Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان:تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: یکی از لطائف قرآنی گره خوردن عوامل سعادت و شقاوت انسان از منظر قرآن و احادیث است که طبق صریح روایات؛ همه اعمال صالح همانند زنجیر با یکدیگر متصل و مرتبط هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، آیت الله محمد محمدی ری شهری تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و ریاست موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث، شب گذشته در سلسله جلسات تفسیر سوره مبارکه بقره که در همین آستان برگزار شد، گفت: منظور از لفظ فلاح در قرآن کریم سعادت انسان در دنیا و آخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: یکی از لطائف قرآنی گره خوردن عوامل سعادت و شقاوت انسان از منظر قرآن و احادیث است که طبق صریح روایات؛ همه اعمال صالح همانند زنجیر با یکدیگر متصل و مرتبط هستند.

آیت الله محمدی ری شهری ادامه داد: بنابراین انسان اگر یک حلقه از این خوبی‌ها را کسب کند به تناسب نیت به مابقی حلقه‌ها نیز دست می‌یابد و عکس این مهم نیز صادق است زیرا بدی ها نیز به یکدیگر پیوندی عمیق دارند به حدی که اگر انسان مرتکب یک عمل زشت شود و توبه نکند جایگاهش جهنم خواهد بود.

ریاست موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با اشاره به اینکه دروغ در راس همه گناهان قرار دارد، اظهار داشت: اگر انسان راستگو شود بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی او رفع می‌شود، امروز اعظم مشکلات در جامعه ما دروغگویی است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با بیان اینکه کارهای خوب و بد به هم پیوند دارند، گفت: خداوند در قرآن کریم عوامل فلاح را به گونه‌های متفاوت بیان می‌کند گاهی می‌فرماید: اگر کسی ایمان داشته باشد سعادتمند می‌شود، در جای دیگر می‌فرماید: اگر اهل تقوا باشید در زمره مفلحان قرار می‌گیرید و در برخی دیگر از آیات می‌فرماید: نیکوکار باشید تا سعادتمند شوید؛ بنابراین ایمان، تقوا و نیکوکاری از عوامل اصلی سعادت و توبه از عوامل فرعی فلاح در آیات الهی به شمار می‌رود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه گاهی انجام یک عمل صالح و یا یک گناه انسان را بهشتی و یا جهنمی می‌کند، گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند: اعمال نیکو با مکارم الاخلاق گره خورده است؛ انسان نیکوکار خوشرفتار نیز هست، بالاترین اخلاق حیا است.

وی با اشاره به پشیمانی جهنمیان در قیامت، اظهار داشت: خداوند به انسان‌ها می‌فرماید: مردم به دنبال دین بروید قبل از آنکه عذاب بر شما وارد شود؛ ایمان، تقوا، نماز و عمل صالح کلید بهشت است.

آیت الله محمدی ری شهری در ادامه خاطرنشان کرد: امام صادق(ع) می‌فرمایند: وجود سه خصلت بخل، خشونت و ترس در مردان و تکبر، بدزبانی و هرزگی در زنان بیانگر جهنمی بودن آنان است.

 

پایان پیام/487

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۴۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل

اولین نمایشگاه ملی قرآن کریم با شعار "جامعه افغانی، تربیت قرآنی" به مدت هفت روز باهدف انس با قرآن و ترویج معارف قرآنی در قصر دارالامان کابل برگزار شد.

عبداللطیف نظری؛ معین مسلکی وزارت اقتصاد طالبان، این نمایشگاه را در ترویج ارزش‌های اسلامی و معارف قرآنی مهم خواند و گفت: مهم‌ترین رسالت ما این است که نسل جوان ما با ارزش‌های اسلامی و قرآنی آشنا شوند.

او گفت: اگر به ارزش‌های قرآنی عمل کنیم، همواره به‌عنوان یک ملت سرفراز باقی خواهیم ماند.

مفتی شفیع الله ثاقب، رییس دعوت و ارشاد وزارت سرحدات، اقوام و قبایل حکومت طالبان هم در این نمایشگاه گفت: قرآن کریم کتابی است که تا قیام قیامت ماندگار و راهنمای بشریت خواهد ماند.

او نیز بر اتحاد مردم تاکید کرد و گفت: قرآن کریم محور وحدت و اخوت میان امت اسلامی است

این نمایشگاه با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقام‌های حکومتی گشایش یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • بیماری روانشناختی و فشار خون از عوامل چاقی هستند
  • تجلیل از ۸۰ خادم قرآنی در امام زاده نرمی اصفهان
  • «معلم» پیام آور سعادت انسان‌ها است
  • بیش از ۵۰ حافظ در شهرستان بوشهر فعال است
  • شاهکار رهبر انقلاب در تفسیر قرآن
  • قرآن؛ کتاب زندگی/ قرآن، نور و رحمت و هدایت به سوی خیر و سعادت است
  • برگزاری مسابقات قرآنی دانش آموزی در شهرستان سروستان
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • ببینید l بازدید میلیونی زمین خوردن یک ربات/ انسان‌نماها زمین خوردن را تمرین می‌کنند؟