Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-09@16:20:49 GMT

شبکه فاضلاب غرب شهرکرد تا سال آینده تکمیل می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۱۷۵۴۴

شبکه فاضلاب غرب شهرکرد تا سال آینده تکمیل می‌شود

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه مجموعا 80 درصد شبکه فاضلاب غرب شهرکرد اعم از کلکتور و تصفیه‌خانه تکمیل شده است و 20 درصد دیگر نیز تا پایان خرداد 97 تکمیل خواهد شد.

قدرت‌الله بیگلری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به وجود 39 شهر در استان اظهار کرد: جمعیت تحت پوشش شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب شهری در استان 332 هزار و 667 نفر است که حدود 55 درصد جمعیت شهری استان را شامل می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تعداد شهرهای دارای انشعاب فاضلاب در استان 9 شهر است، افزود: شش تصفیه‌خانه فاضلاب در مدار وجود دارد.

بیگلری تصریح کرد: مجموع اشتراک‌های فاضلاب شهری نصب شده در استان 128 هزا و 43 فقره است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان خاطرنشان کرد: اکنون در حال فروش انشعابات فاضلاب شهرهای طاقانک و بلداجی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون فاضلاب شهرهای لردگان، بلداجی، گندمان، فرادنبه، هفشجان و طاقانک، بن، غرب شهرکرد در حال انجام و تکمیل است، تاکید کرد: طرح فاضلاب غرب شهرکرد، لردگان، بلداجی، گندمان در سال مالی جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

بیگلری با بیان اینکه مجموعا 80 درصد شبکه فاضلاب غرب شهرکرد اعم از کلکتور و تصفیه‌خانه تکمیل شده است و 20 درصد دیگر نیز تا پایان خرداد 97 تکمیل خواهد شد، ادامه داد: حدود 60 درصد طرح فاضلاب هفشجان و طاقانک به بهره‌برداری رسیده و تصفیه خانه آن نیز تکمیل شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری 15 میلیارد و 800 میلیون تومان اعتبار از محل اسناد خزانه اسلامی به شرکت آب و فاضلاب شهری استان تخصیص یافته است که سررسید بخشی از این اعتبار در سال آینده و بخشی در سال 98 خواهد بود.

بیگلری گفت: مجموع اعتبارات بخش فاضلاب در سال جاری 14 میلیارد و 600 میلیون تومان است که با رایزنی با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان دو طرح فاضلاب شهری دیگر در بلداجی و گندمان اضافه شد و 9 میلیارد تومان اعتبار برای این دو طرح در نظر گرفته شد که از این میزان تاکنون چهار میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرهای شهرکرد، بروجن، سامان، جونقان، فارسان، فرخشهر، کیان و 60 درصد هفشجان را از شهرهایی عنوان کرد که طرح فاضلاب در طول سنوات گذشته در آن‌ به اتمام رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۱۷۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محمد صادقی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: برابر تحلیل آمار جان باختگان ناشی از حوادث رانندگی در سال گذشته، ۵۷ درصد آن مربوط به موتورسیکلت سواران و ۲۴ درصد از جان باختگان به عابران پیاده تعلق دارد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر پیرامون علل جان باختن موتورسواران در تصادفات اظهار داشت: برابر تحلیل‌های سازمان پزشکی قانونی، ۷۵ درصد موتورسیکلت سواران بر اثر ضربات به قسمت سر و جمجمه و خونریزی‌های شدید مغزی جان خود را از دست داده‌اند، بنابراین استفاده از کلاه ایمنی در پیشگیری از مرگ و میر نقش مستقیم دارد.

وی با تاکید بر اینکه نقش کلاه ایمنی به عنوان یک ابزار ساده ولی محافظت کننده، بسیار تعیین کننده است، تصریح کرد: از هموطنان، خانواده‌ها و افرادی که از موتورسیکلت استفاده می‌کنند تقاضا می‌کنیم از کلاه ایمنی استفاده مستمر داشته باشند.

سرهنگ صادقی دومین عامل جان باختگان موتورسواران در تصادفات را ناشی از تردد در معابر بزرگراهی و تردد در زمان‌هایی که سطح معابر ناشی از بارندگی لغزنده هستند، برشمرد و گفت: توصیه پلیس این است که با توجه به افزایش احتمال بروز تصادفات شدید، بین موتورسیکلت و دیگر وسایل نقلیه موضوع عدم تردد در معابر بزرگراهی و عدم تردد در شرایط نامساعد جوی و لغزنده بودن معابر مد نظر این کاربران قرار گیرد.

رئیس پلیس راهور استان بوشهر ادامه داد: ۸۹ درصد جان باختگان موتورسیکلت افراد مذکور هستند و ۱۱ درصد باقیمانده شامل ترک نشین است.

وی یکی دیگر از عللی که باعث جان باختن موتورسیکلت سواران است را استفاده جمعی از آن دانست و افزود: موتورسیکلت برابر طراحی استاندارد و مقررات که در آئین نامه راهنمایی و رانندگی پیش‌بینی شده، ظرفیت آن یک نفر است. اما در پاره‌ای اوقات این وسیله مورد استفاده جمعی خانوادگی حتی تا سه تا پنج نفر هم قرار می‌گیرد.

وی به رانندگان توصیه کرد تا در مناطق مسکونی برابر آئین نامه راهنمایی و رانندگی با سرعت مطمئنه حرکت کرده و توجه کافی و لازم به جلو داشته باشند و از صحبت با تلفن همراه در حین رانندگی خودداری کنند و در محل‌های عبور عابران پیاده حق تقدم عبور را رعایت و ایمن رانندگی کنند..

کد خبر 6100757

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد هزینه‌های حج صرف مسکن حجاج می‌شود / تمام اعزام درون شهری حجاج با قطارهای عربستانی
  • مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز برای ۲۵ سال آینده کفایت می‌کند
  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • ◄ تاکید بر احداث، توسعه و تکمیل پایانه ها و پارکینگ های شبکه مترو تهران + عکس
  • ساخت سد باهوش تنگستان ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • «کاهش تخلفات و کنترل جدی ساخت و سازها» اولویت مدیریت شهری است
  • کلیات طرح تقاطع غیر همسطح آیت الله طالقانی شهرکرد تصویب شد
  • تور رسانه‌ای شهرداری شهرکرد هم‌زمان با روز شهرکرد برگزار می‌شود
  • صرف ۸ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه سیستم‌های روشنایی در شهرکرد
  • احداث ۲ پل‌ روگذر و زیرگذر در گنبدکاووس قطعی شد