Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اختتامیه دومین همایش متولیان نماز و اولین جشنواره ادبی، هنری قرآن و نماز وزارت دفاع، امروز، 27 آذرماه با حضور سردار سرتیپ پاسدار قاسم تقی‌زاده، جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، حجج اسلام قندهاری، رئیس سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، صفاران، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان و دیگر ائمه جماعات سازمان عقیدتی ـ سیاسی وزاردت دفاع و مدیران عامل سازمان‌ها در سالن اجتماعات مسجد بقیةالله الاعظم(عج) و به میزبانی ساتا برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این مراسم عباس چنینی، قاری ممتاز وزارت دفاع به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت و در ادامه سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و سپس کلیپی با موضوع قرآن، نماز و نمازخانه‌ها و مساجد به سمع و نظر حاضران در سالن رسید.
در ادامه حجت‌الاسلام صفاران، معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان ودجا، ضمن خیرمقدم به حاضران در این مراسم به ارائه گزارشی از این جشنواره ادبی پرداخت و گفت: همایش در دو بخش امور متولیان نماز روز گذشته، 26 آذرماه در مجموعه ساتا برگزار شد که دوره‌ای برای ائمه جماعاتی که وظیفه اقامه نماز را عهده‌دار هستند، به صورت کارگاهی در خصوص چگونگی جذب مخاطبان و در راستای تقویت نماز جماعت‌ها در وزارت دفاع مؤثر باشد، برپا شد.
وی ادامه داد: برای نخستین بار تمام خادمان مساجد و نمازخانه‌های وزارت دفاع را از سراسر کشور دعوت کردیم که برنامه‌ای در حوزه امنیت، بهداشت و وظایفی که یک خادمان می‌تواند در نمازخانه و مسجد ایفا کند و در جلب و جذب نمازگزاران مؤثر باشد، داشته باشیم تا در راستای تقویت ترویج نماز و نماز جماعت اثرگذار باشد.
صفاران اظهار کرد: همچنین در حوزه هنر نیز در خانواده بزرگ وزارت دفاع بودیم که این سازمان هنرمندان زیادی دارد که در این جشنواره شرکت و آثار هنریشان را ارئه کردند که از آنها تجلیل می‌شود.
وی با اشاره به فرمایشی از مقام معظم رهبری در عظمت نماز «نماز رکن اصلی دین است و باید اصلی‌ترین جایگاه را در زندگی مردم داشته باشد» ادامه داد: همایش متولیان امور نماز وزرات دفاع با هدف توانمندسازی و آموزش مهارت‌های جذب حداکثری نمازگزاران در دو بخش جشنواره ادبی و هنری در 21 موضوع، فراخوان مقاله و کارگاه‌های آموزشی ویژه ائمه جماعات، خدام نمازخانه‌ها و مساجد وزارت دفاع برگزار شد.
معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان ودجا تأکید کرد: توفیقی برای این وزارت است که به عنوان بخشی از دولت اسلامی و نیروهای مسلح نزدیک به 385 مسجد و نمازخانه در سطح وزارت دفاع به صورت فعال و روزانه در خدمت کارکنان است که نماز جماعت در آنها اقامت می‌شود.
وی ادامه داد: نزدیک به 38 هزار و 272 نفر نیز طبق آمار از رده‌ها در این نمازخانه‌ها حضور پیدا می‌کنند و 73 هزار و 109 متر نیز مساحت این نمازخانه‌ها و مساجد وزارت دفاع است که به تفکیک سازمان صنایع دفاع 96 مسجد و نمازخانه، اتکا 71، هوافضا 54، ساتا 41، صنایع هوایی 30، مرکزی وزارت 22، مراکز اقتصادی 18 و صنایع الکترونیک یران 17، صنایع دریایی 16 و دانشگاه 8، توان 5 و سپند 5 و مؤسسه نیز دارای دو مجموعه نمازخانه و مسجد است.
صفاران با تأکید بر اینکه مجموعه کارکنان در سه وعده شامل نیروهای وظیفه و همکاران نماز جماعت اقامه می‌کنند، بیان کرد: کارهای ارزشمندی در حوزه توسعه و تجهیز نمازخانه‌ها از سال 91 تا 96 انجام شد که در مجموع سازمان صنایع دفاع چهار نمازخانه و مسجد جدید، در مجموعه هوافضا هفت و در مجموعه توان سه و در صنایع الکترونیک چهار نمازخانه و مسجد جدید ساخته و تجهیز شد و در مجموع می‌توان گفت 18 مسجد و نمازخانه به مجموعه‌ها اضافه شده است.
وی ادامه داد: تقریباً نزدیک به 38 نمازخانه نیز به میزان 5 هزار متر مربع بازسازی شده است و امروز می‌توان افتخار کنیم که نمازخانه‌های ما در سطح وزارت دفاع هم از لحاظ زیبایی و هم نظر معماری به شکل زیبایی در مجموعه‌های وزرات دفاع ساخته و تجهیز شده و هم رونق حضور کارکنان را در صفوف نماز جماعت داریم.
معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان ودجا بیان کرد: همچنین علاوه بر روحانی شاغل در مجموعه وزارت دفاع شاهد حضور 240 روحانی مدعو خارج از مجموعه وزارت به عنوان امام جماعت در مجموعه همکاری دارند. کار خوبی که به صورت مستمر در حوزه نماز در این وزارت به‌ویژه با حمایت مدیران عامل سازمان‌ها انجام گرفته زیباسازی و غبارروبی و تجهیز نمازخانه‌ها و مساجد است.
صفاران ادامه داد: حضور ائمه جماعات پیش و پس از اقامه نماز جهت پاسخگویی به سؤالات و مسائل شرعی، برگزاری منظم و مستمر جلسات هیئت امنای مساجد، همچنین وزارت دفاع مسجدی نیز با کارکرد فرهنگی در منطقه قشم دارد. این مکان که در قالب مدرسه قرآنی به شیعیان خدمت‌رسانی می‌کند، بیش از 400 دانش‌پژوه قرآنی در این مرکز مشغول به فعالیت هستند.
وی افزود: با همکاری هیئت امنای مساجد تلاش بر این است که در شهرک‌های مسکونی مجموعه فرهنگی به ویژه مساجد به صورت مردکی اداره شود لذا تشکل هیئت امنای مساجد برای اداره مسجد برنامه‌های فرهنگی تشکیل می‌شود. اجرای نظام جامع آراستگی در نمازخانه‌ها و مساجد به‌کار گرفته شود.
معاون تبلیغات و روابط عمومی سازمان ودجا تصریح کرد: توزیع بسته‌های فرهنگی که در نمازخانه‌ها و مساجد در میان کارکنان و نیروهای وظیفه، پاسخگویی تلفنی با کارشناسی ائمه جماعات به‌ویژه در شهرک‌های مسکونی، برپایی مراسم جشن تکلیف در مساجد شهرک‌ها به منظور آشنایی نسل جوان با معارف قرآن و نماز از جمله این برنامه‌ها است.
وی با اشاره به برپایی دوره‌های تصیح قرائت نماز در حوزه نمازخانه‌ها در میان نیروهای وظیفه، ادامه داد: در حوزه جشنواره ادبی نیز با استناد به فرمایش مقام معظم رهبری در راستای اینکه از طریق هنر بتوانیم نقش هنر را در ترویج فرهنگ نماز و معارف نماز در میان کارکنان و نیروهای وظیفه داشته باشیم.
صفاران عنوان کرد: این جشنواره که برای نخستین بار برگزار شد در 21 رشته برپا شد که 850 هنرمند، هزار آثار را ارسال کردند که 362 آثار از ادارات از 300 هنرمند، توسط 10 داور باتجربه داوری و قضاوت شده است که 64 نفر از اینها برگزیده شناخته شدند.
گزارش در حال تکمیل است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۳۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم

بچه مسجدی‌ها به مناسبت سالروز شهادت استاد شهید مطهری و روز معلم از بیش از هزار معلم در قم تقدیر کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا حیدری ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم، اظهار داشت: ستاد کانون‌های مساجد استان قم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار با معلمین در خصوص تکریم مقام معلم در سطح عموم جامعه که فرمودند« اگر افکار عمومی نسبت به این مسئله حسّاس بشود، معلم را بشناسد، قدر معلم را بداند، این در همه‌ این مشکلات اثر خواهد گذاشت؛ ما این را می‌خواهیم. بنده صریحاً وظیفه‌ عمومی را برای تشکر از معلمین عرض می‌کنم، برای اینکه افکار عمومی توجّه به این مسئله پیدا کند. ما باید کاری کنیم که شغل معلمی در دنیا محترم بشود. این به عهده‌ رسانه‌ها است، به عهده‌ صاحبان منابر و جایگاه گفتار عمومی است که شغل معلمی را تعریف کنند برای مردم و تمجید کنند.» یک اقدام متفاوت انجام‌ داد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم افزود: مانیز وظیفه داریم تاجای ممکن این روز را بزرگ بداریم چرا که به همان اندازه که معلم را تکریم می کنیم درواقع به کودک و نوجوانی که در مدارس تحصیل می کند ارزش داده ایم، آینده سازانی که قرار است فردا را به بهترین شکل بسازند.

وی تصریح کرد: در همین راستا با توجه به ظرفیت کانون‌های مساجد و کادر نوجوان کانون‌ها، دو سال است که  اقدام به برنامه ریزی برای تقدیر از معلمان و مدیران مدارس کرده است.

 حیدری گفت: این حرکت، حرکتی زیبا، فرهنگ ساز و جریان ساز است که طی آن مدیران کانون‌ها، امامان جماعت و کادر نوجوان دهه هشتادی با حضور در مدارس از معلمین و مدیران مدارس تقدیر کرده و این مسئولیت خطیرو ارزشمند را ارج می‌نهند.

وی افزود: امسال نیز مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم با حضور در بیش از 150 مدرسه ضمن تکریم مقام معلم با اهدای لوح تقدیر و هدیه متبرک به بیش از هزار تن از معلمان و مدیران، از مقام شامخ معلمین تجلیل کردند که بسیار مورد استقبال معلمین قرار گرفت.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم تصریح کرد: امیدوارم این حرکت در سال آینده به یک فرهنگ عمومی در سطح کشور تبدیل شود و مساجد بتوانند پرچمدار این حرکت باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزیدگان همایش تئاتر بچه‌های مسجد استان قم معرفی شدند
  • حضور ۱۵۰۰ نفر در جشنواره قرآنی، فرهنگی، هنری و ادبی شهید آوینی
  • البرز رتبه نخست ثبت اعضا در طرح رویداد سامانه بچه های مسجد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • استان البرز رتبه نخست ثبت اعضاء را در طرح رویداد سامانه بچه‌های مسجد کسب کرد
  • فعالیت تخصصی کانون‌های مساجد آذربایجان غربی در حوزه جمعیت و جوانی
  • اقدام زیبای بچه مسجدی‌های قم به مناسبت روز معلم
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • استاندار مازندران: به زیرساخت‌های مساجد بین‌راهی رسیدگی شود
  • تئاتر شبستان فرصت کشف استعدادهای هنری را ایجاد کرده است