Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: اعطا با تاکید بر اهمیت موضوع ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی راه آهن تهران تبریز گفت: با اقداماتی که انجام شده و تعامل مثبتی که میان مدیریت شهری و دولت وجود دارد ، به زودی این اراضی تعیین تکلیف خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران ، علی اعطا عضو شورای اسلامی شهر تهران در بازدید یک روزه از منطقه 17، با چالشهای و فرصتهای این منطقه آشنا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران بر تقویت راسته های تجاری و نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد و افزود: در این منطقه فرصتهای بسیاری برای سرمایه گذاری و خدمات رسانی به شهروندان وجود دارد.

سخنگوی شورای شهر تهران با تاکید بر نوسازی بافت فرسوده گفت: بخش زیادی از مساحت این منطقه دچار فرسودگی ست و به هرحال نشان می دهد منطقه 17 علی رغم وسعت کم، یکی از پرچالش ترین مناطق دارای فرسودگی ست و باید برای رفع این موضوع اقدام اساسی صورت گیرد.

وی افزود: در این زمینه باید شهرداری تهران با جلب همکاری دولت محترم و سایر دستگاه های ذیربط، اقدام جدی انجام دهد و تلاش کند در این فرصت چهارساله، با کمک همه دستگاه ها و مراجع ذیربط، نوسازی و مقاوم سازی به میزان قابل قبولی در این منطقه انجام شود.

وی با اشاره به نیازهای منطقه برای رفع آسیبهای اجتماعی گفت: این منطقه از مناطق آسیب پذیر شهر تهران است که چند آسیب مشخص در آن زیاد است که یکی از آنها میزان بالای فقر و پایین بودن سطح سواد شهروندان ساکن در منطقه است. مهاجرپذیری یکی دیگر از عمده ترین مشکلات این منطقه است ، عموماً افرادی در این منطقه سکنا می گزینند که از لحاظ اقتصادی ضعیف هستند و همین موضوع باعث شده که بافت اجتماعی این منطقه از پیوستگی لازم برخوردار نباشد که این موضوع بر مسئله هویت شهری در این منطقه تاثیر گذاشته و باید برای رفع آن برنامه ریزی کرد.

علی اعطا با اشاره به فرصتها و چالشهای منطقه 17 گفت: این منطقه از کمبود سرانه های خدماتی رنج می برد و سرانه ها مطابق استاندارد به شهروندان تعلق نگرفته که با بکارگیری صحیح امکانات موجود و فرصتهای خوب سرمایه گذاری مثل حریم راه آهن تهران تبریز، می توان این نقایص را برطرف کرد.

عضو شورا، تصریح کرد: در این منطقه علاوه بر مشکلات یک سری فرصتها هست که امیدواریم تیم جدید شهرداری تهران و منطقه بتواند با تدبیر این فرصتها را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و به تدریج مشکلات را حل کند.

عضو هیئت رییسه شورای اسلامی شهر تهران از توجه شورای شهر به ساماندهی اراضی حاصل از زیرزمینی شدن راه آهن تهران تبریز خبر داد و افزود: مدیریت شهری باید در این موضوع ورود جدی داشته باشد و با اجرای یک طرح مناسب، ظرفیتهای اجتماعی لازم را برای شهروندان ایجاد کند.در این خصوص باید از طرح های فانتزی و خیالی فاصله گرفت و به طرح های کارشناسی با ظرفیتها و پیوستهای اجتماعی اندیشید.

اعطا با تاکید بر اهمیت موضوع ساماندهی و تعیین تکلیف اراضی راه آهن تهران تبریز گفت: حل موضوعات مربوط به حریم راه آهن تهران تبریز برای مدیریت شهری تهران مهم است. تصور می کنم که با اقداماتی که انجام شده و تعامل مثبتی که میان مدیریت شهری و دولت محترم هست، به زودی این اراضی تعیین تکلیف خواهد شد.

اعطا اجرای پروژه های عمرانی را در کیفیت خدمات رسانی به شهروندان موثر خواند و تصریح کرد: در این منطقه پروژه های مختلف عمرانی و فرهنگی تعریف شده که به دلیل کمبود اعتبارات و بودجه های لازم، عملاً متوقف شده که امیدواریم با تدبیر و نگاه ویژه مدیریت شهری، این پروژه ها به جریان افتاده و در مسیر خدمت رسانی به شهروندان قرارگیرد.

وی راسته تجاری کاشی و سرامیک را یکی از مهمترین فرصتهای موجود در منطقه نامید و افزود: این راسته تجاری از پتانسیل های بسیار خوب منطقه 17 و جنوب تهران است که باید با نگاه ویژه ای، نسبت به توسعه و ساماندهی آن اقدام کرد. در لایه پشتی این بورس تجاری، املاکی قرار دارند که پیش از این کاربری گاراژ یا پارکینگ را داشتند و امروز به صورت متروکه باقی ماندند. اگر مدیریت شهری در این موضوع یک اقدام جدی انجام دهد می تواند با استفاده از این لایه ملکی، این راسته تجاری را ساماندهی کند و جریان اقتصادی خوبی را در آن ایجاد کرده و فضای باکیفیت شهری طراحی کند.

