه شماره 2231 شوراي امنيت ادعاي چند وقت پيش يک رسانه آمريکايي عليه ايران را رد کرده است.
به گزارش گروه بين‌الملل خبرگزاري فارس، «آنتونيو گوترش»، دبير کل سازمان ملل متحد در گزارش خود درباره اجراي قطعنامه شماره 2231 شوراي امنيت که نسخه‌اي از آن به رويت خبرگزاري فارس رسيده ادعاهاي ماه گذشته رسانه‌ها عليه ايران را رد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شبکه خبري فاکس‌نيوز ماه گذشته مدعي شده بود به سه گزارش اطلاعاتي آلمان دست يافته که نشان مي‌دهند ايران قصد خريداري فناوري‌هاي غيرقانوني قابل استفاده در برنامه‌ موشکي و برنامه هسته‌اي را داشته است.
فاکس‌نيوز به نقل از يک سرويس اطلاعاتي آلمان مدعي شد ايران در بازه زماني سپتامبر تا اکتبر 32 بار براي خريد چنين فناوري‌هايي تلاش کرده است.
«گوترش» در بند 19 گزارش خود درباره اجراي قطعنامه 2231 اين ادعاي رسانه آمريکايي را با استناد به اظهارات مقام‌هاي دولت آلمان قوياً تکذيب کرده است.
در متن گزارش دبير کل سازمان ملل متحد آمده است: «در طول دوره گزارش‌دهي، بعد از انتشار گزارش‌هاي دستگاه اطلاعات داخلي آلمان رسانه‌هاي متعددي مدعي شدند شرکت‌هاي ايراني ممکن است خارج از مسير کانال خريد [برجام] در آلمان براي خريد اقلام، مواد، کالاها و فناوري‌هاي هسته‌اي تلاش کرده باشند.»
اين گزارش مي‌افزايد: «دولت فدرال آلمان، در تعاملات خود با دبير کل، از جمله در خلال ديدارهاي اوايل نوامبر 2017 در برلين نتايج گزارش سال 2016 اداره فدرال نگهباني از قانون اساسي (سازمان امنيت داخلي جمهوري فدرال آلمان) را يادآور شد. طبق اين گزارش، تا آنجا که اداره فدرال نگهباني از قانون اساسي قادر به راستي‌آزمايي است، هيچ مورد تخلف از برنامه جامع اقدام مشترک به وقوع نپيوسته است.»
گوترش در ادامه تأکيد کرده است: «در 27 نوامبر 2017، دولت فدرال آلمان به دبير کل اطلاع داد هيچ نشانه‌‌اي مبني بر اينکه جمهوري اسلامي ايران در آلمان فعاليت‌هايي در مغايرت با پاراگراف 2 ضميمه B قطعنامه 2231 انجام داده باشد، در اختيار ندارد.»
انتهاي پيام/ M
عضويت در کانال تلگرامي بين‌الملل و سياست خارجي فارس

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، حجتی سبحان، دبیر اجرایی برگزاری رویداد استارتاپی شتاب با اشاره به اینکه فراخوان رویداد شتاب ویژه استارتاپ‌ها و کسب و کار‌های نو در آذر سال گذشته به مراکز علمی و آموزشی ارسال شد، گفت: ۱۳۸ ایده در این فراخوان شرکت کردند که در نهایت در ۲ دوره داوری ۱۴ صاحب ایده به این رویداد ۳ روزه دعوت شدند.

وی با بیان اینکه این رویداد در حوزه فناوری اطلاعات و صنایع خلاق برگزار می‌شود، افزود: شرکت کنندگان در این رویداد بر ۲ موضوع ارائه نمونه اولیه محصول -همان سایت است - و همچنین نحوه ارائه خود در روز اختتامیه کار کنند.

دبیر اجرایی این رویداد از برگزاری اختتامیه آن در روز ۹ اردیبهشت خبر داد و گفت: تمامی صاحبان ایده و کسب و کار‌هایی که بتوانند امتیاز‌های لازم را در این رویداد سه روزه به دست آورند می‌توانند از تسهیلات مالی و تجهیزاتی پارک علم و فناوری استفاده و در آینده شرکت خود را تاسیس کنند.

دیگر خبرها

  • پیوستن رهبران فناوری دنیا به هیئت فدرال ایمنی هوش مصنوعی آمریکا
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • بررسی ادعاها درباره مدرک دکترای افتخاری رئیسی
  • چین سفیر آلمان را احضار کرد
  • «رویداد استارتاپی شتاب» در پارک علم و فناوری قم برگزار شد
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • آمریکا: برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای تلاش می‌کنیم
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • واکنش مسکو: به قطعنامه سلاح‌های هسته‌ای در فضا
  • اقتصاد آلمان شگفتی آفرید