Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها خبرهای مختلفی از رسانه ها در مورد گرانی نان و بنزین و ... به گوش می رسد، که اگه این موضوع هنوز اجرایی ام نشده باشد، تب و تاب های نگرانی را در دل مردم ایجاد کرده است، اما قابل توجه است که در پی گرانی نان و بنزین که شاید هم هنوز در برخی از استانها اجرایی نشده است ، قیمت دیگر اقلام رشد چشمگیری داشته اشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شمیم ماهنشان، خانواده ای  که با هزاران تلاش و زحمت سعی می‌کنند سفره‌هایشان حداقل خالی نباشد، این روزها با دغدغه و نگرانی، گرانی نان روبه‌رو بودند که ناقافل گران شدن دیگر اقلام و اجناس از گرانی نان پیشی گرفته و خود را با سرعت به جلو رساند و در واقع شاید این گرانی نان و ... بهانه ای بوده تا دیگر اقلام و اجناس گران شوند.

اگرچه دولت بر این باور است که تورم را تا حدودی کنترل کرده و وقت آن رسیده که برای خروج از رکود فکری بکند، اما موج جدید گرانی کالاها در بازار که مشخص نیست با هماهنگی دولتمردان یا خودسرانه از سوی تولیدکنندگان یا وارد کنندگان اعمال شده، بازار را فرا گرفته در حالی که عمده گرانی، شامل کالاهای اساسی شده است.

همه ساله با نزدیک شدن مناسبت های از جمله، عید نوروز، ماه رمضان، ماه محرم، و حالا شب یلدا برخی از اقلام و اجناس و میوه ها گران می شود، اما آیا این گرانیها را مردم کم در آمد و عادی و اقشار مستضعف می توانند متحمل شوند.

با مراجعه به بازار متوجه شدیم همه اجناس و اقلام تقریبا با افزایش قیمت مواجه بوده و افراد کم در امد با نگرانی و ناراحتی و با دستان خالی یا خرید کم با همدیگر زمزمه میکردند که این چه وضع اوضاعه بازاره، چرا قبل از اینکه در آمدهای عمده مردم و اقشار کم در امد را بسنجن این قیمت ها را همه گیر می کنند.

با افزایش قیمت نان یا دیگر اجناس بیشترین آسیب به افراد و خانواده های کم در آمد می رسد.

امروزه تهیه اقلام مورد نیاز یک خانواده  برای قشر متوسط و ضعیف جامعه به یک دغدغه تبدیل شده است و باید ماهانه هزینه زیادی را برای تهیه آنها تقبل کنند تا شرمنده خانواده و فرزندان خود نشوند.

یکی از شهروندان در گفت و با خبرنگار شمیم ماهنشان اظهارداشت: ما فکر می کردیم فقط قیمت نان افزایش خواهد یافت اما چند روزی که به مغازه ها برای گرفتن اقلام مورد نیازم سر میزنم قیمت های این اجناس هم گران شده است، تخم مرغ و لبنیات و غیره که ساده ترین خریدهای ما بود هم گران شده است.

وی افزود: با افزایش قیمت این موارد از اقلام چرا کسی به فکر این نیست که مردم بدبخت بیچاره چکار باید بکنند، کارگان فصلی، اقشار کم در آمد، خانواده های مستضعف و... چگونه با این گرانی ها کنار بیایند، چرا قبل از اینکه قیمت ها گران شوند، مبلغ یارانه ها را بیشتر نمی کنند، واقعا دولت باید بدانند عده ای از مردم با همین یارانه ها امرار و معاش می کنند، که با افزایش قیمت ها روزگار مردم بد می شود.

وی اظهارداشت: روستانشینان وحاشیه شهر نشینها با افزایش قیمت چگونه شرمنده خانواده خود نشوند، این افزایش قیمت ها برای قشر پر درآمد شاید چیزی نباشد، اما برای ما کارگران، راننده ها، کارگران فصلی و ... با نبود شغل و کار خیلی معضل شده است.

