Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-03@02:47:22 GMT

راویان دفاع مقدس شاگردان امام سجاد(ع) هستند

تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۶۱۲۳۵۱۷

راویان دفاع مقدس شاگردان امام سجاد(ع) هستند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، همایش فرهنگی راویان دفاع مقدس، پیش از ظهر امروز با حضور سردار محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و جمعی از سرداران وفرماندهان و رزمندگان دفاع مقدس برگزار شد.

در ادامه حجت‌الاسلام حجت‌الله ذاکری، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات، با اشاره به این موضوع که راویان دفاع مقدس، شاگردان امام سجاد(ع) هستند، گفت: از طلاب به شاگردان امام صادق(ع) تعبیر می‌شود و بنده هم برای راویان دفاع مقدس، شاگردان امام سجاد(ع) را تعبیر می‌کند که پیام واقعه عاشورا به عالم منتقل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: شهدا درهشت سال دفاع مقدس رفتند تا دین و ارزش‌ها باقی بماند. وقتی می‌بینیم که سر نماز، همه به جماعت می‌ایستند و نماز می‌خوانند، این یعنی شهدا پیروز میدان شدند. امیدواریم این پیوند میان دانشگاه و راویان دفاع مقدس روز به روز محکم‌تر شود و دانشگاه بتواند در رساندن پیام شهیدان، نقش خود را به خوبی ایفا کند.
معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات تصریح کرد: همانگونه که صوت قرآن را بالای نیزه‌ در کربلا نشنید؛ هرگوشی هم نمی‌تواند مستقیما حرف شهدا را بشنوند. شما لیاقت شنیدن این صدا را داشتید.
وی به بیان خاطره‌ای از شهید مدافع حرم پرداخت و گفت: جلسه دفاعیه شهید مدافع حرم در دانشگاه تهران برگزار شد و یک دسته گل روی صندلی قرار دادند. پس از اتمام جلسه، دسته گل را روی قبر شهدای گمنام دانشگاه تهران بردیم؛ با وجود آنکه هوا سرد بود اما آن دسته گل تا 14 روز تازه باقی ماند. این نشان می‌دهد که شهید زنده است.

برگزاری همایش راویان دفاع مقدس در استا‌ن‌ها
سردار احمد حق‌طلب، رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج، با اشاره به این موضوع که حرکت‌های راهیان نور از سال 89 ساماندهی شده است، گفت: در حرکت‌های راهیان نور، نیازمند راویانی بودیم تا گروه‌ها را هدایت و به بیان روایت‌ها بپردازند. از آنجا که راوی آموزش دیده نداشتیم، فرماندهان و پیشکسوتان این مسئولیت را برعهده داشتند اما سال‌ها بعد که راهیان نور، گسترده شدند، شروع به آموزش راویان کردیم. ابتدا با هماهنگی دانشگاه امام حسین(ع)، دوره‌های تربیت استاد راوی را طی هفت دوره برگزار کردیم که نتایج آن 700 استاد راوی تربیت شدند. همچنین در استان‌ها هم به تربیت راوی پرداختیم و بیش از 25 هزار راوی تربیت و دوره‌ها را طی کردند. البته این دوره‌ها درحال اجراست و روز به روز راویان بیشتری تربیت می‌شوند.

وی افزود: همایش فرهنگی راویان دفاع مقدس را برای نخستین بار با دانشگاه آزاد آغاز کردیم که شروع خوبی بود و سعی داریم همین حرکت را با همکاری دانشگاه آزاد در استان‌های مختلف برگزار کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۳۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس

پیکر پاک یک شهید گمنام از جوانان رشید ایران زمین در دوران پرافتخار دوران دفاع مقدس امروز در دانشگاه قم بر روی دستان دانشجویان نسل جدید انقلاب تشییع شد.

دانشجویان دانشگاه قم بعد از اقامه نماز ظهر و عصر به مراسم بدرقه‌ی پیکر یک لاله‌ی گمنام آمدند و با ادای احترام به مقام این شهید والامقام، علت حضورشان را قدردانی از شهیدان و خانواده‌های صبورشان بیان کردند.

این شهید گمنام که در عملیات کربلای پنج به فیض شهادت نائل آمد؛ یکی از دو شهیدی است که عصر جمعه در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده خواهند شد.

در پایان مراسم هم دانشجویان اساتید و طلاب با تجمع در ورودی دانشگاه از جنبش ضد صهیونیستی دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا حمایت کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • یادواره شهدای سنگر سازان بی سنگر مرند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال شناسایی شد
  • شناسایی پیکر مطهر شهید دفاع مقدس پس از ۴۲ سال
  • میزبانی دانشگاه قم از یک لاله‌ گمنام دفاع مقدس
  • شهدای کربلای ۵ و عاشورا مهمان مسجد مقدس جمکران
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب