Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام جلیل جلیلی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور استان، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان شرقی، اظهار کرد: آموزه‌های اقتصادی قرآن همچون ساير آموزه‌های قرآن کريم ابعاد زندگی انسان را فرا گرفته است و خطوط اصلی روابط اقتصادی و حقوق اقتصادی افراد را تبيين نموده است.
 وی افزود: مدل‌ها و الگوهای اقتصادی از آن جا كه به شدت تابع شرايط زمانی و مكاني بوده، قابل تجويز و ارائه به طور كلی از سوی مكتب اسلام نبوده است، اما قوانين ثابت و هميشگی حاكم بر آنها، در منابع اسلامی بيان شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با استناد به آیه 60 سوره توبه خاطرنشان کرد: در این آیه می‌خوانیم: مصرف صدقات منحصرا مختص است به این هشت طایفه: فقیران و عاجزان و متصدیان اداره صدقات و کسانی که باید تألیف قلوب آنها کرد یعنی برای متمایل کردن بیگانگان به دین اسلام و آزادی بندگان و قرض‌داران و در راه خدا یعنی در راه تبلیغ و رواج دین خدا و به راه درماندگان. این مصارف هشتگانه فرض و حکم خداست، که خدا دانا و بر تمام مصالح خلق آگاه است.
حجت‌الاسلام جلیلی ادامه داد: اعجاز اقتصادی قرآن، آموزه‌ها یا نظام‌هایی از آموزه‌های اقتصادی قرآن است که بشر هیچ‌گاه نمی‌تواند بدون بهره‌گیری از دین به آن سطح برسد.
وی بیان کرد: قرآن در آیاتی به اهميت توليد و تشويق به رشد آن اشاره دارد.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور آذربایجان‌شرقی، با اشاره به آیه 10 سوره اعراف یادآور شد: در این آیه می‌خوانیم: و همانا ما شما فرزندان آدم را در زمین تمکین و اقتدار بخشیدیم و در آن بر شما معاش و روزی مقرر داشتیم، لیکن اندک شکر نعمتهای خدای را به جا می آرید.
وی از لزوم شکر نعمات الهی گفت و افزود: شکر اين همه نعمت که خداوند به انسان ارزانی داشته است ايجاب می‌کند که انسان اين مواهب الهی را در مسير رضای الهی استفاده نمايد.
حجت‌الاسلام جلیلی، علوم اقتصادی معاصر را فاقد قواعد کلی تغییرناپذیر دانست و تاکید کرد: علوم اقتصادی معاصر فاقد قواعد کلی تغییرناپذیر است و بر روش تفسیر برای کشف معانی آیات قرآن کریم تأثیر چندانی ندارد؛ اما در شرح معانی و یافتن مصادیق آن به عنوان گرایش تفسیری می تواند تأثیرگذار باشد.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود

خبرگزاری رسمی کره شمالی «کی‌سی‌ان‌ای» اعلام کرد: این هیات اقتصادی به ریاست یون جونگ هو وزیر امور اقتصادی خارجی کره شمالی روز ۲۳ آوریل (به وقت محلی) این کشور را به مقصد ایران ترک کرده است.

این خبرگزاری به جزئیات دیگری در مورد این سفر اشاره نکرد.

منبع: ایرنا

tags # کره شمالی ، اخبار سیاسی سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • سن مناسب برای فرزندآوری؛ از تصویر تا واقعیت
  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • (ویدئو) روایتی عجیب از زندگی طراحان سوالات کنکور
  • حافظان قرآن به عنوان سفیران تاثیرگذار نقش آفرینی کنند
  • توصیه‌هایی برای انتخاب رشته صحیح و اصولی
  • قرآن همه چیز ماست
  • مفاهیم قرآن بینشی عمیق به انسان می‌بخشد
  • هیات اقتصادی کره شمالی عازم ایران می‌شود
  • رسیدن به سن تکلیف آغاز مرحله جدید زندگی است