یکی دیگر از شهروندان گفت: با این روند افزایش قیمت ها، نبود کار و اشتغال، نبود بازار فروش برای تولید کنندگان، برشکستگی و غیره مملکت ما به کجا خواهد رسید، ما به زور می توانیم قسط وام ها و خانه های اجاره ای رو پرداخت کنیم، با این روند حالا هر روز باید دست خالی به منزل بریم، چون ساده ترین نوع مصارف مردم که تخم مرغ و لبنیات است هم گران شده است.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون تمام کالاهای اساسی گران شده، کدام محصول است که افزایش نرخ نداشته،قدرت خرید مردم آمده پایین، با این روند مردم هم به نظام و دولت بدبین می شوند.

یکی از فروشندگان ماهنشانی گفت: ما هم با افزایش قیمت ها مخالف هستیم چرا که وقتی قدرت خرید مردم بیاید پایین اجناس ما هم خریداری نشده و برای ما هم ضرر است.

وی افزود: با افزایش قیمت مردم رجوع که می کنند فقط قیمت می پرسند و با ناراحتی می روند.

انتظار می‌رود مسئولان قبل از هر تصمیمی به فکر قشر ضعیف جامعه باشند که برای تهیه نان و دیگر اقلام خانواده نیز با مشکل روبه‌رو هستند و کاری نکنند که این افراد شرمنده خانواده‌های خود شوند و سفره‌هایشان خالی بماند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۲۹۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 

به گزارش قدس خراسان، ظهر امروز چهارشنبه تعدادی از فروشندگان بازارهای موقت شهرداری با تجمع مقابل شورای شهر نسبت به قانون جدید ساماندهی این بازارها اعتراض کردند.

صحبت با این افراد که در سنین مختلف و حتی از خانواده‌های ایثارگران و جانبازان نیز بودند، مشخص کرد که قرار است طبق قانون جدید سازمان میادین شهرداری مشهد، این افراد هر ماهه برای اجاره غرفه در بازارهای موقت در سامانه ثبت‌نام کنند.

اشکال این طرح از نظر این فروشندگان این بود که عنوان می‌کردند «اجناسی که در هر کدام از این بازارها در نقاط مختلف شهر فروخته می‌شود متفاوت است و ما نمی‌توانیم هر ماه اجناس و کالاهای خود را عوض کنیم، خیلی از این اجناس امانی هستند ما پول مردم را چطور پس بدهیم؟»

عده‌ای دیگر میگفتند «در حال حاضر ما چندین سال است در شب بازارها یا بازارهای موقتی که در نزدیکی خانه‌هایمان است کار می‌کنیم اگر قرار باشد هر ماه در یک منطقه شهر باشیم چطور این بارها را آخر شب با خودمان ببریم و روز بعد باز بیاوریم؟»

خبرنگار قدس خراسان پس از شنیدن گلایه‌های این افراد موضوع را از مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فراورده‌های کشاورزی شهرداری مشهد پیگیری کرد.

حسن کلیدری در این خصوص گفت: این موضوع برای اجرای عدالت اجتماعی است چرا که قیمت اجاره این غرفه‌ها در همه نقاط شهر یکسان است، چرا باید یک نفر با قیمت برابر در منطقه خوب شهر باشد و دیگری در یک منطقه پایین‌تر؟

وی افزود: این افراد که تعدادشان در شب بازارها حدود ۸۰۰ تا ۹۰۰ نفر است هر ماهه باید از طریق سامانه ثبت‌نام کنند و مجوز بگیرند و کسی قرار نیست جای آن‌ها را بگیرد، فقط جای این افراد قرار نیست دیگر ثابت باشد.

خبرنگار: معصومه مومنیان

معصومه مؤمنیان

دیگر خبرها

  • معامله گران محتاط شدند / بازار طلا به کف حمایت برگشت
  • عدالت اجتماعی برای شب بازارهای مشهد، دردسرساز شد 
  • این خودرو یک‌دفعه ۹۰ میلیون گران شد/ جدول قیمت
  • نوسان چشمگیر قیمت ها در بازار خودرو؛ کدام خودرو ۹۰ میلیون تومان گران شد؟ | جدول قیمت ها را ببینید
  • کالکالیست: یمنی‌ها باعث گرانی خودرو در اسرائیل شدند
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • هنری که لاکچری شده!
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۷ اردیبهشت؛ سکه یک میلیون تومان گران شد
  • قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۱۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳/ طلا و سکه باز هم گران شد