اعطا همچنین اختصاص بسته های ویژه نوسازی بافت فرسوده به این منطقه را ضروری خواند و افزود: باید توجه داشت که در موضوع بافت فرسوده هر منطقه و هر محله ای ویژگی های خاص خودش را دارد و باید به آن توجه ویژه کرد و نمی توان نسخه یکسانی برای تمامی محلات درنظر گرفت.

وی اضافه کرد: شهرداری تهران باید نوسازی بافت فرسوده در این منطقه را از اولویتهای جدی شهرسازی بداند.

علی اعطا ارائه خدمات مطلوب به خانواده معظم شهدا را ضروری خواند و تصریح کرد: باید در مجموعه مدیریت شهری تلاش کنیم تا شهر را به گونه ای اداره کنیم که همه افرادی که در سربلندی این کشور سهمی داشتند و از جان و مال و فرزند خودشان گذشتند، نتیجه ایثار و فداکاری خودشان را ببینند و منطقه 17 از این لحاظ منطقه ویژه ای ست و لازم است که توجه جدی از این منظر به موضوعات خدماتی و اجتماعی صورت گیرد.

وی افزود: مطلعم و شاهد بودم که خدمات رسانی به این خانواده های معظم در این منطقه به خوبی انجام می شود و به سهم خودم از مدیریت شهری منطقه درخواست می کنم که با توجه به اینکه این منطقه بیشترین میزان شهدا را تقدیم انقلاب اسلامی نموده و هم اکنون خانواده معظم این شهدا در این منطقه سکونت دارند، همانند گذشته خدمات رسانی مطلوبی نسبت به این عزیزان داشته باشد.

گفتنی است اعطا در این برنامه از پروژه های عمرانی، فرهنگی و ترافیکی این منطقه از جمله مجموعه فرهنگی ورزشی دارالشهدا، حریم راه آهن تهران تبریز، بازار مبل ایران، ساختمان اسکان کارگری ، راسته تجاری بازار کاشی و سرامیک ، بازدید کرد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۶۱۲۴۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود

 جلسه تعیین تکلیف وضعیت قبرستان منطقه قدیمی دهخدا شهر زنجان روز دوشنبه با حضور مدیران دستگاه های متولی برگزار شد.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، گفت: مردم از شرایط موجود این محل اذیت می شوند در حالی که نهادهای متولی می توانند آن را تغییر کاربری بدهند و باید این کار را انجام دهند، به هرحال باید این فضا تغییر کند و نباید دود این مساله به چشم مردم برود.

مصطفی طاهری افزود: امیدواریم با اقدامات و هماهنگی های صورت گرفته تا تابستان امسال تغییر کاربری آن به پارک تصویب شود؛ خوشبختانه هیچ نهادی دنبال منفعت در این مساله نیست، در نهایت دیدگاه اوقاف هم باید این باشد که مردم از وضعیت این محل اذیت نشوند و اگر راهکار میانبری هم برای حل مساله هست باید انجام دهیم.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان هم در این نشست، گفت:جلسات متعدد قبلی منجر به تفاهم نامه ای شد و باید کار را قانونی پیش ببریم و ما هم دغدغه مردم را داریم، اما توافقات باید کارشناسی شده باشد.

وی ادامه داد: موافق پیشبرد امور به نفع مردم هستیم چون یکی از کارکردهای اساسی وقف برای آسایش مردم است و الان هم همانگونه است اما بعضی مقرارت در اختیار ما نیست و آماده هستیم به شرط باقی ماندن این محل به صورت وقفی خود شهرداری آن را به پارک تبدیل کند.

علیرضا فیروزفر شهردار زنجان نیز در ادامه جلسه، گفت: تغییر کاربری این مکان می تواند انجام شود و برای ما فرق نمی کند که چه کاربری برای آن تصویب شود چون هدف ما آبادانی شهر است.

وی اظهار کرد: خود اوقاف هم می‌تواند این زمین را آباد کند و ما می توانیم این کار را تسهیل کنیم اما باید زمان بندی شده باشد و آماده برگزاری مناقصه تعیین پیمانکار هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • بلاتکلیفی هزار و ۶۲ دستگاه ماشین آلات راهسازی در بندرشهید رجایی/ تعیین تکلیف به زودی
  • قبرستان متروکه منطقه دهخدای زنجان تعیین تکلیف می‌شود
  • پرسنل حجمی و شرکتی شهرداری ارومیه ساماندهی و تعیین تکلیف شوند
  • تعیین تکلیف سایت جدید پسماندهای بیمارستانی کرمانشاه در گام‌ نهایی
  • تعیین تکلیف پساب تصفیه خانه یزد
  • آزادی زندانی پس از تحمل ۱۵ سال حبس
  • یک زندانی در استان تهران پس از ۱۵ سال حبس آزاد شد
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران
  • لزوم رعایت دستورالعمل استقرار HSE در مناطق/برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران