Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ نادر جنتی، در مورد آخرین رقم فرار مالیاتی از محل کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای اظهار داشت: مبلغ دقیق را نمی‌توانیم اعلام کنیم، مبلغ 8 هزار میلیارد تومان اعلامی در گذشته درست است، اما چون مالیات تعدادی از آنها وصول می‌شود و یا در اختیار مراجع قضایی قرار می‌گیرد، ارقام آن متفاوت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان امور مالیاتی کشور افزود: با همکاری قوه قضائیه در استان‌ها، به دنبال شناسایی مودیان واقعی و ذی نفعان کارت‌های اجاره‌ای هستیم، تا بتوان حقوق دولت را وصول کرد.

او تأکید کرد: تبصره ماده 157 قانون مالیات‌های مستقیم ابزار قانونی سازمان امور مالیاتی برای شناسایی مؤدیان واقعی است و براین اساس مالیات را مطالبه خواهیم کرد.

معاون سازمان مالیاتی کشور در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا برای حذف کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای یا اصلاح فرآیند آنها برنامه‌ای دارید، تصریح کرد: 2 جلسه با اتاق بازرگانی، وزارت صنعت، معدن و تجارت تشکیل شده تا از منشأ نسبت به تخلفات مالیاتی کارت‌های بازرگانی اجاره‌ای جلوگیری کرد.

جنتی عنوان کرد:‌ هنوز روش اجرایی در این باره جمع‌بندی نشده و اکنون هم‌فکری صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

402

مالیات مودیان کارت بازرگانی قوه قضائیه حقوق دولت کارت اجاره ای ابزار قانونی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۰۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان امور مالیاتی، در راستای تسهیل تکالیف مودیان مالیاتی، مودیانی که ملزم به صدور صورتحساب الکترونیکی شده‌اند از جمله مودیان طلا و جواهر، اختیار دارند از طریق ثبت صورتحساب در سامانه مودیان (ارسالی توسط مودی یا شرکت‌های معتمد) یا سایر سامانه‌های دولتی از جمله سامانه جامع تجارت، صورتحساب‌های خود را ارسال کنند.

بدیهی است در صورت ارسال صورتحساب از طریق سامانه جامع تجارت و دریافت تاییدیه ثبت آن در سامانه مودیان (تاییدیه مذکور در سامانه جامع تجارت نیز قابل نمایش است)، در اجرای تبصره (۳) ماده (۵) قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان الحاقی طی ماده (۶) قانون تسهیل تکالیف مودیان، نیازی به ثبت مجدد صورتحساب الکترونیکی در سامانه مودیان توسط مودی نخواهد بود.

کد خبر 6095074 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • جزئیات سقف ۱۸ میلیارد تومانی معافیت‌های مالیاتی برای صاحبان مشاغل
  • جزییات ثبت صورت‌حساب در سامانه مودیان و تجارت اعلام شد
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از دلال پتروشیمی در استان فارس
  • مبارزه با فرار مالیاتی به دلالان پتروشیمی رسید
  • ثبت همزمان صورتحساب طلافروشان در ۲ سامانه‌ لغو شد؟
  • خبر مهم برای طلافروشان؛ جزییات ثبت صورتحساب در ۲ سامانه
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی در فارس
  • شناسایی فرار مالیاتی ۸۶۰ میلیارد تومانی از یک دلال پتروشیمی
  • نقش سامانه مودیان در شناسایی خودکار معاملات مشکوک و کاهش فرار مالیاتی مشاغل خاص
  • خبر خوش بخشودگی مالیات برای مودیان لرستانی