Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا طاهری روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون طرح مطالعاتی ساخت رودپارک در اطراف کشف رود به طول 100 کیلومتر توسط شهرداری مشهد، با همکاری شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی در حال اجراست.
وی بیان کرد: عملیات ساماندهی و احیای کشف رود با هدف جلوگیری از رهاسازی فاضلاب خام و آبیاری کشتزارها با فاضلاب از حدود 2 سال پیش به همت شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی با همکاری دستگاه های مربوط آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او ادامه داد: تاکنون 76 کیلومتر از بستر مورد تجاوز کشف رود رهاسازی شده که در مراحل انتهایی این عملیات، مشکلاتی به وسیله نصب موتورتلمبه های غیرمجاز فاضلاب در این منطقه رخ داد که در هفته های اخیر با دستور قضایی جمع آوری شد.
وی ساخت رودپارک را راهکار اصلی برای ساماندهی مشکلات کشف رود عنوان و اظهار کرد: ایجاد پارک و فضای سبز در طول رودخانه، دریاچه مصنوعی، آبشار، پارک ساحلی و شنی از اقدامات مورد نیاز برای ساخت این رودپارک است.
طاهری، طول رودخانه های خراسان رضوی را 29 هزار کیلومتر ذکر و بیان کرد: حفاظت، ایمن سازی، به روزآوری و ساحل سازی این رودخانه ها که برخی از آنها فصلی هستند و در مواقعی از سال آب دارند و برخی نیز در داخل روستاها و شهرها استقرار یافته اند از وظایف شرکت آب منطقه ای است.
شعبه ای از کشف رود از کوههای هزارمسجد و شعبه دیگر آن از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می گذرد. این رود 290 کیلومتری که پرآبی آن تنها در خاطره ها باقی مانده، از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون به هریرود پیوسته و از آنجا به بعد رود تجن نام گرفته و به سوی ترکمنستان ادامه یافته و در ریگزارهای کشور همسایه فرو می رود.
حدود 20 سال است که این رودخانه دستخوش تجاوز انسانی شده است، به طوریکه فاضلابهای آلاینده صنعتی، خدماتی و خانگی به کشف رود ریخته و زمینهای کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می شود.
با آغاز فعالیت دولت یازدهم، ساماندهی رودخانه کشف رود و جلوگیری از کشت و کار فاضلابی در مناطق پیرامونی آن بطور جدی مورد توجه قرار گرفت.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان

مدیر عامل جمعیت هلال احمراستان ایلام گفت: ١٠ گردشگر همدانی که در منطقه تفریحی غار زینگان بخش صالح شهرستان مهران که به علت سیل و طغیان رودخانه دچار حادثه شده بودند توسط نجاتگران هلال احمر نجات یافتند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حمزه محمدی مقدم امروز- جمعه چهاردهم اردیبهشت‌ماه- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ١٠ گردشگر همدانی که در منطقه تفریحی غار زینگان بخش صالح شهرستان مهران که به علت سیل و طغیان رودخانه دچار حادثه شده بودند توسط نجات‌گران هلال احمر نجات یافتند.

وی افزود: عصر جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۵:۵٠ دقیقه در تماس با ایستگاه شماره ۱۲ مرکز کنترل و هماهنگی عملیات جمعیت هلال احمر استان ایلام خبری مبنی بر گیر افتادن ۱۰ گردشگر بر اثر طغیان رودخانه در منطقه تفریحی غار زینگان شهرستان مهران گزارش شد که بلافاصله تیم امداد و نجات شهید عبدالمحمدی به محل حادثه اعزام شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام ادامه داد: در این حادثه خودروی گردشگران به دلیل طغیان رودخانه واژگون، و شش نفر از آنها مصدوم شده بودند که مصدومان به صورت سرپایی توسط نجات‌گران هلال احمر مداوا شدند.

محمدی‌مقدم اضافه کرد: در این عملیات ۳ ساعته خوشبختانه نجات‌گران هلال‌احمر گردشگران حادثه دیده را به منطقه امن انتقال دادند.

کد خبر 750391

دیگر خبرها

  • سد بزرگ ایران پر شد | هشدار مهم : از رودخانه فاصله بگیرید
  • نجات ١٠ گردشگر در منطقه تفریحی غار زینگان
  • ‌آبگرفتگی معابر فولادشهر، معضل پس از باران
  • آغاز گردهمایی معاونان امور جوانان ادارات کل ورزش و جوانان در مشهد
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • تجلیل از ۱۵۰ معلم نمونه منطقه تبادکان مشهد
  • تلاش برای حل فروکش تنش آبی و ایجاد پایداری شبکه توزیع آب در شهرستان چهارباغ
  • اخذ اسناد ۹۷۶ هکتاری بستر رودخانه حاجی عرب در استان قزوین
  • هشدار وقوع سیلاب در رودخانه‌های کردستان
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران