Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) از خراسان جنوبی، به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، احمد محبی با اعلام این خبر گفت: پروژه خانه فرهنگ بیرجند در سال ١٣٩٠ شروع و تاکنون از پیشرفت ٦٣ درصدی برخوردار است.

به گفته وی، برای این پروژه ١٠ میلیارد و ٣٩١ میلیون ریال تاکنون اختصاص یافته است که از این مبلغ ٥٠٠ میلیون تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مابقی از منابع استانی بوده است و برای اتمام نیازمند ٨ میلیارد و ٦٤٤ میلیون ریال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد: با تکمیل این پروژه، بخش اداری اداره کل به این ساختمان منتقل می شود و ساختمان فعلی در اختیار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، در اختیار انجمن های فرهنگی و هنری قرار خواهد گرفت.

وی به توسعه مجتمع فرهنگی هنری نهبندان اشاره کرد و گفت: ساخت نگارخانه این پروژه در سال ١٣٩١ آغاز و تاکنون با تزریق ٣ میلیارد و ٢٨٧ میلیون ریال اعتبار استانی، از رشد ٩٠ درصدی برخوردار است.

محبی گفت: از این پروژه تنها دیوار محوطه و انشعاب برق و گاز باقی مانده است که با اختصاص ٢٠ میلیون تومان تکمیل می شود.

وی به فاز دوم مجتمع فرهنگی هنری سربیشه نیز اشاره کرد و افزود: این پروژه از سابل ١٣٩٠ آغاز و با تخصیص ٩ میلیارد و ٩٨٤ میلیون ریال از منابع استانی، ٥٠ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گفته وی، این پروژه شامل سالن آمفی تئاتر ٦٠٠ نفره، اتاق های تمرین، اتاق های گریم و ... است که برای افتتاح نیازمند ١٣ میلیارد ریال است.

 

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به پروژه مجتمع فرهنگی هنری سرایان گفت: برای این پروژه که در سال ١٣٨٦ آغاز و از پیشرفت ٥٠ درصدی برخوردار است، ٨ میلیارد و ٥٦٦ میلیون ریال از منابع استانی هزینه شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان اداری و آموزشی این پروژه به بهره برداری رسیده است، تاکید کرد: برای تکمیل این پروژه (سالن آمفی تئاتر، موتورخانه و محوطه) نیازمند ١٠ میلیارد و ٥٦٠ میلیون ریال هستیم.

وی به پیشرفت ٩٧ درصدی مجتمع فرهنگی هنری خوسف هم اشاره ای کرد و با بیان اینکه این پروژه در سال ١٣٨٤ آغاز شده است، گفت: اعتبار هزینه شده برای این پروژه ١٠ میلیارد و ٨٩٥ میلیون ریال و اعتبار مورد نیاز برای دیوار محوطه ٥٢٠ میلیون ریال است.

به گفته محبی، برای تکمیل سالن آمفی تئاتر این مجتمع که از سال ١٣٩٣ آغاز و از پیشرفت ٤٥ درصدی برخوردار است، تاکنون ٢ میلیارد و ٨٩٠ میلیون ریال هزینه شده است و ١٢ میلیارد و ٢٦٠ میلیون ریال دیگر مورد نیاز است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به پروژه تکمیل مجتمع فرهنگی هنری سه قلعه هم اشاره ای کرد و گفت: این پروژه از سال ۱۳۸۸ آغاز شده است که تاکنون از پیشرفت ۶۱ درصدی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یک میلیارد و ۶۸۱ میلیون ریال برای این پروژه اختصاص یافته است که هم اکنون فضای اداری آموزشی تکمیل شده است و سالن آمفی تئاتر در دست احداث است، افزود: برای تکمیل این پروژه به ۳ میلیارد و ۵۶۱ میلیون ریال اعتبار دیگر نیاز است.

محبی تصریح کرد: برای پروژه فرهنگی هنری بشرویه (فاز ۱) که از سال ۱۳۸۸ آغازشده است یک میلیارد و ۸۶۲ میلیون ریال هزینه شده است که با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد نیازمند یک میلیارد و ۸۸۵ میلیون ریال دیگر است.

به گفته وی، برای احداث و تکمیل دیگر فضاهای فرهنی شهرستان بشرویه (فاز دوم مجتمع) که از سال ۱۳۹۲ شروع شده و ۱۵۰ میلیون ریال هزینه شده است؛ ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار نیاز است.

 

مقام عالی حوزه فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی همچنین با اشاره به احداث و تکمیل فضاهای فرهنگی هنری شهرستان قائنات اظهار داشت: مجتمع فرهنگی هنری بوذرجمهر قائنات که از سال ۱۳۹۲ آغاز شده است و تاکنون ۵ میلیارد ریال برای آن اعتبار اختصاص یافته است، از پیشرفت ۳۱ درصدی برخودار است که برای تکمیل به ۱۳ میلیارد و ۳۵۶ میلیون ریال اعتبار نیاز دارد.

وی اضافه کرد: برای احداث و تکمیل فضاهای فرهنگی شهرستان زیرکوه (نگارخانه) که از سال ۱۳۹۲ شروع شده است ۵۹۸ میلیون ریال هزینه شده است که با پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصد نیازمند ۴ میلیارد و ۶۶۲ میلیون ریال است.

محبی در خصوص احداث و تکمیل فضاهای شهرستان درمیان (نگارخانه) هم گفت: این پروژه در سال ۱۳۹۲ آغاز شده است و تاکنون ۵۸۹ میلیون ریال برای ساخت آن اعتبار اختصاص یافته است.

به گفته وی، برای تکمیل این پروژه که هم اکنون ۲۲.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون ریال اعتبار مورد نیاز است.وی درخصوص شهرستان طبس هم گفت: احداث و تکمیل اتاق تمرین شهرستان طبس که از سال ۱۳۹۲ آغاز و تاکنون یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریال اعتبار به آن اختصاص یافته و از پیشرفت ۳۶ درصدی برخوردار است، نیازمند یک میلیارد و ۱۳۶ میلیون ریال است.

محبی همچنین درخصوص تکمیل مجتمع فرهنگی هنری بیرجند(فاز ۳ ) هم تصریح کرد: این پروژه که از سال ۱۳۸۷ شروع شده است ۹۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ میلیارد و ۹۰۷ میلیون ریال برای این پروژه اختصاص یافته است، افزود: ۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.

وی همچنین از نیاز ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون ریالی مجتمع فرهنگی هنری شهرستان فردوس (اداری و آموزشی) برای تکمیل خبر داد و گفت: سالن این پروژه در سال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد به بهره برداری رسید.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی درخصوص تالار بزرگ شهر بیرجند واقع در بلوار شهید ناصری هم گفت: این پروژه که از سال ۱۳۹۰ آغاز شده است،‌ در زیربنای ۱۰ هزار و ۵۰۰ مترمربع و در زمینی به مساحت ۷ هزار و ۹۰ مترمربع در حال ساخت است.

 

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی این پروژه ۱۲ درصد است، افزود: اعتبار هزینه شده برای ساخت این پروژه ۵۰ میلیارد ریال و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل ۲۵۰ میلیارد ریال است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۲۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی بذرپاش در پایان سفر یک روزه خود به تبریز با بیان اینکه در بحث محور‌های ارتباطی آزادراه تبریز - زنجان مشکل جدی دارد گفت: سرمایه گذار شریک این پروژه برای رفع مشکلات ورود نمی‌کرد که در این راستا تصمیم گرفتیم خودمان وارد شویم.

وی با بیان این‌که قطعه ۶ آزادراه تبریز-ارومیه با تزریق مالی از طریق ماده ۵۶ و ردیف بودجه و قیر رایگان تقویت خواهد شد افزود: محور مراغه-هشترود در مراحل پایانی قرار دارد و در عرض چند ماه آینده آماده افتتاح می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: باند رفت محور تبریز- صوفیان بزودی تمام شده و باند برگشت تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان این‌که پیشرفت خوبی را در پروژه کنارگذر ایلخچی شاهد هستیم گفت: ۷۲۵ نقطه حادثه خیز کشور و ۱۰ نقطه در استان آذربایجان شرقی رفع شده است و ۱۰ نقطه دیگر استان نیز امسال در دستورکار قرار دارد.

وی همچنین از تمدید تخفیف ۵۰ درصدی در عوارضی آزادراه تبریز - سهند تا پایان سال خبر داد و گفت: یک رام قطار به مسیر ریلی خاوران تبریز - تهران اضافه می‌شود.


وی با اعلام اینکه بخش زیاد تامین زمین نهضت ملی در استان آذربایجان شرقی حل شده است گفت: در شهر‌های مرند و مراغه که کمبود زمین دارند با توافق از طریق ماده ۱۰ قانون جهش تولید حل می‌شوند تاکید شده که هرجا نیاز به الحاق محدوده شهری باشد انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که اضافه شدن یک هزار و ۴۰۰ هکتار زمین روستایی به طرح نهضت ملی مسکن باعث رشد قابل توجه این طرح شده است گفت: خبر‌های خوبی را در ماه‌های آتی خواهیم شنید.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • افتتاح طرح‌های حوزه سلامت نقش مهمی در رفع محرومیت‌ها دارد
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • تخصیص بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه آذربایجان شرقی
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی