Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:11:38 GMT

فیس‌بوک از خود در برابر نگاه منتقدان دفاع می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۲۶۸۸

فیس‌بوک از خود در برابر نگاه منتقدان دفاع می‌کند

فیس بوک در پی انتشار یک پست در پاسخ به منتقدان خود، اعلام کرده است که استفاده از این شبکه اجتماعی در صورت استفاده درست و بهینه، نه تنها به سلامت روحی کاربران لطمه نمی‌زند بلکه به بهبود روحیه و روابط اجتماعی آنها کمک می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از رویترز، چندی پیش بود که محققان، پژوهشگران و منتقدان پس از انجام آزمایش‌های فراوان و نظرسنجی با کاربران فیس‌بوکی، به این نتیجه رسیدند که مشاهده تصاویر و پست‌های منتشر شده از سوی دوستان فیس بوکی، کاربران را به مرور افسرده و منزوی می‌کند و به عبارتی دیگر، به سلامت روحی و روانی آنها آسیب‌های جبران ناپذیری را وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا فیس بوک با انتشار یک پست، به ادعای این پژوهشگران و محققان پاسخ داده است و از بزرگترین شبکه اجتماعی و پلتفرم خود دفاع کرده است. فیس بوک مدعی شده است که کاربران در صورتی که از پلت‌فرم این شبکه اجتماعی محبوب و پرطرفدار به درستی و به اندازه استفاده کنند، نه تنها با مشکلات روحی و افسردگی مواجه نمی شوند، بلکه می توانند با در ارتباط بودن با دوستان و آشنایان خود و احوالپرسی و فعالیت‌های فعالانه در محیط فیس بوک از منزوی شدن بپرهیزند و زندگی شادتری را برای خود به ارمغان بیاورند.

فیس بوک همچنین خاطر نشان کرده است که استفاده از شبکه اجتماعی فیس بوک همچون سایر تکنولوژی‌ها نیازمند آگاهی و اطلاعات کافی و استفاده بهینه و درست و به موقع است. به گونه ای که اگر کاربران تنها به مشاهده و رد کردن تصاویر و پست‌های منتشر شده توسط دیگر کاربران بپردازند و فعالیت اجتماعی دیگری انجام ندهند و با دوستان خود ارتباط برقرار نکنند، ممکن است در ابراز احساسات خود با مشکل روبرو شوند.

بنابراین می توان نتیجه گرفت که استفاده صرف و ناآگاهانه و نادرست از هر شبکه اجتماعی می تواند کاربران را با احساسات منفی و منزوی گرایانه و در نهایت افسردگی رو به رو کند. این دومین باری است که بزرگترین شبکه اجتماعی جهان، فیس بوک، اقدام به دفاع از خود می‌کند و به پژوهشگران و منتقدان خود پاسخ می دهد.

البته در این حملات، فیس بوک تنها نیست و شبکه‌های اجتماعی دیگری همچون اینستاگرام، توییتر، اسنپ چت و یوتیوب نیز زیر تیغ و آماج حملات منتقدان قرار گرفته اند. منتقدان شبکه‌های اجتماعی بر این باورند که استفاده از این پلت‌فرم‌ها جامعه را به سمت و سویی کشانده که نباید می‌رفته است و مردم جامعه را مجبور کرده که خود را به گونه دیگری به تصویر بکشانند.  

سخنرانی‌های منتقدان و از آن سو تحقیقات و بررسی های انجام شده توسط محققان آمریکایی در ماه مارس سال جاری، همه و همه انگشت اتهام انزوای اجتماعی و افسردگی کاربران را به سوی شبکه‌های اجتماعی نشانه گرفته است.

منتقدان معتقدند که شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک همواره بر مصرف گرایی کاربران و شهروندان جوامع گوناگون در جهان سرمایه‌گذاری کرده‌اند و می خواهند مردم را به سمت و سویی که خود دلشان می خواهد، بکشانند.

اما فیس بوک در جوابیه خود اعلام کرده است که برای ارتقای سطح تکنولوژی، توسعه روابط جوانان و وضعیت سلامت آنان حدود ۱ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده است که این امر نشان دهنده آن است که فیس بوک برای این مسائل اهمیت ویژه ای قائل است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین

مجری یک شبکه نروژی در مقابل سخنگوی رژیم صهیونیستی که مدعی شده بود ارتش اسرائیل «انسانی‌ترین» ارتش تاریخ است! دفاع جانانه‌ای از مردم فلسطین کرد.

به گزارش ایسنا،  یاما ولاسمال، مجری شبکه "NRK" نروژ در واکنش به این ادعای سخنگوی اسرائیلی گفت: به مردم می‌گویید به مناطق امن بروند اما نیروهایتان آن منطقه را بمباران می‌کنند؛ شما حتی به سمت افرادی که با پرچم سفید بودند تیراندازی کردید.

منبع: ایرانیک تی وی

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید پلیس بر‎اخلاق‎ ‎مداری‎کاربران‎ ‎مجازی‎ در‎انتخابات‎
  • این پهپاد نظامی سوژه شبکه های اجتماعی شد |‌ عکس
  • (ویدئو) فیلمی از یک کارگر باربری شبکه‌های اجتماعی را تسخیر کرد
  • (عکس) ژیلا صادقی با این تیپ خفن در خارج سوژه شبکه‌های اجتماعی شد
  • مانوری برای محک آمادگی در برابر حوادث احتمالی
  • هشتگ «شکایت_از_بی_بی_سی» در حال پرتکرار شدن است
  • ببینید/دفاع جانانه مجری شبکه نروژی از مردم فلسطین
  • این شبکه اجتماعی برای کاربرانش بازی راه‌اندازی کرده است!
  • سهم بازار اپراتورها از مکالمه و پیامک کاربران
  • ویژه برنامه‌های شبکه دو به مناسبت سالروز شهادت امام صادق (ع)