Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه  دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی به دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دیدار با وابستگان نظامی کشور‌های مختلف در ایران که شب گذشته انجام شد، اظهار کرد: دریا همواره در تفکر و فرهنگ ایرانیان، سرچشمه برکت، رونق اقتصادی و ایجاد روابط بین المللی با رعایت احترام متقابل بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بخش عظیمی از آب‌های کره زمین میراث مشترک بشریت است و اقیانوس‌ها و آب‌های بین‌المللی عرصه لازم برای گفت‌وگوی ملت‌ها و تبادل فرهنگ‌های ملل‌های مختلف را فراهم آورده و دریا‌ها می‌توانند عرصه مشترک همکاری و روابط انسانی بیشتر را به دور از هرگونه تعصب برای بشر به ارمغان آورند.

‎وی افزود: همانطور که همه ما می‌دانیم دریا فرصت بزرگی برای پیشرفت و حفظ منافع ملی است. دریا برای کشور‌های دریایی و به ویژه تمدن‌های دریایی عامل مهم زندگی است و هیچ کشور ساحلی نیست که منافعی در دریا نداشته باشد؛ به همین دلیل مقام معظم رهبری فرموده‌اند منافع دریا متعلق به همه است و امکانات دریایی پر برکت متعلق به ملت‌هاست و چگونه می‌شود از این برکت به نفع کشور استفاده نکرد.

خانزادی بیان کرد: پس از دفاع مقدس و با آغاز دوران سازندگی، نیروی دریایی ضمن حضور در دریا، تامین امنیت خطوط مواصلاتی دریایی کشور و تضمین امنیت چرخه اقتصاد ملی از طریق دریا را با ورود به عرصه سازندگی و ساخت تجهیزات دفاعی در طیف‌های گوناگون شامل شناور‌های تندرو، ناو‌های موشک انداز، ناوشکن‌ها و زیردریایی‌ها، گام‌های اساسی در زمینه‌ استقلال دفاعی برداشته است.

‎فرمانده نداجا ادامه داد: با وجود تحریم‌های سنگین نظامی، نه تنها شناور‌ها و تجهیزات پروازی و راهبردی نیروی دریایی از طریق تعمیرات اساسی بومی‌سازی شده و در بالاترین سطح آمادگی نگهداری می‌شوند، بلکه با عبور از مرز دانش و ساخت تجهیزات دفاعی، امروز نیروی دریایی با برنامه‌ریزی بلندمدت از نیروی دریایی آب‌های سبز به نیروی دریایی آب‌های آبی تبدیل شده است و با حضور پیوسته و اثربخش در دریا‌های آزاد، در مقیاس جهانی عمل می‌کند.

‎وی تصریح کرد: در این فرآیند همزمان با برگزاری رزمایش‌های تخصصی، رزمایش‌های بزرگ دریایی و رزمایش‌های مشترک، قدرت دفاعی و توان بازدارندگی کشور در دریا ارتقا داده شده و توانایی جمهوری اسلامی ایران در برقراری امنیت مناطق دریایی تحت حاکمیت و همکاری با کشور‌های دوست و همسایه به اثبات رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۳۰۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، مجتبی حمزه نژاد با بیان اینکه امروز بعدازظهر و شب ناپایایداری جوی و دریایی در استان شاهد خواهیم بود گفت: صبح امروز، جوی آرام حاکم است و شرایط دریا نیز برای تردد‌های دریایی مساعد خواهد بود و در بعدازظهر و شب، تحت تاثیر فعالیت سامانه هواشناسی در پار‌های از نقاط استان ناپایداری‌های جوی و دریایی پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز بعدازظهر و شب در پار‌های از نقاط استان بویژه ارتفاعات رشد ابر، رگبار پراکنده باران، رعد وبرق گاه تگرگ و تند باد لحظ‌های پیش بینی میشود و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها نیز دور از انتظار نیست و توصیه میشود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: از فردا در مناطق دریایی استان بویژه تنگه هرمز و شرق خلیج فارس افزایش باد شمال شرقی تا جنوب شرقی پیش بینی میشود و دریا ساعاتی نسبتا مواج خواهد شد و به تناوب تا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت تداوم خواهد داشت.

وی افزود: توصیه می شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها انجام شود.

حمزه نژاد گفت: از لحاظ دمایی، نوسان ۱ تا ۲ درج‌های دما در استان پیش بینی میشود.

دیگر خبرها

  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تداوم کمک‌رسانی نیروی دریایی ارتش به مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • مسابقه‌ای برای کلاه‌سبزان نیروی دریایی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • هشتمین دوره توانمندسازی و هم افزایی مدیران گام دوم انقلاب اسلامی
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا
  • وقوع ناپایداری‌های موقتی، تندباد لحظه‌ای و گردوخاک، ۸ اردیبهشت
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است