Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-28@04:04:33 GMT

درمان برفک دهان با گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۲۴۱۲

درمان برفک دهان با گیاهان دارویی

رکنا: درمان برفک دهان با گیاهان دارویی بهترین گزینه است.

قارچی به نام کاندیدا در بیماری برفک دهان بیش از حد رشد می‌کند؛ کاندیدا به طور طبیعی در دهان، دستگاه گوارش و پوست بسیاری از افراد سالم وجود دارد.در بیماری برفک دهان قارچی به نام کاندیدا در دهان و گلو بیش از حد رشد می‌کند؛ کاندیدا به طور طبیعی در دهان، دستگاه گوارش و پوست بسیاری از افراد سالم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیستم ایمنی با باکتری‌های طبیعی بدن در تعادل است بنابراین وقتی این تعادل به هم می‌خورد برفک دهان بروز پیدا می‌کند. قارچ کاندیدا آلبیکانس و گاه قارچ‌های کاندیدا گلابراتا و کاندیدا تروپیکالیس سبب ایجاد برفک دهان می‌شوند.

در این مطلب گیاهان دارویی را معرفی می‌کنیم که تاثیر بسزایی در بهبود برفک دهان دارند.

نمک

نمک سریع‌ترین راه درمان برفک دهان است. برای این منظور باید نصف تا یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم بریزید و دهانتان را روزانه چند بار با این محلول غرغره کنید.

ماست پروبیوتیک

ماست پروبیوتیک به بهبود برفک دهان کمک شایانی می‌کند. برای این منظور ماست را بر روی همه قسمت‌های زبان و داخل دهان قرار دهید و بگذارید پنج تا ۱۰ دقیقه بماند، سپس با آب گرم دهانتان را بشویید. روزانه یک تا ۲ بار، به مدت چند روز این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل تاثیر بسزایی در از بین بردن عفونت دهان و دندان دارد.روغن نارگیل را با استفاده از یک توپ پنبه‌ای به همه قسمت‌های دهان بزنید و بگذارید ۱۰ دقیقه بماند سپس دهان خود را با آب گرم بشویید؛ این کار را روزانه چند بار به مدت یک هفته انجام دهید.

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی آنزیم‌هایی است که نقش موثری در کاهش عفونت و افزایش سیستم ایمنی بدن دارند. برای این منظور ۲ قاشق چای‌خوری سرکه سیب و نصف قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان آب گرم بریزید سپس دهان خود را با این محلول شستشو دهید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای برای درمان برفک دهان بسیار موثر است. برای این منظور چهار تا پنج قطره از روغن درخت چای را در یک فنجان آب گرم بریزید سپس روزانه ۲ بار دهانتان را با این محلول غرغره کنید.مصرف زیاد روغن درخت چای می‌تواند عوارض جانبی داشته باشد.

برگ زیتون

برگ زیتون میکروارگانیسم‌های ایجاد کننده برفک دهان را از بین می‌برد همچنین حاوی عنصری به نام اولئوروپئین است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند؛ برای این منظور یک تا ۲ قاشق چای‌خوری برگ زیتون را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند سپس این محلول را صاف و روزانه سه بار آن را میل کنید.

منبع: رکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۴۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ریکان عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه یک هزارو ۵۰۰ گونه گیاهی در استان رویش دارد که ۵۰۰ گونه آن داروئی و خوراکی است گفت :داشتن تنوع آب‌وهوایی، بارش‌های مناسب استان را  منبع اصلی طب سنتی و قطب گیاهان دارویی و خوراکی تبدیل کرده است.

  مهناز حیدری افزود: مصرف این گیاهان در سفره‌های مردم آذربایجان غربی همیشه موردتوجه قرار دارد و طعم‌های بهاری از آن‌ها در غذاها و خوراکی‌های سنتی این منطقه به چشم می‌خورد.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی استان گفت: برداشت گیاهان خوراکی محلی در آذربایجان غربی هم‌زمان با آغاز بهار و رویش این گیاهان آغاز شده است. اما تغییرات اقلیمی و برداشت‌های بی‌رویه، به خطر انقراض گونه‌های گیاهی خوراکی در مناطقی مانند دره شهدا، قاسملو، کوه سیر و قوشچی در شهرستان ارومیه افتاده‌اند.

حیدری ریکان افزود: ۵۰ گونه از گیاهان دارویی در محوطه مرکز تحقیقات ومنابع طبیعی وآموزش کشاورزی استان کاشته شده است تا از انقراض بعضی از گونه ها جلوگیری شود و محققان و بهره بردارن می توانند از کارشناسان این مرکز برای کارهای تحقیقاتی در زمینه گیاهان دارویی و خوراکی کمک بگیرند.

ابراهیم پایدار رئیس اداره امور مراتع آذربایجان‌غربی بااشاره به اینکه در صورت مشاهده برداشت انبوه گیاهان دارویی و خوراکی خود رو به قصد فروش و عرضه در بازارهای مصرف با عوامل آن برخورد می‌شودگفت: هر گونه بهره برداری از محصولات مرتعی و جنگلی از جمله کنگر، ریواس، مندی، کوراد، لوشه، موسیر، اویشن، انواع قارچ‌های گوهی و مرتعی، گول آغا، شنگ، بولاغ اوتی، لاله واژگون، غازایاقی، انواع میوه و گل درختان اعم از بادام، زالزالک، گلابی وحشی، زرشک و سیب وحشی صرفاً با اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی استان با اولویت دارندگان پروانه چرای دام و بهره برداران عرفی مطابق با قوانین و مقررات موجود است.

وی افزود : در صورت مشاهده این تخلفات، برداشت، حمل و نقل و یا خرید و فروش غیرمجاز بدون اخذ مجوز لازم برابر مقررات محموله به عنوان کالای قاچاق تلقی شده و به نفع دولت توقیف می‌شود و متخلفین توسط یگان حفاظت شهرستان‌ها به مراجع قضائی معرفی می‌شوند.

علاوه بر خاصیت دارویی و خوراکی گیاهان، وجود پوشش گیاهی برای جلوگیری از فرسایش خاک و حفظ خاک از اهمیت بالایی برخوردار بوده و در هر منطقه‌ای باعث کاهش سرعت جریان‌های سطحی و جلوگیری از فرسایش خاک می‌شود، بنابراین پوشش گیاهی تاثیر قابل ملاحظه‌ای بر کاهش سیلاب‌های مخرب داشته، یکی از روش‌های حفاظت از فرسایش در حوزه‌های آبخیز سیل‌زا ، استفاده از روش زیستی است.

اکثر زمین لغزش‌­هایی که در قرن اخیر (قرن تخریب پوشش گیاهی)اتفاق افتاده ، حاصل قطع و بهره­‌برداری بی رویه از پوشش گیاهی و کاهش سطح جنگل‌­ها و مراتع کشور است که برای جلوگیری از این امر بایستی به استفاده بی‌رویه گیاهان در مراتع و جنگل‌ها توسط دام و انسان توجه ویژه‌ای شود. 

دیگر خبرها

  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • توسعه صادرات گیاهان دارویی با تکمیل زنجیره ارزش
  • بوی خوش گیاهان بهاری درسفره گروسی‌ها/۱۳۵ نوع گیاه خوراکی در بیجار
  • فارس رتبه اول کشور در کشت گیاهان دارویی
  • گیاهان خوراکی خودرو؛ گنجینه‌ای ارزشمند در چهارمحال و بخیاری
  • عملکرد فرمانداران و روسای اداره های جهاد کشاورزی فارس
  • بازار داغ گیاهان دارویی در کرمانشاه+ تصویر
  • تنوع کشت گیاهان دارویی رونق‌بخش اقتصاد در کردستان
  • به صدا درآمدن زنگ خطر انقراض ۵۰ گونه گیاه دارویی وخوراکی درآذربایجان غربی